Hae Anna.fi-sivustolta

Terracina

Viestiketju osiossa 'Italia' , käynnistäjänä Travelman, 23.10.2006.

1. Ymmärrän kyllä Vierailija

Ettekö kehdanneet pyytää respasta uusia lakanoita? Tuliko sotattua;-)

2. Italiassa Vierailija

myös pohjoismaalaiset ovat ulkomaalaisia...

3. italiini Vierailija

Vitsi, minä en kyllä vaihda kotonakaan lakanoita joka viikko....
    Mutta kiitos kommenteista, on ollut todella mielenkiintosita lukea. Erityisesti tuo ruokapuoli, hintapolitiikka ja bussiliput!! Lisää!!

4. Lauro Vierailija

Todellakin tuo BIRG 7 lippu on kätevä ja edullinen sille, joka haluaa käydä Roomassa Teracinasta käsin.
    Kävimme 4 kertaa kahden viikon reissun aikana. Lipun sai kahdesta kioskista, jotka ovat Terracinan bussiasemalla (Piaza 25 Aprile). Sieltähän bussi lähtee juna-asemalle.

5. Yksi "mummo" Vierailija

Onpa puolesta ja vastaan kirjoituksia. Onko kukaan käynyt nyt viime aikoina kyseisessä paikassa? Olemme varanneet matkan sinne nyt huhtikuussa mieheni
    kanssa. Olemme hyvässä kunnossa oleva eläkeläis pariskunta ja paljon olemme myöskin
    matkustaneet. Kun kaikki nämä kommentit lukee, niin tekee jopa mieli perua matka .
    Eikö paikassa todellekaan ole yhtään mitään?

6. sinttuli Vierailija

No eipä siellä paljoa mitään ole... Anxur-temppeli ja vanha kaupunki ovat ainoat nähtävyydet. Kauppoja ei kauheasti ollut, ainakaan sellaisia mistä olisi voinut mitään ostaa.
    Ruokapaikoista en kauheasti osaa sanoa, kun emme ole varsinaisia kulinaristeja emmekä lomilla koskaan mitenkään erityisesti herkuttele ravintoloissa.

Pyöräily kaupungissa on hauskaa, vaikkakin ihan keskustassa tuntui hurjalta pyöräillä kun oli 1v5kk-lapsi istuimessa takana, kadut olivat kapeita ja liikennettä paljon. Syrjemmässä fillarointi on mukavaa, pääsee tutustumaan vähän kauemmaskin.

Itse en kyllä toista kertaa Terracinaan menisi, mutta ihan varmasti kaupungilla on omat faninsa. Ei kaikilla voi olla samanlainen maku =)

7. "mummo" Vierailija

Kiitos tiedosta. Olemme jo peruneet matkan sinne ja varanneet toisen matkan
    aivan toiseen paikkaan ja maahan. Tosin eihän kaikilla voi tietenkään olla
    sama maku.

8. bella Italia Vierailija

Paikanvaihdos varmaan aiheellinen mutta miten joku voikaan vaihtaa Italian toiseen maahan, ei hyvä.

9. I miei complimenti Vierailija

Nimimerkki "mummo" kai yritti parhaansa Italian suhteen:-D

10. Italia-fani Vierailija

Ciao! Luin näitä kirjoituksia Terracinasta ennen lomaani ja nyt kun on omakohtaista kokemusta paikasta niin ajattelin kertoa kokemuksistani. Kokemukseni ei nimittäin ollut niin negatiivinen kuin monilla muilla tänne kirjoittaneilla. Olen tosin sopeutuvainen ja matkustan avoimin mielin :) Meitä oli viikon matkalla 5 hengen naisseurue, joista osa nuoria (alle 30 v.) ja osa keski-ikäisiä. Jokaiselle päivälle riitti kyllä tarpeeksi tekemistä eikä ollut yhtään tylsää!

Hotellimme oli Finnmatkojen Poseidon, joka on ruotsalaisten omistama. Hotelliin olimme erittäin tyytyväisiä -miinuksena ainoastaan pienehkö huoneisto (yksiö). Uima-allasalue oli hyvä ja piha hyvin hoidettu. Henkilökunta oli ystävällistä ja palvelu pelasi niin kuin pitikin. Finnmatkoille annamme kyllä opaspalveluista ison miinuksen, kun ei retkillä saanut suomenkielistä opastusta! Itse pärjään hyvin englannillakin, mutta osalle suomalaisista englanti/skandinaaviska ei luonnistanut (opas tanskalainen). Suomalaisiin oppaisiin (jotka olivat Roomassa) sai kyllä puhelimitse/tekstiviestitse yhteyden ja heiltä tuliki välillä infoviestejä kännykkään.

Terracinassa on pitkä hiekkaranta ja rantakatua on mukava kävellä. Sää suosi koko viikon ajan 25-35 C. Terracinassa oli melko paljon vaatekauppoja ja torstaimarkkinoilta löytyi myös paljon ostettavaa. Nähtävyyksiä kaupungissa ei paljon ole (vuorella Jupiterin temppeli ja vanha kaupunki), mutta kävimme laivamatkalla omatoimisesti Ponzan erittäin kauniilla saarella. Kannattaa ehdottomasti käydä siellä ja satamasta lähteä bussilla saaren yläosaa kohti, sieltä löytyi todella kaunis rantapoukama, jossa lämmin uimavesi. Yhden päivän vietimme Roomassa - oli onnistunut retki. Puolipäiväretki oli myös oppaan johdolla Terracinan kaupunkikierros kävellen ensimmäisenä matkapäivänä.

Ravintoloita kaupungissa on paljon ja monen tasoisia. Jos tykkää pastasta, pizzasta ja merenelävistä niin saa varmasti hyvää ruokaa. Kunnon pihviä tai kanaa ei meinattu saada!

11. Kanapeee Vierailija

Eivät nuo taida olla italialaisten arkiruokaa, niitä voi syödä Suomessa vaikka kotona. Jos osaa itse laittaa.

12. reissureetta Vierailija

Kuulostaa kaikkiaan niin ihanalta paikalta, että varasin sinne reissun, lähtö 31.8. Meillä on hotellina L'Approdo siinä ihan rannalla.

13. reissureetta Vierailija

Reissu oli todella hieno ja paikka mukava. Lämmintä riitti, oli katsottavaa vaikka kuinka ja ruoka oli erinomaista. L'Approdon lähellä olevat kalakauppojen yhteydessä olevat ruokapaikat oli ehdottomasti parhaat. Täynnä paikallisia ja pitkät jonot joka ilta. Muovipöydät ja tuolit ja pahvilautaset, mutta ruoka edullista ja taatusti tuoretta. Annokset valitaan tiskiltä. Nam. Ja pizzeria Posterula vanhassa kaupungissa oli ehdottomasti kaupungin paras pizzeria!

Hotelli on erittäin siisti ja hyvä ja sijaitsi kaupungin parhaalla paikalla. Aamiainen hyvä ja runsas. Hiekkaranta ja vesi puhdasta eikä liian paljon porukkaa plutaamassa.

Kannattaa vuokrata auto niin pääsee vuorille ja pikkukyliin, itse ajelimme Napoliin asti ja kävimme Caprilla. Myös ne läheisen vuorikylän tippukiviluolat koluttiin läpi ja se Gaetan hieno haljennut vuori.

14. toukokuussa Vierailija

Moi!

Tätä viestiketjua lueskellessani tulin katumapäälle varattuani matkan Terracinaan. En ole ennen käynyt Italiassa ja ajattelin juhlistaa "pyöreitä" vuosiani siellä toukokuussa. Rooman läheisyys kiinnosti ja kun vielä sai messutarjouksena edullisen matkan, niin varasin.

Onko hotelli Poseidonin lähellä kauppoja, baareja ja ravintoloita? Keskustaan on matkaa pari kilometriä. Miltä välimatka hotellin ja keskustan välillä parhaiten sujuu, kävellenkö?

Rantakeleja ei ehkä vielä toukokuun alkupuolella kovin paljon ole, mutta se ei haittaa. Tarkoitus on kierrellä vuokra-autolla ja käydä kaikki mahdolliset nähtävyydet läpi. Suositelkaa ihmeessä :)

Mikä on hintataso verrattuna esim. Kreikkaan tai Kyprokseen? Niitä myös myös harkitsin.

15. äiti ja poika Vierailija

Hei

Olen varannut matkan Italiaan ja nyt haluaisin tietää onko tilanne muuttunut Terracina-kohteessa ? edelliset matkakertomukset ovat kolmen vuoden takaa. Olen menossa 13-vuotiaan poikani kanssa. Onko valintamme huono? Ajatuksenamme on päästä kätevästi myös näkemään rooma samalla reissulla, siksi tällainen yhdistelmä. Miten on Capri? onko helppo tehdä reissu sinne?

16. Malla Vierailija

Olen lähdössä huhtikuun 19 pv viikoksi Terracinaan. Laitan tänne sitten viestiä miten meni.
    Hotelimme on tuo Poseidon. Ajattelimme siskoni kanssa käydä Roomassa, onko se sitten omatoimimatka vai järjestetty matka. Järjestetty matka vain oli kovin kovin kallis, muistaakseni 90 euroa. Ponzan saarelle olisi mukava käydä ja Perlongan kylä katsastaa. Ajattelin varata hyvät kävelykengät sinne. Jos uskaltaisi polkupyörän vuokrata :)

17. Jopo Vierailija

Minkäslaista siellä oli? Poseidon? Sää? Ruokapaikat? Rooman retki? Oliko Suomalaisia oppaita?

18. Älä nyt hätäile hän lähti 19 pv viikoksi ja palaa siis tänään 26 pv. Antakaa edes laukku ihmisen purkaa !!

19. Jopo Vierailija

Eli ei siis saa etukäteen kysyä minkälaista siellä oli??? Hän saa vastailla sitten kun kerkee, mutta laitoin jo kysymyksen, koska tällä viikolla olen lähdössä mahdollisesti Terracinaan ja haluaisin tietää kysymistäni asioista..
    herranen aika sentään

20. Minkälainen sää ?
    Minkälainen paikka?
    Oliko suomalaisia oppaita retkellä ?
    Entäs sitten ruokapaikat ?

Googlaa noita kysymyksiäsi, tosin vastaukset ovat ulkomaankielellä etkä ehkä ymmärrä niitä.

21. Jopo Vierailija

Eli keskustelupalstalla ei saa kysyä, kommenttiisi viitaten..

Lähinnä haen tuoreelta Terracinassa kävijältä kommentteja mikä on tilanne tällä hetkellä, googlea olen käyttänyt ja suomalaisten ja ulkomaalaisten kommentteja lukenut, mutta suurin osa on useita vuosia vanhoja.
    Kommenttisi perusteella jos joku on joskus asiasta kertonut niin sitä ei pidä enää ottaa uudestaan esille kun samaa asiaa voi googlata vielä seuraavat 10 vuotta ja samalla vanhalla tiedolla pärjää aina?

Italiassa olen käynyt ennenkin, lähinnä Terracinasta halusin lähteä kyselemään, koska paikkaa mollataan lähinnä Italialaisten omaksi turistipaikaksi eikä sieltä löydy useastikkaan esimerkiksi Englannin kielisiä ruokalistoja. Milloin alkaa turistisesonko ja onko terassiravintolat auki vielä, entä rantapalvelut? Nämä ovat pieniä seikkoja, mutta jos kokonaisvaltaista mukavuutta hakee niin kaipa siitä saa kysellä. Toivon kovasti, että Terracinasta tulisi suositumpi paikka myös suomalaisten keskuudessa ja palvelut turisteille sitä myötä paranisivat.

Mutta ilmeisesti tulin nyt hiekkalaatikollesi ja astuin varpaillesi kuin kommenttisi viesteistäni ovat tuota luokkaa. No sainpahan kulutettua aikaasi ja mielesi toivottavasti hyväksi kun pääsit kuittailemaan.

Toivottavasti keskustelua nyt jatkaa kuitenkin itse Terracinassa käynyt eikä me. Kaikille parempi.

22. 23-vaihteinen Vierailija

Olen saanut sellaisen kuvan paikasta, että se on italialaisten lomakohde. Siis sinne. Mieluummin italialaisten seassa lomailen kuin saksalaisten, englantilaisten, ruotsalaisten, ranskalaisten jne siis massapaikassa missä ei edes italiankieltä kuule. Ja jos ruokalistat ovat vain italiaksi, aina paranee.
    Siis vaikuttaa aidolta mestalta, tuonne haluan.
    Sinulle Jopopyöräilijä suosittelen Riminin hiekkarantoja, suomenkielisiä ruokalistoja, kilometritolkulla aurinkotuoleja tai jotain Turkin Alayniaa tai Bulgariaa.......
    Katsoin muuten juuri paikan sään, en toista sitä, koska itsekin sait sen vihdoin varmaan selville.

23. Malla Vierailija

Kerron sitten kun pääsen matkaan. Valitettavasti 19.4.2010 matkamme peruuntui. Nyt 3.5.2010 olen lähdössä uudelleen. Oli onnea matkassa. Saimme 150 € matkarahaa matkatoimistolta eli n. 50 euroa per nenu, kun tuleva matkamme oli halvempi kun ensimmäinen maksettu matka. Kerron sitten 10.5.2010 jälkeen kuin kävi, vai tullaanko maitojunalla kotiin :)

24. Malla Vierailija

Tosiaankin...matkasta ei tullut mitään, lento peruuntui tuhkapilven takia. Nyt uusi yritys 3.5.2010.
    Kerron sitten 10.5. kuinka kävi. Sää näyttää ensi viikolla olevan yli 20 astetta, sadekuuroja luvataan silloin tällöin. Nythän siellä on lämmintä 24 astetta. Toivotaan että olis saman verran lämmintä. Terracinaa mollataan kovin, nyt siis tarkistetaan. Mitään menopaikkoja en kaipaa - rauhaa ja lomaa.

25. Saapunki Vierailija

Hei Malla.
    Oletko saapunut, minkälaista oli? Kiva olisi kuulla kokemuksiasi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri