Terolut, mutta vuoto ei ala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään90
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmeissään90

Vieras
Heippa kaikki keillä on omakohtaista (tai muuta) kokemusta Teroluteista! Kaipailisin apuja.

Lopetin pillerit 3 vuotta sitten, jonka jälkeen menkkoja ei kuulunut. Diagnoosiksi sain PCO:n ja painoon herkästi reagoivat kuukautiset (anoreksia taustalla). Lääkkeeksi määrättiin (ei joka kuukausi, vain parin kk:n välein) Terolutit aiheuttamaan ja ehkä joskus tulevaisuudessa myös säännöllistämään menkat. Normaalisti Terolutit ovat aiheuttaneet menkat välittömästi kuurin jälkeen heti viimeisen pillerin otettua. Terolutmenkoista on aiheutunut melkoiset kivut ja kivut ovat tuntuneet jo päivää ennen menkkojen alkua. Nyt otin viimeisen pillerin torstaina, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ei yhtään mitään kipuja, eikä myöskään menkkoja. Torstai iltana tuli ministi ruskeaa vuotoa (niin vähän, että kiitos valkoisten alkkareiden sen huomas, mut muuten ei olisi tietoakaan). Valkovuoto on lisääntynyt ja se on todella vesimäistä ja siis ihan kirkasta. Sitä hulahtaa välillä ja sitten ei taas tule vähään aikaan mitään.

Onko kellään vihjettä, mistä voisi kiikastaa? Pelkään koko sydämestäni, että PCO:n vuoksi on menossa taas hormonimyrsky ja siksi Terolutit eivät riitä vaikuttamaan toivotulla tavalla. Olen siis 24v., normaalipainoinen ja PCO:n oireena ainoastaan gynen löydökset ja akne. Raskaustestin tein viikonloppuna ja se oli nega, eli raskaana tuskin olen. Kauhulla odotan, että joudun soittamaan gynelle ja saan taas jotain vahvempaa tavaraa..

Kiltit Kaksplussalaiset, auttakaa hädässä!:)

moi. oon itse syonyt teroja nyt vuoden. valilla pitanyt taukojakin. toiveena siis raskaus jota ei nay ei kuulu koht kolme vuotta odoteltu. yksi lapsi meilla on. mut mulla terot kyl saannollistaa menkkoja mut saattaa silti heittaa viikollakin. valil alkaa heti ja valil viikon paast. ny taas menos oma kierto. menkat piti alkaa viime pe. mut ei nay. mulla on pco tyyppista munasarjois mut ei diagnoosia sen kummemmin. normipainonen 33v. menkat olleet aina epasaannolliset. ennen lapsihaaveita ei sil ollut niin valia.

Onks teillä sit kuitenkin oireita jo ennen menkkoja? Mulla kun on aina alkanu tosiaan heti vikan piltsun jälkee (paitsi ihan ekan kerran kun eivät tulleet ollenkaan).

Paljon sun rasvaprosentti on nyt tai ootko tosi laihassa kunnossa? Itsellä ainakin paino vaikuttaa vuodon määrään. Oisko se pieni vuoto kuitenkin ollu kuukautiset? Jos limakalvo ei oo kasvanu, ei se voi vuotaa poiskaan.

Heippa!
Kokeilen lukeekohan tätä ketjua enää kukaan...
Oon syönyt nyt yhden kuurin Teroluteja ja odottelen menkkoja. Nyt on kulunut viikko viimeisestä pilleristä. Terot mulle määrättiin siis kierron säännöllistämiseksi ja lyhentämiseksi, kierto on vaihdellut 35-110 pvn välillä. Raskaustoive on ollut jo pian vuoden. Nyt mulla on rinnat todella kipeät, kävelykin sattuu. Ja sellaista pahoinvointiakin on. Ihmettelen miten vielä voi olla kun on jo viikko Terojen lopettamisesta. Raskaana en usko olevani, koska olen aina ennen tuntenut ovulaation, nyt en sitä tässä kierrossa ole tuntenut. Olisin kovasti kiitollinen jos löytyy kohtalotovereita tai muita kokemuksia Terolutien haittavaikutusten kestosta.

Se, ettei vuoto ala keltarauhaskuurin jälkeen, kertoo liian matalasta estrogeenitasosta. Lääkäriin siis, mars.

Näin juuri. Minulla ensin terot toimi ja sitten ne lakkasivat toimimasta. Syömishäiriö tausta, mutta silloin paino jo normaali. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa Ivf-hoidolla, koska kiertoani ei saatu toimimaan. Raskauden jälkeen menkat alkoivat tulemaan itsestään, mutta tosi harvoin ja lopulta tulin luomusti raskaaksi. Toisen lapsen syntymän jälkeen menkat palautuivat itsekseen ja kierron pituus oli vähän lyhentynyt n 40-60 päivään. Kolmannen lapsen syntymän jälkeen kiertoni on säännöllinen ja pituus 30 päivää!! Ja olen saman painoinen kuin silloin kun minulla ei ollut ollenkaan menkkoja.

Minulla ilmeisesti tuo syömishäiriö tausta aiheutti jonkinlaisen stressitilan pitkäksi aikaa ja estrogeenin eritys käynnistyi hitaasti. Mutta kännistyi kuitenkin :)

Yhteistyössä