Terolut ja vuoto hukassa (km taustalla)

  • Viestiketjun aloittaja Athena80
  • Ensimmäinen viesti
Athena80
Hei. Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno marraskuun alussa ja 4.11. tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Vuosin n. neljä viikkoa, jonka jälkeen raskaushormonitaso oli laskenut lähelle nollaa. Nyt tyhjennyksestä on kohta 11 viikkoa ja vieläkään ei ole näkynyt mitään kuukautisia muistuttavaa. Reilu 2 viikkoa sitten kävin yksityisellä lääkärillä, joka ultrasi kohdun ja näki todella ohuen limakalvon (km materiaalin siis luulisi jo poistuneen täysin). Lääkäri sanoi myös etten ole ovuloinut, enkä ovuloikaan tämän kierron aikana. Näki kuitenkin, että toisessa munasarjassa on toimintaa (mitäköhän toimintaa? :O). Sain terolutit 10 päiväksi (10 mg kerran päivässä). Nyt viimeisestä pilleristä on 8 päivää, eikä vieläkään vuotoa tai mitään menkkatuntemuksia:( Aamulämmöt on koholla niin kuin yleensä kierron loppuvaiheilla (keltarauhashormonin vaikutusta, vai?)

Onko kellään ollut vastaavanlaista tilannetta? Kauan teillä on kestänyt kuukautisten tuleminen viimeisestä terolutista? Alkaa mennä hermo tähän odotteluun. Ikää on jo 32-v ja esikoinen haaveissa.
 
Joskus käyttänyt
Muistelen, että mulla vuoto alkoi n. 3 päivän päästä vikasta terosta. Saattaa olla ettei ne ole tarpeeksi tehokkaita sulle. Vai onko tilanne jo muuttunut?
 
Daisy
Mulla alkoi vuoto muistaakseni 3-4 päivää kuurin lopettamisesta. Oot varmaan jo käynyt uudestaan lääkärillä, jos vuoto ei ole alkanut?

Sain itse Terolutit kun keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kroppani päätti olla ovuloimatta parin kierron ajan, vuoto tuli kuitenkin suunnilleen normaalisti sen jälkeen kun ekaa vuotoa odoteltiin vähän pidempään. Noilla heräteltiin eloon ja hyvin toimi, tärppäsi ekasta kierrosta missä ovuloin, eli tokan Terolut-kuurin jälkeen ei vuotoa enää tullut ja nyt kasvatellaan vatsaa. Toivottavasti tekee saman sulle :)
 
naikkonen
Olen nyt syönyt ekan satsin clomifen + terolut kuurit. Syynä pcos, ovuloimattomuus, vauva haaveena. Mulla nyt 2pv vipasta terosta pian lopuillaan, eikä vuotoa näy. Menkkakipuja ollut eilen ja tänään, mutta vuotoa vaan ei ole näkynyt. Toivottavasti ei tulekkaan. :) nyt kp.26
 

Yhteistyössä