Terolut ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaus

Vieras
En huomannut lääkäriltäni kysyä, joten jos täällä olis asiasta tietoisia...

Aloitin terolut kuurin, kierron 15-24. päivä ja 2 tabl pvä. Nyt kiertopäivä 30 alkoi kuukautiset.
Tekeekö terolut sen, että vuodot tulee vaikka olisi raskaana? Eli onko kyseessä tyhjennysvuoto (niinkuin e-pillereillä) vaiko varsinaiset kuukautiset?

Vauva yritytystä on ollut noin 5kk, ensimmäinen terolut kuuri menossa, lääkäri määräsi kolmeksi kuukaudeksi. Kierto ollut ennen lääkestä noin 60vrk. Minulla on myös ""riesana"" PCO.

Tietääkseni clomit saa vasta kun tulee vuosi yritystä täyteen.

Lääkäri vaan jotain puhui että yritystä kannattaisi lykätä terolut-kuurin ajaksi, mutta sanoi sitten kuitenkin ettei ole vaarallista jos niiden aikana tuleekin raskaaksi.

Tämän takia vain kysyin tuota, kun en tosiaan tajunnut lekurilta kysyä

""Lääkäri vaan jotain puhui että yritystä kannattaisi lykätä terolut-kuurin ajaksi, mutta sanoi sitten kuitenkin ettei ole vaarallista jos niiden aikana tuleekin raskaaksi.""

Täh? Mä ainakin nimenomaan yritän raskautta ja sain terolutit tasaamaan kiertoja. Kuulemma noi vaan tukee loppukiertoa eikä vaikuta muuten mahdolliseen raskauteen...

Kiitos vastauksistanne!

Varmaan lääkäri näki ilmeeni kun puhui tuosta yrityksen lakkauttamisesta, ehkä sen takia sitten sanoi ettei siitä ole kuitenkaan mitään haittaa.

Kyllä tässä jälkikasvua yritetään. Tosiaan olen jo PCO:n takia varautunut että tuo vuosi ehtii tulla täyteen (mahtavaa jos ei tule!) joten en mielelläni lopeta ""kesken kaiken""...

Olen käynyt julkisella, ja siellä sanottiin että vuosi. Tiedä sitten jos menisin yksityiselle, saisinko ne nopeammin? En ole edes tässä 5kk aikana pongannut ovulaatiota.

Yksityinen, jossa kävin ennen yritystä, sanoi että kohdun limakalvo on niin ohut, että raskaaksi tulo on melko mahdotonta, tai jos jostain syystä onnistuisi, menee kesken. Ettei siellä mikään voi pysyä hengissä.

Olisikohan tämä sitten yksi syy saada ne nyt jo?

Olen pcolainen. Sain clomit alle vuoden yrittämisestä julkiselta puolelta, nimenomaan kun sitä ongelmaa on! Koitas painostaa sitä läkäriä julkisella puolella jos sait hältä ne terrot. Itselleni ei niitä määrrätty, vaikka kierrot heittelevät häränpyllyä.

Yksityiseltä saa nopeammin ja oikein kohdistettua hoitoa, mutta ainoa haittapuoli se on, että hintavaa. Ellei tietty ole rahasta kiiinni.

No ei tuota rahaa niin hirveästi ole että yksityisen hoitoja lompakko kestäisi...

Taidan syödä nuo terot loppuun, sitten olisi jo noin 8kk yritystä ja sitten alan painostamaan omaa lääkäriäni, jos siihen mennessä ei mitään ala tapahtumaan.

Kuinka kauan teillä oli ollut yritystä kun sait clomit?

Mulla oli yritystä takana vain pari kk, kun sain clomit. Mutta mun kierrot on luomuna niin pitkät & epäsäännölliset, etten usko ovuloivani ilman clomeja. Jos sullakaan ei ovista tule luomuna, en oikein ymmärrä mikä järki on odottaa sitä vuotta. Terolut ei auta ovulaatio-ongelmiin. Mutta, jos sulla on myös limakalvo ohut, kannattaa vaatia seurantaultra clomeihin, jos niitä joskus alat syömään, sillä joillain ne ohentavat limistä entisestään.

Kannattaisi kyllä mennä jollekin hyvälle yksityiselle gynelle, saisit varmaan heti clomit. Terolutilla saat vaan menkat tulemaan aikaisemmin, ovulaatioon se ei auta tippakaan. Terot ovat vieläpä kiertokohtaisia eli eivät auta enää seuraaviin kiertoihin. Terolutista ei ole haittaa raskaudelle, sitä voi kyllä ottaa yrityksenkin aikana. Raskautumiseen se ei auta yhtään , mutta voi parantaa limakalvoa ja auttaa siten kiinnittymistä.
Kerroit kuitenkin , että sulla on pco. Silloin tuskin ovuloit koskaan eli tuo kiinnittyminenkään ei voi tapahtua vaikka kuinka söisi teroja ! Kipinkapin vaan hakemaan clomeja !!

Yhteistyössä