Terolutit ja mahdollinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Te, joilla on terot käytössä, syöttekö niitä joka kierrossa?

Itse sain terot kierron tasaamiseksi (nyt jo kp 61 menossa). Epäilen kuitenkin, että pieni mahdollisuus raskauteen olisi, sillä oireita on jo jonkin verran ja kohdun limakalvo oli paksu (n. 1cm). Ajatuksena oli odotta vielä viikko, jos testi ei edelleenkään näytä plussaa, aloitan tuon ensimmäisen annoksen.

Mutta onko siitä haittaa raskaudelle, jos aloitankin kuurin nyt, mutta olisinkin raskaana?

Kannattaa toki testi tehdä, muutenhan syöt niitä ihan turhaan jos oletkin raskaana :)

Miulle gyne sanoi että niistä ei ole haittaa raskauden aikana, söin niitä joka kierrossa kierron tasaamiseksi. Sanoi että jos jotakin niin hyötyä, keltarauhashormonibuustaus alkiolle. Ei siis haittaa.

jaa-a, mä aloitin tänään kuurin, kun en jaksa tätä vatvomista, en usko mahdolliseen raskauteen enää.. Kirjoittelin täällä aiemmin ja sainkin plussan 1½ viikkoa sitten, mutta sen jälkeen vain jotain todella surkeaa haamua testiajan jälkeen jne. Päättelin näin, että sehän on progesteronia (synteettistä tosin), jota erittyy muutenkin raskauden alussa, joten tuskin siitä haittaakaan olisi vaikka alkuraskaus olisikin menossa. Haluaisin kuitenkin nyt ne menkat edes että pääsisi tästä pohtimisesta eroon.. :headwall: Ja mun mielestä teroja voi käyttää myös tyhjennysvuodon aikaansaamiseksi. Eikö sullakin ollut jokin outo plussa-nega-sarja nyt menossa? Voimia, tää on raastavaa. Mulla on nyt kp n. 45

Minime Juu, mä tein reilu kuukaus sitten plussan, joka pikkuhiljaa hiipui negaksi. Vuotoa ei vieläkään ole ollut, vaikka kp on tosiaan jo 61. Sain gyneltä lääkkeet vuodon aloittamiseksi, juuri nimen omaa teroluteja. Ohjeeks sain, että syö 10 päivää, siitä viikon sisällä pitäis menkat alkaa jne.
Ajattelin vaan, että ei se testi kuitenkaan plussaks muutu (testejä olen tehnyt), joten onko siitä haittaa mahdolliselle alkuraskaudelle, jos nuo lääkkeet aloitankin jo nyt, että sen vuodon saisi sitten edes joskus aikaseksi? Kun en haluaisi aiheuttaa sitten esim. keskenmenoa oman hätäisyyden takia :ashamed:

Mutta ehkä mä nyt uskallan hakea sen paketin apteekista ja aloittaa nuo lääkkeet... Se vuoto ei sitten vissiin ala kahden viikon kuluttua jos raskaana olisinkin? :D

Ei se vuoto ala, jos raskaana olet! :D Toivotaan parasta, niin toivon omallekin kohdalle.. Teroluthan nimenomaan suojaa limakalvoa, joten et sillä kyllä saa aikaiseksi keskenmenoa. Joillakinhan sitä määrätään pidentämään luteaalivaihetta, vaikka useimmiten kai lugesteronia. Hae vaan paketti ja ala popsimaan! =)

Minulla Terolutit oli käytössä juuri sen takia että tukisi keltarauhastoimintaa ja auttaisi alkion kiinnittymisessä. Mutta jos oot raskaana, ei Terojen jälkeen alakaan menkat, niikun mulla kävi..

Mui vaan! Ihan rauhassa voit syödä,vuotoa ei sitten vaan tule jos vauva onkin jo masussa :) tän mulle kertoi julkisen puolen gyne kun pco:tani selviteltiin ja yksityinen raskauksiin ja lapsettomuuteen erikoistunut gyne.ja miten mulla on sellanen muistikuva että toinen niistä sanoi,että niitä voidaan antaa keskenmenon pelossa?!?älkää nyt ihan uskoko,kuulin/muistan ehkä väärin :/ KS09toivon sulle kauhean paljon voimia,todella tiedän mitä pitkän kierron piina on!!!

Uusimmat

Yhteistyössä