Terveystieteiden maisteriksi? Millaista opiskelu on? Onnistuuko työn ohessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halu opiskella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halu opiskella

Vieras
Olen kauan jo haaveillut noista opinnoista, mutta en tiedä mitään yliopisto-opiskelusta ja olen vanhakin jo (33v.). Viime opiskelusta on aikaa eli pelottaa olneko ihan tippunut kärryiltä jo opiskelemaan siis tietokoneen käytössä... en taida mitään power point - ohjelmia tms. kielet unohtuneet, kun en ole työssäni tarvinnut jne.
Mutta kun into vaan löytyis opintoihin... mutta mistä itsetunto tai varmuus ryhtyä siihen?
Aikoinaan lukio meni ns. vasemmalla kädellä ja hyvät paperit tulivat, mutta siitä on tosiaan vuosia jo. Eli onkohan minusta siihen? varsinkaan kun en käytännöstä tiedä mitään että miten yliopsitossa opiskellaan.
Terveydenhuollon perustutkinto mulla on, joten siksi tuo ala kiinnostaisi.

Aloituksesta tuli mieleeni pikkuveljeni, joka aikanaan ei suostunut menemään kouluun ensimmäisenä koulupäivänä, vaan itki ja raivosi. Aikansa maaniteltuaan äitini sai syyn selville: "kun en osaa vielä lukea enkä mitään".

Aivan turhaan huolit pärjäämisestäsi, yliopistossa on kyllä alkuun tvt-kurssit sun muut, jotta opit sen mitä tarvitsee oppia. Sinne mennään nimenomaan opiskelemaan, ei niitä asioita tarvitse mennessä osata. Siitä, voiko opinnot suorittaa työn ohessa, saat parhaiten tiedon katsomalla nettisivuilta ko. oppiaineen tutkinto-opasta. Jos siellä on paljon kirjatenttejä, opinnot onnistuvat vaikka ihan etäopintoinakin. Mitä enemmän pakollisia luentoja ja kursseja, sitä enemmän opinnot vaativat läsnäoloa tiettyyn aikaan tietyssä paikassa.

Tsemppiä sulle, et sinä vielä vanha ole. Anna palaa vaan, myöhemmin voisi muuten harmittaa!

Yhteistyössä