Terapiaa Vaasassa?

  • Viestiketjun aloittaja Puoli vuotta yhdessä
  • Ensimmäinen viesti
Puoli vuotta yhdessä
Tämä ei ehkä kuulu tänne, mutta koska kyseessä on parisuhde-elämän pelastaminen ajattelin kuitenkin kääntyä tänne.

Eli kysyisin mistä voisi saada hyvää terapiaa Vaasassa? Mieluiten yksityiseltä!! En tarkoita pariterapiaa, ihan yksin olisin menossa. Tarkoituksena olisi selvittää omaa päätä ja käydä läpi entistä avoliittoa ja eroa, ettei sen jättämät arvet pääse vaikuttamaan uuteen suhteeseen.
 
itse käynyt
Yksityisistä en tiedä, mutta Vaasan kaupungin perheneuvola ns. Pohjolan talossa Hovioikeudenpuistikolla on aivan ok paikka. Sinne ei tarvi mennä yhdessä, apua saa aivan yksilöterapianakin. Ainut miinus on se, että se on samassa paikassa kuin A-klinikka:)
 
Puoli vuotta yhdessä
Kiitti vastauksesta! Voiko sinne perheneuvolaan mennä vaikka ei ole lapsia? Paljonko se maksaa?

Entä onko perheneuvola sopiva paikka, kun tarkoituksena on selvittää vain omaa päätä ja elämää? Exällä eikä nykyisellä miehellä ei olisi sillä lailla mitään tekemistä mun "hoitoni" kanssa.
 
Puoli vuotta yhdessä
Tarkoitan siis että voiko perheneuvolaan mennä vaikka tarkoituksena ei ole ratkoa perheen tai pariskunnan keskenäisiä ongelmia, vaan ihan mun omia ongelmiani vain?

Onko muilla kokemusta muista Vaasassa sijaitsevista terapiapalveluista? Tai vaasan ympäristöllä sijaitsevista?
 
yksityiselle mars
Alkuperäinen kirjoittaja Puoli vuotta yhdessä:
Tarkoitan siis että voiko perheneuvolaan mennä vaikka tarkoituksena ei ole ratkoa perheen tai pariskunnan keskenäisiä ongelmia, vaan ihan mun omia ongelmiani vain?

Onko muilla kokemusta muista Vaasassa sijaitsevista terapiapalveluista? Tai vaasan ympäristöllä sijaitsevista?
Ei kai ne tuollaisia ongelmia ratko? JA jos satut ajan saamaan noin "vähäiseen" ongelmaan (en vähättele sun tilannetta mutta heidän intresseissään menee edelle insesti, väkivalta jne tapaukset) niin se on joskus ensi keväänä jos silloinkaan.
 
keravalta
Hei, minun mielestä kirkolla on jonkun näköinen perheneuvottelukeskus psykologeineen. Ainakin täällä päin Suomea, missä minä asun. Olen itse käynyt kyseisessä paikassa selvittämässä omaa päätäni samassa tilanteessa olevana. Eikä maksa mitään. Ja kuuntelevat ja auttavat kaikenlaisissa asioissa. Katso tarkemmat tiedot evl.fi sivulta Vaasan kohdalta.
Tsemppiä ja jaksua sinulle!
 
itse käynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Puoli vuotta yhdessä:
Tarkoitan siis että voiko perheneuvolaan mennä vaikka tarkoituksena ei ole ratkoa perheen tai pariskunnan keskenäisiä ongelmia, vaan ihan mun omia ongelmiani vain?

Onko muilla kokemusta muista Vaasassa sijaitsevista terapiapalveluista? Tai vaasan ympäristöllä sijaitsevista?

Eiköhän ongelmat ole jokaisella aina omia, mutta johtuu mahd. erosta tai nykyisestä elämän tilanteesta. Itse kävin kun uusperhetilanne tuntui ylitsepääsemättömän raskaalta ja heti ajan tilaamis vaiheessa tuli ilmi, että kävisin vain yksin. Eikä yhdelläkään terapiakerralla käsitelty kuin minun omia ongelmia suhteessani itseeni ja perheeseeni. Sanoithan alussa, että kyseessä on "parisuhteen pelastaminen" , siitä vaan tilaamaan aikaa, heti et sitä kuitenkaan saa.
Kyllä perheneuvolaan voi mennä ennen sitä kun kaikki on jo myöhäistä. Myöhäistä on silloin kun parisuhde on jo karilla. Ikävä kyllä yleensä mennään vasta sitten kun ollaan jo laittamassa lusikat jakoon.
 
itse käynyt
Siis terapia ei maksa mitään myöskään kaupungin perheneuvolassa. Suosittelen kaupungin perheneuvolaa, jossa apua saa ilman uskonnollisia ennakkokäsityksiä.
Itselläni kokemusta myös kirkon vastaavasta palvelusta, jossa eivät missään vaiheessa kyenneet olemaan puolueettomia, vaan minä olin se kaiken paha, kun halusin eron silloisesta miehestäni.
 
No voi kiesus!
No ei minua ainakaan ole syyllistetty mistään tuolla kirkon perheneuvottelukeskuksessa. Ei se sitä tarkoita, että täytyy olla uskovainen tai ainakin uskoa, että sinne voi mennä. Eihän sinun edes tarvitse kuulua kirkkoon. Ateisti ystävänikin sai sieltä kuunteluapua ja hyviä vinkkejä elämäntilanteeseensa. Ei ne siellä kysy kantaasi Jumalaan.
Sitäpaitsi meillä ja minulla oli hunoja kokemuksia tämän kaupungin perheneuvolasta. Siellä jos missä syyllistettiin. Sillä sitten kokeilin tätä kirkon hommaa ja jo rulettaa. Lyhyempi jonokin sinne on.
 

Yhteistyössä