Teutonia spirit S3, Gesslein vision Fin vai I'coo Peak Air?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sourire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sourire

Uusi jäsen
17.05.2010
13
0
1
http://www.teutonia.de/index.php?id=596

http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2506

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2253/pl

Yhdistelmävaunut esikoiselle mietinnässä, nämä siis tämän hetken loppusuorasuosikkeina? Tärkeänä kriteerinä siis nuo kääntyvät, mutta lukittavat etupyörät/etupyörä (ISOT, ei mitään minipyöriä, jotka eivät lumessa kulje).

Mielipiteitä ja käyttökokemuksia? Onko muita 4-pyöräisiä vaunuja, joissa olisi isot kääntyvät etupyörät kuin nuo I'coot?

Kiitos avusta!

meillä gesselinin swing fit, ja ollaan oltu todella tyytyväisiä (kolmipyöräiset oli harkinnassa, mutta ei olisi sopinut meidän käyttöön). teutoniat jäi toiseksi kangasvaihtoehtojen takia.

Mulla ei noista ole kokemusta kuin Visioneista ja me tykkäsimme niistä kovasti. Tukevat ja käytössä loistavat menopelit. Ainoaksi miinukseksi sanoisin pienen tavarakorin ja toki ne vievät auton takapäässä/-luukussa aika lailla tilaa.

I'coot ehdottomasti, jos halut laatua. Todella laadukkaat, siis nämä peak 4 air (ei kuulemma mitkään muut) Mutta olen todella paljon työnnellyt kyseisiä vaunuja. Ja itselläni jos nyt olisi vaunujen osto edessä, ostaisin nämä. Kääntyvät etupyörät ovat huiput. Todella hyvät on se, että renkaat saa lukittua/avattua työntäjän puolelta. Ainut miinus näissä on tavarakori, mutta itse olen virittänyt ison kassin siihen alas ja asia on silleen hoidettu.
Gessleiniä olen myös työnnellyt ja huonot maastossa sekä eivät maailman tukevimmat. Teutoniat kuulemma hyvät perus vaunut, mutta menevät helposti rikki.

Nuo I'coot vain painavat yli 6 kiloa enemmäin kuin Teutoniat tai Gesslainit, joten sen puolesta mietityttää, kun en varsinaisesti ole mikään iso ihminen. Mahtavat olla painavat työntää vauvan kasvaessa?

Itse en ole kokenut sitä miinukseksi. Minä en ainakaan nostele niitä kärryjä minnekkään muualle, kuin auton peräkonttiin ja junaan. Etupyörät keventävät tosi paljon. Minä olen myös pieni, mutta hyvin jaksan työntää kolme vuotiasta lasta ylämäkeä ylöspäin kyseisillä rattailla. Siis peak 4 air rattailla.

No juu, loppujen lopuksi on ihan älytöntä verrata esimerkiksi neljäpyöräisten vaunujen tukevuutta ja maastossa kulkemista kolmipyöräisiin. Sehän on itsestään selvää, mikä on lopputulos.

Mutta väittäisin Gessujen olevan yksi parhaimmista markkinoilla olevista kolmipyöräisistä (kunnon juoksurattaita lukuun ottamatta). Mieti sitä, millaisia ominaisuuksia tarvitset vaunuiltasi ja tee päätöksesi sitten sen perusteella.

Kiitos vain kovasti jo vastanneille!

Tarkoitukseni ei ollutkaan suoraan verrata nelipyöräisiä I'coon vaunuja ja noita kolmipyöräisiä, lähinnä kysellä mielipiteitä molemmista. Noista kolmipyöräisistä lähinnä kiinnostaa maasto-ominaisuudet eli onko niitä ollenkaan vai ovatko nuo sitten pelkästään asfaltilla köröttelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja sourire:
Kiitos vain kovasti jo vastanneille!

Tarkoitukseni ei ollutkaan suoraan verrata nelipyöräisiä I'coon vaunuja ja noita kolmipyöräisiä, lähinnä kysellä mielipiteitä molemmista. Noista kolmipyöräisistä lähinnä kiinnostaa maasto-ominaisuudet eli onko niitä ollenkaan vai ovatko nuo sitten pelkästään asfaltilla köröttelyyn.

En tiedä, mitä varsinaisesti tarkoitat maasto-ominaisuuksilla, mutta me käytimme Visionejamme myös mäkisellä pururadalla lenkkeillessämme ja kyse siis ihan juoksulenkeistä. Niillä ainakin pärjäsi, sillä noissa Visioneissa oli ainakin silloin kunnolliset, isot ilmakumirenkaat.

Parhaimmat maasto-ominaisuuksiltaan ovat meillä olleet Gessleinin Swingit, jotka ovat nelipyöräiset. Perheessämme suunnistetaan ja niillä on kyllä menty jos jonkinlaisissa maastoissa. Valitettavasti itselläni ei ole kokemusta noista I'coon vaunuista, mutta luullakseni olen eräällä rastiviikolla sellaiset nähnyt, minusta olivat ainakin hauskannäköiset!

Jos vaan pääset, niin käy livenä katsomassa ja testaamassa kaikkia noita merkkejä, jotka sinua kiinnostavat.

Meillä i'coot ja juuri nuo peak 4 air. Ovat olleet kyllä aivan huiput. Ei ole kertaakaan kaduttanut osto. Ja tuo paino ei ole ollut haitta. Ja todellakin jaksaa nostaa autoon sekä työnnellä ylämäkeä. Meillä kärryissä istuu kaksi vuotias, jolla on todella pitkä selkä ja mahtuu hyvin kuomun alle, esim. ystävän emmaljungiin ei mahdu. Suosittelen näitä vaunuja todellakin.

Ystävälläni on teutonian kolmiopyöräiset ja on ollut tosi tyytyväinen. Ei vaihtaisi kuulemma pois. Itse noista vaihtoehdoita ostaisin pak 4 air. Mielyttää eniten silmää ja ovat monipuolisimmat.

Meillä on Britaxin turvakaukalo, joka sopii adaptereilla sekä Gessleinin että Teutonian kärryihin, joten sen puolesta noitten I'coon kärryjen pitäisi olla tosi hyvät, että otettais ne, vaikkei yhteensopivaa kaukaloa olekaan. Mutta toisaalta 4 pyörää on aina 4 pyörää. hmmph. Vaikeita päätöksiä!

Meillä Teutoniat ja olen ollut todella tyytyväinen. Mielestäni ne ovat kuitenkin kaupunkirattaat, joiden maasto-ominaisuudet ovat aikalailla hatarat... Esim juurakoiden yli työnnettäessä meinaavat helposti kaatua kyljelleen. Asfaltilla ovat loistavat!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sourire:
Vielä nostelen ja kaipailen lisäkommentteja käyttäjiltä kiitos!

En tiedä yhäkö kaipaat kokemuksia, mutta meillä Gesslein Vision S:t (kolmipyöräiset) ja ollaan oltu erityytyväiset! Kulkee maastossa ihan loistavasti ja kauppojen kapeilla käytävillä kääntyy näppärästi. Meillä on mökillä 4-pyöräiset Emmaljungat ja enpä haluaisi sellaisia vakiokäyttöön. 4-pyöräisiä on niin paljon hankalempi käännellä.

... niin kerronpa kuitenkin, että käytiin just tänään katsomassa noita i'coon vaunuja ja niihin käy maxi-cosin kaukalo adapterilla. Kun ainakin minä saan tuosta souriren vastauksesta sen käsityksen ettei niihin kaukalo kävisi...

Yhteistyössä