Terolutien popsijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terotar

Vieras
Voiko terolutit estää raskautumisen jos ovulaatio tulee sinä aikana, kun on 10 pvä terolut kuuri päällä? Gynegologi määräsi minulle 6kk terolutit epäsäännöllisiinkuukautisiin ( kierto oli 28-40 päivää) ja ikäviin välivuotoihin. Syön teroluteja kp 15-24 ja kuukautiskiertoni on ollut nyt n. 25 päivää. Huomenna olisi tuo kp 15 ja pitäisi siis terolut kuuri aloittaa, mutta äsken vessareissulla bongasin ovulaatiolimaa, joten ovis on luultavasti päivän parin päästä jolloin jo siis syön teroluteja. Lääkäri kyllä sanoi, että tämän lääkkeen ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen millään lailla, mutta netistä on saanut lukea kaikennäköisiä mielipiteitä siitä, että jos ovis tapahtuu kuurin aikana ei raskautuminen ole mahdollista. Nyt on alkamassa 3 terolut kuuri jonka jälkeen meinaan kokeilla, jospa pärjättäisiin ilman lääkkeitä. Minulla on ennestään 2 vuotias tyttö joka sai alkunsa ihan "luomusti" ja kova halu on saada pikkuiselle sisarus.

terolutit eivät vaikuta ovulaatioon, eivätkä raskauden alkamiseen, joten syö ohjeen mukaan kuurit loppuun

onnea raskautumiseen!

terot kannattaisi aloittaa vasta pari-kolme päivää ovulaation jälkeen, sillä liian aikaisin aloitettu kuuri saattaa estää munasolun irtoamisen. Teroluteja ei myöskään pitäisi syödä 3kk pidempään, sillä tämäkin saattaa johtaa ovuloimattomien kuukausien lisääntymiseen. Nämä on siis sanonut minulle, minua jo muutamia vuosia hoitanut gyne, eikä nämä ole suoraan sovellettavissa kaikkiin muihin Terolutin käyttäjiin.

Siksi suosittelen samaa mitä edellinen vastaaja, syö kuuri niinkuin lääkärisi on sinua neuvonut. Jokainen ihminen toimii omalla tavallaan ja se mikä minulle voi olla haitaksi voi toimia sinulla täydellisesti.

Yhteistyössä