Terolut kuurin aloitus

  • Viestiketjun aloittaja Jasmine
  • Ensimmäinen viesti
Shannie
Itselläni gynekologi määräsi Terolutit, sillä e-pillereiden lopettamisen jälkeen oli tullut vain yhdet kuukautiset, eikä sen jälkeen kuulunut mitään. Neljä kuukautta olin siis ollut ilman vuotoa. Terolutit jouduin aloittaa summamutikassa, sillä en tiennyt miten kuukautiskiertoni meni kun vuotoa ei kerran tullut. Näin gynekin neuvoi vain tekemään. Ensimmäisen Terolut satsin jälkeen ei kuitenkaan vuotoa alkanut edelleenkään ja syy selvisikin nopeasti: olin raskaana. Eli kyllä terolut itselläni ainakin edesauttoi hedelmöitystä.
 
verona
Heipähei,

itselläni on aina ollut kierto tosi epäsäännöllinen, 26-90 päivää! Olen aina tiennyt, että sitten kun pyritään raskaaksi, niin ongelmiahan siitä tulee seuraamaan. Ja niin myös tulikin, vuoden yrittäminen ilman tulosta. Tosin, ei siinä oikein voinut edes "yrittää", kun ei yhtään tiennyt, milloin ovuloi kun ei ollut kuukautisiakaan ja ovistesteistä en ollut ikinä saanut plussaa.. Sitten vaan lapsettomuustutkimuksiin, ja ennen kuin mitään tutkimuksia oli suoritettu, minulle määrättiin terot, jotta saadaan ensin kuukautiset aikaan, jotta kiertoa sen jälkeen voi edes tutkia. Eipä tullut koskaan kuukautisia, vaan olin RASKAANA! Tuntui todella epätodelliselta..että sitten pelkkä Terolut-kuuri, 10 pilleriä, auttoi meitä! Olen kyllä sitä mieltä, että ovulaatioon se ei auttanut lainkaan, vaan satuin syömään kuurin juuri sopivaan aikaan ovuloinnin suhteen. Minun tapaukseni perusteella ovuloida voi, vaikkei kuukautisia kunnolla tulisikaan, tai ei saisi testeihin plussia. Sen sijaan uskon, että pelkät haaleatkin testiviivat testeissä viittaavat ovulaatioon. Terolut ilmeisesti minun tapauksessani siis kasvatti kohdun limakalvoa siten, että hedelmöittynyt munasolu pystyi tarttumaan kohtuun. Sääli ajatella, että niin monesti varmaan pikku solunen on tavannut unelmiensa sittiön ja vimmatusti yrittänyt tarttua kohdun seinämään..mutta turhaan, lopulta huuhtoutunut alas vessanpöntöstä. :(

Toivon ja uskon, että samalla tavalla Terot auttaa teitä muitakin! Nyt meillä alkaa olla uutta yritystä, ja imetyksen jälkeen kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut.. Uskoisin bonganneeni oviksen, vaikken kunnon plussia ole testeistä saanutkaan. Nyt tässä kierrossa olen syönyt jo pari teroa, ja nyt jännäillään, joska teroista tulisi taas tuloksia. En kyllä usko, että nyt käy aivan viimekertaisen hyvä flaksi, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Mut tosiaan, tsemppiä kaikille, ihmeitä TAPAHTUU!
 
mamma82
Heipähei,

itselläni on aina ollut kierto tosi epäsäännöllinen, 26-90 päivää! Olen aina tiennyt, että sitten kun pyritään raskaaksi, niin ongelmiahan siitä tulee seuraamaan. Ja niin myös tulikin, vuoden yrittäminen ilman tulosta. Tosin, ei siinä oikein voinut edes "yrittää", kun ei yhtään tiennyt, milloin ovuloi kun ei ollut kuukautisiakaan ja ovistesteistä en ollut ikinä saanut plussaa.. Sitten vaan lapsettomuustutkimuksiin, ja ennen kuin mitään tutkimuksia oli suoritettu, minulle määrättiin terot, jotta saadaan ensin kuukautiset aikaan, jotta kiertoa sen jälkeen voi edes tutkia. Eipä tullut koskaan kuukautisia, vaan olin RASKAANA! Tuntui todella epätodelliselta..että sitten pelkkä Terolut-kuuri, 10 pilleriä, auttoi meitä! Olen kyllä sitä mieltä, että ovulaatioon se ei auttanut lainkaan, vaan satuin syömään kuurin juuri sopivaan aikaan ovuloinnin suhteen. Minun tapaukseni perusteella ovuloida voi, vaikkei kuukautisia kunnolla tulisikaan, tai ei saisi testeihin plussia. Sen sijaan uskon, että pelkät haaleatkin testiviivat testeissä viittaavat ovulaatioon. Terolut ilmeisesti minun tapauksessani siis kasvatti kohdun limakalvoa siten, että hedelmöittynyt munasolu pystyi tarttumaan kohtuun. Sääli ajatella, että niin monesti varmaan pikku solunen on tavannut unelmiensa sittiön ja vimmatusti yrittänyt tarttua kohdun seinämään..mutta turhaan, lopulta huuhtoutunut alas vessanpöntöstä. :(

Toivon ja uskon, että samalla tavalla Terot auttaa teitä muitakin! Nyt meillä alkaa olla uutta yritystä, ja imetyksen jälkeen kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut.. Uskoisin bonganneeni oviksen, vaikken kunnon plussia ole testeistä saanutkaan. Nyt tässä kierrossa olen syönyt jo pari teroa, ja nyt jännäillään, joska teroista tulisi taas tuloksia. En kyllä usko, että nyt käy aivan viimekertaisen hyvä flaksi, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Mut tosiaan, tsemppiä kaikille, ihmeitä TAPAHTUU!


Voi kumpa se olisikin kaikilla aina noin helppoa! Mulla tuli pillereitten lopetuksen jälkeen kerran-pari? menkat ja sit jäi pois. Teroilla piti käynnistää ja söin siihen perään sitten pari kiertoa lisää. Menkat tuli aina terojen kans. Sit oli luomukierto ja menkat jäi tulematta enkä ollut raskaana. Taas käynnistää teroilla. Menkat tuli ja taas ollaan uudessa kierrossa. Huomenna aloittaa taas terot ja jännääminen et tuleeko plussa vai menkat?! Yritystä takana 8kk. Kierto on ollu aina epäsäännöllinen mut olin syöny pillereitä jo niin monta vuotta että en muistanut epäsäännöllisyyttä. Lapsia mulla on 2 että kyllä niitä tulee vaikka menkat on epäsäännölliset mut työtähän se teettää enemmän. ;) Lapset on jo ala-astelaisia että iltatähteä tässä yritetään tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
justiina86
Ehkäisykapseli käytössä ja sen takia(ko?) epäsäännölliset menkat. Menkat tuli miten sattuu noin parin kuun välein, joskus kolmekin kuukautta ilman vuotoa ja menkat kestikin kerralleen KUUKAUDEN! Sen takia lääkäri määräsi Terolutin.

Toivotaan, että tulevat nyt säännöllisesti kuurin jälkeen ja, että kestäisi kuten ennenkin alle viikon. Kesäkuu oli niin paskaa kun ihanat rantakelit ja vuodat kuukauden verta. Onko muille kokemuksia kapselista ja Terolutista. Lapsia en enää aio tehdä joten sama vaikka ottaisivat kohdun pois.

Ehkäisykapseli on kätevä ja harmittaa jos Terolut ei auta ja joudun poistamaan kapselin.. E-pillerit eivät minulle sovi.
 
emmy
Voi ihanuutta! Näistä edellisistä viesteistä sain taas vähän toivoa elämään. :D Kiitos naiset! Olen 17v, ja tossa vuos sitte menkat loppu vaan ku seinään, vaikka oli jonkun aikaa ollu jo suht säännölliset. Eka ajattelin että no eihän tässä oo mitään huolestuttavaa, mutta varmuudeks tein raskaustestin pariinki otteesee ja negatiivista näytti. Sitte ku ei ollu menkkoja näkyny about neljää kuukautee mailla halmeilla, menin lääkäriin ja sain kasapäin labra-aikoja. Tuloksissa kun ei näkyny mitään normaalista poikkeavaa, lääkäri määräs sit Primolutia eli sitä söin kaks viikkoa ja muutama päivä viimesen pillerin jälkee ne menkat sitte tuliki, ja hypin jo ilosta. No sen jälkeen niitä menkkoja ei sit tullutkaa ku kahet muistaakseni. Eli tässä ollaan oltu nyt reilu 5kk ilman menkkoja. Tänään sain lääkemääräyksen elikkä Terolutia alan popsia ihan piakkoin ja toivon tällä hetkellä enemmän ku mitään muuta, että menkat sieltä tulis! Hassua, että sillon ku on menkat, sitä kiroaa ja kärsii ja ehkä vähän(...) valittaa. Nyt ku niitä ei ole, on jo melkein ikävä. Vive la Terolut!
 
jonsku
sain kuukausi sitten ensimmäisen terolut kuurin, söin 10pvää yhden pillerin päivässä. Sen jälkeen tuli yhden päivän niukkaa vuotoa.
Lääkäri määräsi uuden kuurin täälle kuulle, nyt heti kuurin jo alettua vuoto alkoi.
Jatkanko kuurin kumminkin lopppuun, ja alkaako taas kuurin loputtua uudet vuodot??? ÄÄäh, ihan ulapalla oon....
 
Mimmi
Hei! Haluaisin tietää, saako yrittää raskautta terolut-kuurin aikana? Mulle määrättiin juuri liian lyhyeen kiertoon terolut 10mg kierron 15-25 päivinä, eli jos normikierto, niin olisi ovulaation mahdollisuus. Hoitaja sanoi,että kondomin kanssa, mutta kun täältä lukee Teidän kirjoituksia, niin moni on ollut raskaana heti tero-kuurin päätyttyä? Auttakaa tietämätöntä, että uskaltaako tässä seksiä harrastaa vai siirtyykö vauva-haaveet taas eteenpäin?
 
joo..
Hei! Haluaisin tietää, saako yrittää raskautta terolut-kuurin aikana? Mulle määrättiin juuri liian lyhyeen kiertoon terolut 10mg kierron 15-25 päivinä, eli jos normikierto, niin olisi ovulaation mahdollisuus. Hoitaja sanoi,että kondomin kanssa, mutta kun täältä lukee Teidän kirjoituksia, niin moni on ollut raskaana heti tero-kuurin päätyttyä? Auttakaa tietämätöntä, että uskaltaako tässä seksiä harrastaa vai siirtyykö vauva-haaveet taas eteenpäin?

Voi yrittää raskautta, jos ovuloit, miksei voisi? itse en raskautunut 6kk:n terolutien aikana, enkä varmaan ovuloinut, menkat kyllä tuli.
Terojen jälkeen raskauduin, ja eilen rv 11+1 sain tietää ultrassa, että vauva on kuollut kohtuun rv 8 :( Keskeytynyt keskenmeno siis...Huomenna lääkkeellinen tyhjennys.

Lääkäri löi taas kouraan teroreseptin, tosin en tiedä mitä iloa niistä on mulle kun en ovuloi niiden kanssa, eli luteraalivaihe jää liian lyhyeksi, tuossa tärppikierrossa mun ovis oli vasta kp 26.
 
Viimeksi muokattu:
Mimmi
Voi yrittää raskautta, jos ovuloit, miksei voisi? itse en raskautunut 6kk:n terolutien aikana, enkä varmaan ovuloinut, menkat kyllä tuli.
Terojen jälkeen raskauduin, ja eilen rv 11+1 sain tietää ultrassa, että vauva on kuollut kohtuun rv 8 :( Keskeytynyt keskenmeno siis...Huomenna lääkkeellinen tyhjennys.

Lääkäri löi taas kouraan teroreseptin, tosin en tiedä mitä iloa niistä on mulle kun en ovuloi niiden kanssa, eli luteraalivaihe jää liian lyhyeksi, tuossa tärppikierrossa mun ovis oli vasta kp 26.

Kurja kuulla!
Terot siis ei aiheuta mahdollisia keskenmenoja.. Epäilyttää kun kyseessä kuitenkin synteettinen hormoni.. Kiitos kuitenkin vastauksesta ja voimia sulle! :)
 
Viimeksi muokattu:
kokemuksia..
Kurja kuulla!
Terot siis ei aiheuta mahdollisia keskenmenoja.. Epäilyttää kun kyseessä kuitenkin synteettinen hormoni.. Kiitos kuitenkin vastauksesta ja voimia sulle! :)
Terot ei aiheuta keskenmenoja, mutta ne pitäisi aloittaa vasta ovulaation jälkeen, jos raskaustarkoituksessa teroja syö.
Tämä siksi, että terothan ovat keltarauhashormonia, jota normaalisti alkaa erittymään oviksen jälkeen. Eli itse meinaan nyt tehdä niin, että tikutan oviksen ja vaikka se olisi tyyliin kp 24, niin terot aloitan vasta kp 27 raskautta tukemaan.
Jos terolutit syö kp 15-24, niin ovulaatiota ei välttämättä ehdi tulemaan, jos on ns. pitkäkiertolainen kuten minä normaalisti.
Terolutithan pääasiassa säännöllistävät kuukautiskiertoa, mutta jos niiden aikana ei ovuloi, niin siinäpä se pulma onkin. Avuksi tarvitsis esim. Clomifenit, joita itse ajattelin pyytää lääkäriltä.

Toiset taas ovat raskaaksi tulleet terojen aikana, mutta heillä ovulaatio on silloin mitä ilmeisemmin tapahtunut hyvissä ajoin.

Itsellänikin menkat siis tuli terojen aikana, mutta raskaus ei alkanut, ja ovulaatiota en terojen aikana kunnolla saanut tikutettua kertaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
älä aprillaa
Terolut ei sinänsä AUTA tulemaan raskaaksi, mutta ei sitä estäkään. Terolutin tarkoitus on tuottaa elimistöön keltarauhashormonia, jota normaalisti tulisi ovulaation jälkeen (munarakkulasta kehittyvästä keltarauhasesta), mutta ovulaation puuttuessa sekin siis puuttuu elimistöstä. Teroluteilla saadaan aikaan tyhjennysvuoto ja tavoitteena on, että elimistö heräilee ja ymmärtää alkaa itse tuottaa tarvittuja hormoneja. Näin ollen ovulaatiokin voisi olla mahdollinen. Kaikille Terolut ei kuitenkaan riitä vaan ovulaatiota ei tapahdu siltikään. Sitten tarvitaan jo eri lääkkeet eli esim. Clomifen, joka kasvattaa munarakkuloita.
Progesteroni l. keltarauhashormoni muodostuu aivolisäkkeessä. Ongelmainen kierto ei merkkaa ovuloimattomuutta vaan ongelmia progesteronin erittymisessä tai tuotannossa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä