Teroluteilla raskaaksi tulleet

  • Viestiketjun aloittaja Jasmine
  • Ensimmäinen viesti
Jasmine
Eli, montako Terolut kuuria jouduit syömään (jos nyt ko. tabletteja jouduit syömään ollenkaan) ennenkuin tulit raskaaksi?

Kysymys kiinnostaa siksi, koska vauva olisi erittäin tervetullut ja itselläni on nyt ollut "jo" 1 terolut kuuri, toinen alkaa 14 päivän kuluttua...
 
heimolainen
Toisesta terolut kierrosta raskauduin ja tärppi päivä oli ilmeisesti jo kierron 14. päivä. Ensimmäisessä terolut kierrossa kierto venyi vielä 35 päivään......ennen terolutia saattoi kierto olla 35-40. Onnea yritykseen
 
ä
Muistutan, että terolut ei ole mikään lapsettomuuslääke eikä siis vaikuta hedelmällisyyteen! Ei vaikuta siis edes munasolun irtoamiseen vaikka säännöllistää menkat.
 
odottaja
terolutit vaan kierron säännöllistämistä varten, ite söin puolivuotta, lopetin ei tullu menkkoja kahteen kuukauteen, sit yhet menkat ja sit tuliki plussa kierto, jossa ovis oli ollut 2 viikkoa myöhässä
 
Jasmine
Juu, tiedän, että Terolutit auttavat vain säännöllistämään kuukautiskierron, eivät siis ole mitään lapsettomuuslääkkeitä.

Kysyin tätä vain siksi, koska olen kuullut että jotkut ovat tulleet raskaaksi Teroluttien avulla. Itse en kyllä jotenkin usko noihin Terolutteihin... olen alusta asti ollut sitä mieltä, että tarviin kunnon "aineet" ennenkuin olisi edes mahdollista tulla raskaaksi.

Yksityinen gýne sanoi mulle, että jos Terolutit ei ole auttaneet maalis-huhtikuun vaihteeseen mennessä, niin sitten menen uudestaan tämän gynen vastaanotolle ja hän kirjoittaa sitten niitä munasolun irrrottaja-lääkkeitä.
 
--
Söin myös kyseistä lääkettä, en muista kuinka kauan. Puoli vuotta? En tosiaan muista. Mutta epäsäännöllisyys vain paheni. Terolutien jälkeen saattoi tulla piakkoin menkat ja ennenkuin ehdin aloittamaan uutta kuuria, tuli taas uudet kuukautiset jne.. Tätä ainakin tapahtui ja oli melkoisen ärsyttävää. Mulla ei kyllä toimineet ollenkaan. Ja raskaus ei niillä alkanut. Itsekin sain kyseiset lääkkeet kun kävimme lapsettomuustutkimuksissa, mutta eiväthän ne sinällään hedelmällisyyteen vaikuta.
 
papunen78
Mulle lääkäri halusi määrätä teroluteja epäsäännöllisiin menkkoihin. Söin niitä yhden kierron, mutta se toi sitten avun vain siihen kiertoon. Enempää en syönyt, vaan sain vyöhyketerapiasta avun epäsäännöllisiin menkkoihin (kierto 80-100 pv), mulle tuli 3 normaalit menkat ja sitten olinkin raskaana :)
 
yllätys
Ite syäny kanss ko.lääkettä ja
ennen kun tärppäsi 1 lapsesta söin niitä 6kk.
Toisesta 1kk ja komannesta 3v.

Juu ihan mahdottumuus olis ollu ett olisin raskautunu ilman tuota lääkettä kun jos en sitä syö niin menkat voipi olla 6kk pois!!

Eli se tosiaankin säännöllistää tuota kiertoa... tosin tämä 3 odotus oli täys ylläri meille! :)

Siis olen aina halunnut 3lasta mutt kun sitä ei 2v yrittämisen jälkeen kuulunut niin toitotinkin kaikille ett meitin lapsiluku on sitt täynnä ...ja kuinkas sitt kävikään! heh.

No koitos on vielä edessä sillä sektio tehdään 26.12.2006

Älkää menettäkö heti toivoanne vaikka minä sitt 2v päästä menetinkin, (ihmeitä syntyy ja tapahtuu--)
 
sun
Me oltiin yritetty lasta noin puoli vuotta. Alkuun kierrot oli säännöllisiä muttei tärpännyt. Sitten kierrot alkoi venyä ja luulin tietenkin aina olevani raskaana mutta negaa näytti testit.

Mulla oli papa-seulonta neuvolassa ja juttelin siellä ongelmasta. Sain ihme kyllä heti ajan labraan ja lähetteen kynekologille vaikkei oltu vuotta yritettykään. Labroista ilmeni, että progesteroniarvoni oli alle 1, eli olematon. Se selittikin aiemmat voimakkaat pms-oireet ja mielialan vaihtelut (voi miesressua). Kynekologi kysyi haluammeko yrittää vielä jonkun aikaa keltarauhahormonin, eli terolutin kanssa vai lähetteen lapsettomuushoitoihin. Onneksi valitsimme puolen vuoden Terolut-kuurin.

Ehdin popsia pillereitä viiden kierron ajan. Tissit ja painokin kasvoi vähän, terolutien aikaan tuli rintojen turvotusta ja arkuutta mitä ei ennen ole ollut, tunsin itseni paljon naisellisemmaksi, samoin itkupotkuraivarit katos lähes kokonaan, kierrot säännöllistyivät. Viidennessä kierrossa sitten tärppäsi, eli meillä ainakin toimi.

Tänään oli ultra. Siellä se pikkuinen potkunyrkkeili ja sydän löi.
 

Yhteistyössä