Terolut-kuurin kans ongelmia

  • Viestiketjun aloittaja apua tarvitseva nuori
  • Ensimmäinen viesti
apua tarvitseva nuori
Hei, Olen 18v tyttö ja minulla on ongelmia kuukautisiin liittyen. Laihdutin 3 vuotta sitten yli 15kg ja painan nyt n.56kg ja olen 168cm. Kuukautiskierto meni ihan sekaisin laihduttamisen alettua ja pian loppui menkkojen tulo kokonaan. Menin lääkäriin asian vuoksi puoli vuotta sitten ja mitään syytä ei löytynyt asialle. Verikokeet oli ok ja sisätutkimuksessa kaikki normaalia. Lääkäri sanoi tämän johtuvan laihtumisesta ja epäili, että kuukautiset alkaa itsestään, mutta määräsi Terolut-kuurin, jota söin kolmena kuukautena. Niiden avulla vuoto tuli, mutta se oli paljo niukempaa kuin normaalit menkat ja toisella sekä kolmannella kerralla vuoto alkoi jo silloin, kun viimenen pilleri oli ottamatta. Onko se normaalia ja mistä johtuu, kun vuodonhan pitäisi alkaa vasta pari päivää kuurin jälkeen? Sen jälkeen ei menkkoja ole kuulunut moneen kuukauteen. Nyt lääkäri taas soitti ja määräsi jälleen teroluteja. Tällä kertaa vain joka toinen kuukausi, että annetaan mahdollisuus omille menkoille. Lääkäri meinas, että kyllä ne menkat sieltä alkavat, että siinä menee vain aikaa. En muistanut kysyä tuosta vuodon alkamisesta kesken kuurin lääkäriltä puhelimessa ja nyt minua huolettaa, että vuoto alkaa taas liian aikasin ja teen jotain väärin. Lisäksi haluaisin tietää, että miksi vuoto on niin niukkaa terolut kuurin aikana?Kiitos, jos vastaatte!
 
vierailija
Hei! Täällä myös yksi nuori joka samasta syystä on terolut-pillerit joutunut aloittamaan. En osaa sanoa tilanteestasi paljoa, mutta olen lukenut, että menkat saattavat olla niukemmat terolutin takia, eli siitä en olisi huolissani. Itse olen syönyt vasta yhden 10 pvn kuurin eikä kuukautisia ole kuulunut, joten haluaisinkin kysyä kuinka kauan sulla meni kuurin lopettamisesta, että menkat alkoivat? Toivottavasti joku muu osaa auttaa paremmin, mutta suosittelisin ehdottomasti keskustelua lääkärin tai apteekin farmaseutin kanssa, sillä heiltä saa usein loistavat ohjeet. :)
 
Alottaja
Hei! Täällä myös yksi nuori joka samasta syystä on terolut-pillerit joutunut aloittamaan. En osaa sanoa tilanteestasi paljoa, mutta olen lukenut, että menkat saattavat olla niukemmat terolutin takia, eli siitä en olisi huolissani. Itse olen syönyt vasta yhden 10 pvn kuurin eikä kuukautisia ole kuulunut, joten haluaisinkin kysyä kuinka kauan sulla meni kuurin lopettamisesta, että menkat alkoivat? Toivottavasti joku muu osaa auttaa paremmin, mutta suosittelisin ehdottomasti keskustelua lääkärin tai apteekin farmaseutin kanssa, sillä heiltä saa usein loistavat ohjeet. :)
Kiva kuulla että en oo ainoa joka on tässä tilanteessa! Mulla alko menkat jossain kierroissa pari päivää kuurin loppumisen jälkeen ja jossain jo päivä ennen kuurin loppumista. Nyt viimeksi mulla tuli ensimmäistä kertaa ihan kunnon menkat ja ne alko taas ennen ku olin syöny kuurin loppuun. Nyt oon ootellu, josko alkais menkat ilman lääkettä, mutta ei näy menkkoja... kohta alan siis taas kuuria syömään. Miten sulla, alkoko menkat juurin jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä