Terkkarin diagnoosi: uusiutunut vesirokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "susse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"susse"

Vieras
Meillä tytöllä tullut viime vkon ke alkaen näppylöitä, jotka näyttävät kyllä samalta(ainakin osittain) kuin vesirokko. Vesirokkon hän on kuitenkin sairastanut erittäin rajuna noin puoli vuotta sitten(oli silloin alle 1-v).
Tänään terkkari oli kuitenkin sitä mieltä että näppylät ovat vesirokkoa, sanoi(kysyi myös kahdelta muulta th, muut terkkarit eivät siis nähneet näppylöitä). Tytöllä ei muita oireita, ei erityisemmin kutia.
Itse hiukan epäilen vesirokko diagnoosia, vaikka tiedän että joskus harvoin se voi uusiutua. Itse epäilen jotain ötökän puremaa(näppyjä tosi noin 30-40kpl)
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Onko ollut minkälaista eroa noilla eri kerroilla? Meillä eka rokko tosi raju, satoja näppyjä, kuume ym ja nyt vaan näppylöitä jotka eivät edes ilmeisesti kutia.

[QUOTE="susse";26793980]Onko ollut minkälaista eroa noilla eri kerroilla? Meillä eka rokko tosi raju, satoja näppyjä, kuume ym ja nyt vaan näppylöitä jotka eivät edes ilmeisesti kutia.[/QUOTE]

Eka: lievähkö.

Toka: raju. Paljon näppyjä, kuume.

Lapsuudessa molemmat.

Kolmas: muutama näppy, ei kuumetta. Aikuisiässä tämä, samaan aikaan kuin (vesirokkoa vastaan rokotettu) lapseni oli vesirokossa.

Meillä on yksi lapsista sairastanut vesirokon kahteen kertaan... Ekalla kertaa aika lievä ja tokalla kertaa vielä lievempi. Ekalla kerralla oli kuumetta, tokalla ei. Mä käytin lääkärissä, kun ihmettelin, että mikä ihmeen allerginen reaktio se on. Mutta lääkäri sanoi, että on vesirokko, näpyt oli hiukan erilaisia, kun ekalla kerralla.

Yhteistyössä