J
joulupulla
Vieras
Joulupulla heittää nyt kysymyksen. Oletteko uusperheelliset tehneet testamentteja? Tai avioehdon? Vähän kalsea joulukysymyshän tämä toki on... Ajatus askarruttaa. Me piipahdettiin asianajajalla, ja tehtiin avioehto, joka sulkee pois avio-oikeuden toisen perintöön. Mieheni on perinyt aika paljon omaisuutta, itsekin tulen perimään joskus aikanaan. Mutta mies on selvästi meistä se, jota voi sanoa omaisuuden perusteella varakkaaksi. Minua ei voi sanoa.
Mies teki sitten myös testamentin, jolla kaikki peritty omaisuus menee hänen ainoalle biologiselle lapselleen (ex-liitosta). Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Jos pojalle sattuu jotain, niin sitten perintö siirtyy miehen sisarusten lapsille. Minulle jäisi yhteinen talomme, vaikka jäisihän se lesken oikeuksien mukaan muutenkin. Mies on minua 10 vuotta vanhempi. Itse en ole tehnyt testamenttia... Minullakin on yksi lapsi.
Miten te muut, oletteko ajatelleet näitä juttuja?
Mies teki sitten myös testamentin, jolla kaikki peritty omaisuus menee hänen ainoalle biologiselle lapselleen (ex-liitosta). Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Jos pojalle sattuu jotain, niin sitten perintö siirtyy miehen sisarusten lapsille. Minulle jäisi yhteinen talomme, vaikka jäisihän se lesken oikeuksien mukaan muutenkin. Mies on minua 10 vuotta vanhempi. Itse en ole tehnyt testamenttia... Minullakin on yksi lapsi.
Miten te muut, oletteko ajatelleet näitä juttuja?