Terolut ---neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nappulat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nappulat

Vieras
Heippa!

Kertokaahan asiasta tietämättömälle lisää, kun unohtui lääkäriltä kysyä siinä "hässäkässä".

Eli lääkäri määräsi Teroluteja käytettäväksi kp 22 alkaen kp 34 asti. (Mulla normaali kierto 30 päivää ja siis tarkoitus olisi saada kiertoa pidemmäksi, jotta raskautuminen tulisi mahdolliseksi. Mulla siis ovulaatio vasta kp 19-20 kohdalla.) Eli alkaako mulla kuukautiset vasta teroluttien jälkeen vai lopetanko tablettien ottamisen, jos kuukautiset alkavat aikaisemmin eikä kierron pituudeksi tule tuota 34 päivää?!

Ymmärsiköhän kukaan tuosta sepostuksesta mitään?! Toivotavasti joku osaa auttaa minua! Kiitoksi jo etukäteen!

Jos jolloain kokemusta asiasta, niin otan mielelläni vastan kaikenlaista tietoa ja kokemuksia ko. asiasta!

Terojen tehtävähän on vain alottaa ne menkat (mä sain teroja joskus sen takia, että kierto venyi yli 100 päivän) joten kyllä mä lopetin niiden popsimisen kun menkat alkoi.

Kysyisin tuota asiaa lääkäriltä jos se on aiheellista. Lääkäri kuitenkin varmaan uskoo, että kuukautiset ei ala, ennenkuin terolutien syöminen lopetetaan, joten ei ymmärtänyt ehkä erikseen mainita, jos vaikka kannattaisikin lopettaa siinä tapauksessa, että kuukautiset alkavat aiemmin. En oiekin ymmärrä, miksi niitä kannattaisi jatkaa kuukautisten alettua, jos tarkoituksena on kerran pidentää kiertoa. Mutta en olekaan lääkäri..

Mun kokemusten mukaan terolut ei ollut mikään maailman toimivin lääke. Mulla oli pitkät kierrot ja terolutien piti tasoittaa kiertoa. Kuukautiset alkoikin kyllä, kun lopetin terolutin, mutta ennenkuin ehdin aloittaa uuttaa terolut-kiertoa, kuukautiset alkoivat uudelleen. Väliin jäi siis vain muutama päivä. Ja tätä toistui useammassa kierrossa. Ei ehkä ihan toivottu tulos.. Primolut oli paljon parempi. No siis sinällää asiasta sivu, mutta jos tuntuu, ettei toimi, niin kannattaa kyllä sanoa se lääkärille, eikä taistella sekavan kierron kanssa!

Yhteistyössä