Terveisiä perhepäivähoidosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Pakko on kirjottaa kun ärsyttää niin maan suunnattomasti yksi hoitolapsen vanhempi!
Kyseessä siis kotona oleva, ei töissäkäyvä, joka ennen pääsiäistä toi lapsensa ovesta sisälle ja sanoi että heillä on nyt sitten se norovirus!Oli äiti edellisen yön oksentanut ja ripuloinut..
Ja tyttö valitteli kuulema äitille huonoa oloa jo ennen hoitoon tuloa, mutta silti piti hoitoon päästä, ja tietysti lapsi oksentaa aamupalapöytään!
Eli meidän perhe oli sitten pääsiäisen niin mukavasti kipeenä...
Pointtini tässä on että miksi pitää laspsi tuoda hoitoon jos on itse ( sekä tod.näk. myös lapsi ) kipeä? Ja tässäkin tapauksessa pystyi hyvin kävellen lapsen tuomaan, eli kyseessä ei ollut että ei jaksa hoitaa...

Kiitos, olen purkautunut

Minä olisin ollut tyly ja sanonut etten lasta sinne ota! Jos jo vatsaansa kerran valitti ja jopa päiväkodeissa on suositukset siitä että jos perheessä jotain tarttuvaa tautia ja jompi kumpi vanhemmista kotona joka tapauksessa - niin terveetkin lapset pysyisivät kotona, etteivät tartuta muita!! Joten olisin vedonnut siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Pointtini tässä on että miksi pitää laspsi tuoda hoitoon jos on itse ( sekä tod.näk. myös lapsi ) kipeä? Ja tässäkin tapauksessa pystyi hyvin kävellen lapsen tuomaan, eli kyseessä ei ollut että ei jaksa hoitaa...

Kiitos, olen purkautunut

AP:n pointti näkyy yllä. Miten tuohon liittyy mikään noron itämisaika?
Ja ymmärrän. Ikinä en veisi sairasta lasta hoitoon, en veisi vaikka olisi terve ja minä itse sairaana.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

Kiitos, olen purkautunut

AP:n pointti näkyy yllä. Miten tuohon liittyy mikään noron itämisaika?
Ja ymmärrän. Ikinä en veisi sairasta lasta hoitoon, en veisi vaikka olisi terve ja minä itse sairaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Siis tämä on just tätä! Kouluttamattomia otetaan pph työhön. Et edes tiedä noron itämisaikaa!

No nimenomaan noron itämisika on 2h - 48h, eli kyllä tiedän.
joten et tainnut itse ymmärtää lukemaasi....

tartunnan olette voineet saada jo aiemmin mutta ikävää että sellainen lapsi, joka on jo huonoa oloa valittanut, tuodaan hoitoon. Tartunta vaara on kuitenkin suurin itse oksennuksessa/ripulissa ja niihin tahriutuneissa huonekaluissa/tavaroissa..kunnon siivousta tarvitaan jos paikat oksennukseen tuhriintuu.Noro elää pitkään pinnoilla.

Mikä ihme niissä perhepäivähoidoissa oikeen on, kun aina saa lukea jotain ilkeää tai kamalaa? Olen itse harkinnut laittaa lapseni pph:n, mutten enää tiedä kun näin paljon pahaa saa niistä koko ajan kuulla??

voi tyhmää tuollainen. aina ajattelen niin että mieluummin kotona kipeän lapsen kanssa, kuin viedä hoitoon ja tartuttaa moneen perheeseen sitä. Vaikka olisin itsekkin kipeenä ei sinne kipeää lasta ole asiaa viedä. piste...

Alkuperäinen kirjoittaja ?????????????:
Mikä ihme niissä perhepäivähoidoissa oikeen on, kun aina saa lukea jotain ilkeää tai kamalaa? Olen itse harkinnut laittaa lapseni pph:n, mutten enää tiedä kun näin paljon pahaa saa niistä koko ajan kuulla??

Tä...??!! siis mitä ilkeää pph on tehnyt?

Oma lapseni perhepäivähoidossa ja vain positiivista sanottavaa on toistaiseksi. Tässä ko. tapauksessa vika oli hoitoon tuotavan lapsen äidissä. Sanoohan sen nyt järki, että jos perheessä tarttuvaa tautia menossa, niin lasta ei viedä hoitoon vaan pyritään muu hoitamistapa tarvittaessa järjestämään. Tiedän, että vaikeaa se on joillekin. Itse on yh ja ymmärrän hyvin, että äiti voi olla jossain tapauksessa niin kipeä, että joutuu viemään lapsensa hoitoon itse jäädessä kotiin sairastamaan... MUTTA EI NOROSSA EIKÄ KUN LAPSIKIN ON KIPEÄNÄ!

Olisit sanonut että eikö olisi parempi, että sairastelette
siellä kotona. Pitäisi aikuisen ymmärtää tuo tietysti sanomattakin,
mutta meitähän on moneen junaan menijöitä. Tee jatkossa " ohjeet "
moisen varalle.

Vika oli kyllä tässä tapauksessa täysin äidissä. Olisi voinut ajatella että siirtää taudin eteenpäin suurella todennäköisyydellä. Olishan se kiva sairastaa rauhassa, mutta toisinaan ne omat lapset on vaan hoidettava itse. Niin mäkin hoidin, kun oltiin norossa koko perhe yhtaikaa. Lapset eivät tosin ole hoidossa vielä mutta vaikka olisivatkin niin en varmasti olisi vienyt!

Yhteistyössä