terot ja clomit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iines keiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iines keiju

Vieras
Heippa kaikille!
Kävin tänään taas gynen juttusilla. Miehen sperma-analyysin tulokset ja mun labrakokeiden tulokset olivat hyvät, jopa loistavat!! :D

Gyne laittoi lähetteen jatkotutkimuksiin, jonne tulee kutsu varmaan alkuvuodesta. sain myös terot ja clomit käyttöön. Ensi viikolla pitäis aloittaa. Gyne ultrasi taas, eikä nähnyt munasolua kypsymässä. Vaarana siis on , että en ovuloin ollenkaan. Ei osannut kyllä sanoa varmaksi, koska nyt on vasta kp 9 ja kierto normaalisti 40-55.

Kysyisinkin nyt, että auttaako nämä terot ja clomit oikeasti raskaaksi tuloa? Ja mitä on tehtävissä jos selviää, etten ovuloi ollenkaan?

No mulla ainakin tuo yhdistelmä auttoi, tulin eka kierrosta raskaaksi, meilläkin kaikki muut jutut ja testit kunnossa, mutta en ovuloinut. No se raskaus meni kesken viikolla 10. nyt jännäilen kp 27/ 28-30 :) siis keskenmenon jälkeen nyt toinen kuuri menossa.

Mäkin syön parhaillaan sekä teroja että clomeja. Alkukierrosta clomit, sit muutama päivä väliä ja teroja 1 kpl/päivä kymmenen päivän ajan. Ekan kuurin jälkeen tuli menkat, nyt jännään alkaako seuraavat....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 13:19 nöppäri kirjoitti:
Miten sulle on neuvottu noiden kahden lääkkeen yhteiskäyttö ???

En tiedä keneltä kysyit, mutta vastaan kuitenkin, Eli Clomia kierron 3-7 päivä ja teroja kierron 15 tai 20 päivä (en tarkkaan muista) alkaen 10 päivää ja sitten tyhjennysvuoto.

Niin kun tuli mieleen, että ne clomit jo pelkällään pitäisi ajaa ne menkat käyntiin, mulla toimii tällähetkellä pelkästään clomit, mutta esim reilut 5 vuotta sitten ei tullut mitään, mutta molempia ei kuitenkaan saanut syödä kokoajan yhdessä, vaan vasta jos menkat oli yli 10 päivää myöhässä, tehtiin raskaustesti ja vasta sitten terot, jos oli negatiivinen.

Ihmettelen vaan itsekseni miksi molempia syödään jo valmiiksi :/

Niin ja en sitten millään pahalla, sillä raskaaksihan tässä olis kaikilla toiveet tulla, ihan vaan ihmettelen miten eri käytäntöjä näissäkin näköjään on :whistle:

Heippa nöppäri!
En pahastunut kyselyistäsi. Aina saa kysyä.
Minulle määrättiin kahta lääkettä, koska menkat tulee aina 2-3 viikkoa myöhässä ja toinen lääke määrättiin vahvistamaan ovulaatiota. Gyne epäili, että en ovuloi ollenkaan. Olen niin untuvikko näissä asioissa, etten muista kumpaan clomit on määrätty ja kumpaan terot. Annostus on kuitenkin niin, että toinen lääke aloitetaan kp 18 ja yksi tabletti/päivä 10 päivän ajan. Sitten aloitetaan se toinen lääke kolmantena vuotopäivänä ja yksi tabletti/päivä seitsemän päivän ajan. Eli samana päivänä en molempia lääkkeitä ota.

Toivottavasti sekava sepustukseni selvensi edes hiukan :)

Minä sain esikoiseni tero&clomi-kuurilla. Mulla on aina ollut epäsäännöllinen ja pitkä kierto ja kun mittailin aamulämpöjä pari kiertoa, niin gyne sanoi, etten ovuloi joka kierrolla. Mieheltäkin tehtiin spermatesti, se oli ok, vaikka vähän heikentynyt.

Mulla annostus oli silleen, että eka söin teroja 3 kiertoa (pakotin vastoin lääkärin ohjeita kiertoni 28 päivään normaalin 35-55 päivän sijaan) ja sitten alkukierrosta clomeja ja loppukierrosta teroja.

No, ekasta clomi-kierrosta sitten aloin odottaan meidän esikoista, joka nyt on kohta jo 3-vuotias. Kuopuksen sain sitten jo ilman clomeja vain terojen avulla. Silloin sama systeemi kuin ekalla kerralla, eli pakotin kierron eka 3 kk ajan 28 päivään ja kolmannella kierrolla tärppäsi.

Yhteistyössä