Tervetuloa hoitoon 10-kuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsirakas päiväkotitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsirakas päiväkotitäti

Vieras
Minä työskentelen pienessä 3 ryhmän päiväkodissa. Pienimpien ryhmässä on kolme hoitajaa 12 lapselle. Lapset ovat iältään 10kk-3v. Koskaan meillä ei ole kahta vauvaa samaan aikaan. Ryhmäjako puolet alle ja puolet yli 2v.

Meidän pienet on koko päiväkodin lemmikkejä. Muiden ryhmien hoitajat ja lapset hellivät ja hoivaavat siinä, missä me omat hoitajatkin.

Ruuat muussataan tai tarjotaan soseet ja tuttelit. Päiväunet nukutetaan vauvan oman väsymyksen mukaan vaikka useammat päivässä.

Enpä ole huomannut, että meillä vauvakaan kärsisi.

Tervetuloa hoitoon! On ihana hoivailla pikkuruisia töissä, kun kotona omat lapset ovat jo kouluikäisiä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Itsellä tuo tilanne edessä ensi vuonna täällä Tampereella...mistä löytyy noin ihania päiväkodintätejä:) ??

Eiköhän niitä löydy ympäri Suomenmaata! :) Meidän pk on täällä Uudellamaalla.

Ja totuus kyllä on, että mitä pienempi hoidettava, sen enemmän saa huomiota, syliä ja hellyyttä. Ja itse olen huomannut, että kiinnyn eniten lapsiin, jotka ovat olleet minulla hoidossa pienestä pitäen. Niistä tulee niitä "melkein omia."

Meillä on tuollaisia tätejä vuoropäiväkodin pienten ryhmässä johon huomenna vien hakemuksen tuota meidän "vauvaa" varten :heart: =)

Ryhmä ja hoitajat tutut esikoisen ajalta kun meni 1v4kk ikäisenä hoitoon, kuopus aloittaa ensi kuussa saman ikäisenä =)
Hyvillä mielin tänään tein päätöksen laittaa tarhaan eikä pph:lle

Meilläpäin ei ole tuollaista.. :( Yhdellä hoitotätillä on kateltavanaan ainakin 5 päiväkodissa ja lapsille huudetaan niin että ulos kuuluu..
Ja omani pitäis sinne aina viedä (alle vuoden..) Ihanaa kuitenkin että joillakin näin. Se on aika paljon kun pieni joutuu olemaan 10h päivässä päiväkodissa.

Tuollainen sinun kaltaiset päiväkodin tädit meilläkin oli esikoisen ensimmäisessä päiväkodissa. Tosin oli jo vuoden kun sen aloitti, mutta yhtään ei ollut paha mieli häntä sinne jättää kun tiesi, että hyvässä hoidossa on! Kiitos, että sinunkinlaisia on!!

juu mun sukulainen myös pienillä töissä ja sanoi ihan samallailla ja jos ja kun mun vauva hoitoon menee n. vuoden ikäisenä tiedän ainakin minne häntä haen hoitoon.. kiitos ap oli ihana kirjoitus... välillä näinkin... :heart: =)

Alkuperäinen kirjoittaja ihana täti:
Meilläpäin ei ole tuollaista.. :( Yhdellä hoitotätillä on kateltavanaan ainakin 5 päiväkodissa ja lapsille huudetaan niin että ulos kuuluu..
Ja omani pitäis sinne aina viedä (alle vuoden..) Ihanaa kuitenkin että joillakin näin. Se on aika paljon kun pieni joutuu olemaan 10h päivässä päiväkodissa.

Niinpä. Itse olin päiväkodissa harjoittelijana ja siellä ulkoilussa sidottiin rattaisiin ulkoilun ajaksi 9 kk ikäinen. Lapsi myös itki puolet päivästä. Hoitajien sylissä häntä näin harvoin. Usein tämä vauva konttasi myös karkuun, ja se huomattiin vasta melko myöhään. Ryhmäkoot ovat isoja ja hoitajia vähän.

Lisäksi täytyy miettiä, jos hoitoaika on 8-16, niin vauva näkee hyvin vähän vanhempiaan päivässä.

Yhteistyössä