Terolut, eikä menkkoja vaan näy, miksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mizze77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mizze77

Jäsen
23.05.2009
209
0
16
Eli olen syönyt jo pitkään Teroluteja, koska PCOn takia ei menkkoja muuten näy. Aina on vuoto alkanut jo ennen viimeistä pilleriä, paitsi nyt on mennyt jo 2 vkoa viimeisestä ja mitään vuotoa ei ole kuulunut... Raskaanakaan en näköjään ole, tein aamulla nega testin :(

Onko kellään samanlaisia kokemuksia?? Kurjaa jos vuotoa ei enään kuulu Terojen kanssakaan, koska meillä on edessä IVF hoitojen alotus ens kuussa!!

Mä olen käyttänyt teroluteja epäsäännöllisesti. Siis aina lapsettomuushoidoissa ollessa käytän, jotta on saanut kuukautiset tulemaan. Muuten en käytä. Nyt meillä oli pitkä tauko hoidoissa, jona aikana en käyttänyt teroja kertaakaan. Nyt sitten tauon jälkeen uusin voimin lähdettiin matkaan. Terolutit naamaan, ja odotin 7vrk viimeisen pillerin jälkeen, että vuoto alkoi. Koskaan aikaisemminkaan ei vuoto ole alkanut ennen viimeisen pillerin syömistä, mutta yleensä n. 2-4 vrk viimeisestä pilleristä (joka on kai normaalimpaa?!?). Nyt tässä kierrossa on taas pillerit kehissä kp15-24. Ensi kierrosta IVF-hoitoon mekin siis olemme matkalla!

Sinuna kyllä soittaisin lääkärille varmaan tässä vaiheessa. 2 vkoa on kuitenkin pitkä aika :(

Minulle on käynyt ihan samalla lailla, ennen aina terolutit auttoi ja vuoto alkoi viimeistään viikon päästä viimeisestä pilleristä, mutta kevättalvella ICSI-hoidon jälkeisellä välikierrolla näin ei käynytkään. Kävin ultrattavana ja lääkäri totesi että ei sieltä mitään vuotoa ole tulossakaan, että kierto pitää käynnistää e-pillereillä. Sanoi että jos estrogeeniä on liian vähän niin silloin vuotoa ei teroluteilla saada aikaseksi. Sen parempaa selitystä en saanut, lääkärikin tosin ihmetteli miten estrogeenistä olisi yhtäkkiä puutetta kun juuri oli punktioitu yli 40 munarakkulaa (mulla on PCO) ja se taas ei ainakaan viittaisi munasarjojen toiminnan hiipumiseen, toisin kun taas tuo estrogeenin vähyys. Sen jälkeen nyt on kuitenkin aina hoitojen välikierroilla käytetty e-pillereitä terolutejen sijaan, ja olen kokenut sen hyvänä, koska silloin kierto on aina täsmälleen saman pituinen.

Yhteistyössä