Teutonia vai Emmaljunga

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anni

Vieras
Moikka!

Vaunujen ostoaika lähestyy ja toivoisin teiltä kokemuksia Teutonian sekä Emmaljungan vaunuista. Olen käynyt tutustumassa Teutonian Prestige-malliin sekä Emmaljungan City Cross-malliin. Molemmat ovat vaikuttaneet hyviltä vaunuilta.
Kertoisitteko hyviä ja huonoja puolia näistä vaunuista ja oletteko itse olleet tyytyväisiä. Kiitos :)

Itsellä emmaljungan ceroxit ja niitä suosittelisin sinulle tuon city crossin sijasta.
Käännettävä työntöaisa on vähän näppärämpi kuin että kääntäisit istuinosan.
Erittäin tyytyväinen olen ollut näihin vaunuihin. Kokemusta on muutamasta halpis mallista ja niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin käyttötarkoitus ;)
Mitään pahaa sanottavaa en ole keksinyt, no ehkä 499 vähän nipisti mutta on nuo tosiaankin olleet sen arvoiset! Käytössä 10kk.

Meillä on Teutonian Mistralit vm. 2005. Silloin, kun vaunut hankimme vaihtoehtona oli Emmaljungan Ceroxit, malli joka on Mistralia vastaava ja siitä Emmaljungan jäljitelmä. Päädyimme Teutonioihin ja tyytyväisiä olemme olleet:)

Muistaaksen noissa City Crosseissa ei ole heittoaisaa, joka on kyllä hyödyllinen kapsistus ratasosaan siirtyessä. Prestigestä ei ole kokemusta, mutta uskoisin niiden omaavaan Mistraalin tavoin hyvät puolet:)

Mistralit ovat kevyet ja näppärät työntää. Pehmeäkantokoppa on lämmin ja tilava. Meillä ei ole ollenkaan matkarattáita, koska kunnon matkikset veivät suuremman tilan autossa kuin Mistralit. Mistraleilla on myös kaupungilla näppärä kulkea.

Suosittelen Teutonioita. Ovat saksalaista laatua. Ainoa huono puoli niissä on tai oli sadesuoja, mutta niitähän saa hankittua 10e, joten se ei ole ongelma:)

Meillä on Teutoniat, luultavasti Mistralit vuodelta -01 eli sieltä asti yhtä kyytiä nyt toisella lapsella käytössä. Ollaan kyllä kovasti tykätty ja raahattu ne mukanamme jopa lentokonereissuille. Isoilla ilmakumirenkailla pääsee hangessa sekä rantahiekassa :). Normaalilla kelillä tosi kevyet työntää myös seisomalaudan kanssa.

Täysin omiin rattaisiin liittymättä komentti heittoaisasta. Sen puute ei kuulemma ole rattailee ollenkaan pahsta, sillä heittoaisasta ei kuulemma saisi kääntää ja vääntää rattaita bussin kyytiin. Muka pian löystyy pilalle. Ei omaa kokemusta, vaan kaverilta kuultua.

Alkuperäinen kirjoittaja teutonia:
Meillä on Teutoniat, luultavasti Mistralit vuodelta -01 eli sieltä asti yhtä kyytiä nyt toisella lapsella käytössä. Ollaan kyllä kovasti tykätty ja raahattu ne mukanamme jopa lentokonereissuille. Isoilla ilmakumirenkailla pääsee hangessa sekä rantahiekassa :). Normaalilla kelillä tosi kevyet työntää myös seisomalaudan kanssa.

Täysin omiin rattaisiin liittymättä komentti heittoaisasta. Sen puute ei kuulemma ole rattailee ollenkaan pahsta, sillä heittoaisasta ei kuulemma saisi kääntää ja vääntää rattaita bussin kyytiin. Muka pian löystyy pilalle. Ei omaa kokemusta, vaan kaverilta kuultua.

Ei kai heittoaisan ainoa käyttötarkoitus liity bussiin ja vaunuihin:) Meidän tuppukylässä ei ole edes paikallisliikennettä, mutta heittoaisa on todella kätevä kun aurinko paistaa tai lapsi haluaa istua kasvot menosuuntaan.

Noihin Mistralien 2005 malliin tuli uudituksia mm. kantokopan kiinnitys ja enemmän pehmustusta, törmäyssuojausta edellisen vuoden malliin.

Meillä on käytetyt Teutoniat, jostain 2000-luvun alusta. Hyvin ovat palvelleet. Kävin katsomassa myös muita vaunuja kaupassa ja Teutonioiden etu oli minulle mm. niiden mataluus, lyhyt kun olen. Kantokoppa on tosiaan kätevä, kankaat voi pestä.

Meillä on Teutonian Prestige -vaunut ja olen ollut todella tyytyväinen niihin. Muista vaunumerkeistä ei ole kokemusta, mutta tätä merkkiä voin suositella. Älyttömän kevyet työntää, mutta silti jämerät.

Kiitoksia paljon vastauksista. Olen itsekkin miettinyt että heittoaisa olisi kätevä, mitä ei City Crossissa ole. Ainoastaan tässä Emmaljungan mallissa (jos olen oikein katsonut) on kuomussa verkko tuuletusta varten, muissa taisi olla niin että voi vain vetoketjulla aukaista takaosaa että ilma kiertäisi tarpeeksi ja siksi ajattelin alunperin City Crossia. Teutonia Prestigessä on ainakin verkko kuomussa, muista malleista en tiedä. Täytyy käydä vielä kerran tutustumassa ennen lopullista valintaa. :)

*:lle, ei se heittoaisa liitykkään varsinaisesti bussiin -ihan niin tyhmä ei ole tämäkään blondi :). Toki tiedän miksi heittoaisa ON kätevä. Pointtini olikin se, että jos jossakin rattaissa sitä EI OLE, niin ei kannata surra, sillä aisassa on myös tuo huono puolensa. Täällä päin kun nääs kuljetaan PALJON busseilla rattaiden kanssa, ilmaista huvia kun on.

Meillä on City Crossit, joihin nimen omaan päädyttiin mm. siksi ettei siinä ole heittoaisaa. Me olemme molemmat aika lyhyitä eikä heittoaisallisen vaunun käsittely ollut niin kevyttä kuin City Crossien, niissä kun on vähän enemmän "vipuvartta". Teutonioista ei ole kokemusta, mutta meistä ne kaupassa vaikutti jostain syystä vähän rimpulammilta ja hiukan loppusilausta vailla olevilta Emmaljungiin verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Meillä on City Crossit, joihin nimen omaan päädyttiin mm. siksi ettei siinä ole heittoaisaa. Me olemme molemmat aika lyhyitä eikä heittoaisallisen vaunun käsittely ollut niin kevyttä kuin City Crossien, niissä kun on vähän enemmän "vipuvartta". Teutonioista ei ole kokemusta, mutta meistä ne kaupassa vaikutti jostain syystä vähän rimpulammilta ja hiukan loppusilausta vailla olevilta Emmaljungiin verrattuna.

Emmaljungat ovat raskaammat kuin Teutoniat, eivätkä Teutoniat ole todellakaan rimpulat, huomaa ettei sinulla ole niistä kokemusta:) Heittoaisa ei tee vaunuista raskaampia.
Kokeilimme Teutonian Mistraleja, Emmaljungan Ceroxeja City Crosseja ja noista parhaimmat olivat Mistralit, toiseksi Ceroxit. City Corssit olisivat olleet huomattavasti halvemmat, mutta se kyllä näkyi vaunuissakin.

Niin ja mitä tuohon työntökorkeuteen tulee Teutonioissa on aisan korkeuden säätö, sopii pitkille ja lyhyille:)

Teutonia Prestiget vuosimallia 2006 ostettiin toukokuussa. Nyt 2,5kk:n testiajon jälkeen voin todellakin kehua k.o. vaunuja. Meillä ollut aiemmin kahdetkin eri Emmaljungan yhdistelmät (toiset ostettu käytettynä ja toiset uutena) mutta kyllä Teutoniat pesee Emmeljungan mennen tullen. Prestige todella näppärä malli, helppo kasata ja heittää autoon, keposet työnnellä, heittoaisa hyvä kun aurinko paistaa milloin mistäkin, erityisesti pitkille työntäjille hyvät sillä vaikka kiireessä harppoo niin jalat ei työntäjällä kolise taka-akseliin, kuten meillä molemmissa aiemmissa Emmaljungissa kävi. Joten, jos valitset Teutonian Prestiget, tuskin tulet katumaan.

meillä on teutonian mistralit -05 ja oon ollu ihan tyytyväinen. Mitä nyt malli ei mua visuaalisesti miellytä kun se on jotenkin vaan niin ruma, mutta kätevät ovat. Minäkin jaksan nostaa ne autoon helposti kun eivät paina paljoa eikä ole matkarattaita siitä syystä ostettu. Käytössä on kantoliina ja nämä mistralit pehmeällä kantokopalla. Poika on nyt 6kk ja mahtuu viimeisiä viikkoja kantokoppaan, joten jos jotain vois toivoa näihin niin suuremman kopan - ja kova koppa olis varmaan ollu suurempi.
Ovat myös kevyet käännellä ja työntää ja jousitus pelaa.

Puhun emmaljungien puolesta, etenkin nämä uudet renkaat ovat tuoneet emmaljungiin ketteryyttä, liikkuu todella kevyesti eikä tarvitse pumppailla koskaan! Hyvin viihdyttiin koko kesä ceroxeissa nepparit kun on alhaalta auki niin ilma virtaa. Ja tuo työntöaisan käännettävyys on meillä ainakin ollut ehdoton. Saapi käännettyä pois auringosta ja näin venhemmiten hereillä ollessaan tykkää katella maisemia ennemmin kuin minua, mutta jos taas nukahtaa niin tykkään kääntää toisijappäin.
Ja meilläkin nuo matkaa auton perässä ei matkarattaita erikseen. Jaksan hyvinkin nostaa ne takaluukkuun.
Ja vielä mielipiteeni teutonioista, ei iske oikein minuun silmään...

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
meillä on teutonian mistralit -05 ja oon ollu ihan tyytyväinen. Mitä nyt malli ei mua visuaalisesti miellytä kun se on jotenkin vaan niin ruma, mutta kätevät ovat. Minäkin jaksan nostaa ne autoon helposti kun eivät paina paljoa eikä ole matkarattaita siitä syystä ostettu. Käytössä on kantoliina ja nämä mistralit pehmeällä kantokopalla. Poika on nyt 6kk ja mahtuu viimeisiä viikkoja kantokoppaan, joten jos jotain vois toivoa näihin niin suuremman kopan - ja kova koppa olis varmaan ollu suurempi.
Ovat myös kevyet käännellä ja työntää ja jousitus pelaa.

Kuinka suuri teidän poika on? Meillä nukuttiin Mistralien pehemeässä kantokopassa reilut 10kk ja hyvin normaalikokoinen poika mahtui:) Koppa on tilava, toisin kuin kovakoppa, joka on myös kylmä.

Alkuperäinen kirjoittaja cerox:
Puhun emmaljungien puolesta, etenkin nämä uudet renkaat ovat tuoneet emmaljungiin ketteryyttä, liikkuu todella kevyesti eikä tarvitse pumppailla koskaan! Hyvin viihdyttiin koko kesä ceroxeissa nepparit kun on alhaalta auki niin ilma virtaa. Ja tuo työntöaisan käännettävyys on meillä ainakin ollut ehdoton. Saapi käännettyä pois auringosta ja näin venhemmiten hereillä ollessaan tykkää katella maisemia ennemmin kuin minua, mutta jos taas nukahtaa niin tykkään kääntää toisijappäin.
Ja meilläkin nuo matkaa auton perässä ei matkarattaita erikseen. Jaksan hyvinkin nostaa ne takaluukkuun.
Ja vielä mielipiteeni teutonioista, ei iske oikein minuun silmään...

Vielä kerran voin sanoa, että kyllä teutoniat ovat Emmaljungaa laadukkaammat. Ilmakennopyöriä ei tarvi pumppailla, ei ne ole ainoastaan Ceroxeissa ole:)

Mitä ulkonäköön tulee niin sehän on makuasia. Minua juuri ulkonäkö miellyttää Teutonioissa enemmän, laadukkuus näkyy:) Ceroxit on muuten apionoitú malli Mistraleista:) Mutta ulkonäkö ei ole mikään valintakriteeri, kun kunnon vaunuja ostaa. Itseä ei miellytä korkeat, ns. vanhanaikaisen näköiset mallit kuin esim. Briolla on. Sporttisuus on in;)

Ap.lle sen verran, että kannattaa hankkia Teutoniat, suurin osa tässäkin ketsjussa on niiden kannalla.

Sulla on todella raivostuttava tapa tuoda omia mielipiteitäsi esille, niin kuin ne olisivat ainoita ja oikeita. Jos ihmisiltä kysytään mielipiteitä, anna heidän vastata myös siltä kantilta kuin he asiat kokevat. Kaikki eivät todellakaan koe asioita kuten sinä. Jätä muiden mielipiteet kysyjän arvioitavaksi, tuo omasi esille puuttumatta muiden tekstiin! Tsiisus.

yksi piste emmaljungille. ;D
Pahaa sanottavaa en vaille vuoden käytössä ole keksinyt, no mitänyt tavaratilassa olisi kiva jos kantais vähän enempi, 5kg max. sehän ei ole kuin iso maito ja perunapussi. Tiedä sitten miten muilla. Tuo nyt ei käytännössä elämääni vaikuttanut kun autoillen kaupassa pääosin käydään.

Enpä ole kauaa noita emmaljungia vielä ehtinyt käyttää, mutta kyllä oon tavarakoriin laittanut tosi paljon reilusti yli 5kg (esim. kauppakassin missä on ollut monta litraa limua + muita ostoksia) ja hyvin on tähän asti kestäny :)

Alkuperäinen kirjoittaja *:lle:
Sulla on todella raivostuttava tapa tuoda omia mielipiteitäsi esille, niin kuin ne olisivat ainoita ja oikeita. Jos ihmisiltä kysytään mielipiteitä, anna heidän vastata myös siltä kantilta kuin he asiat kokevat. Kaikki eivät todellakaan koe asioita kuten sinä. Jätä muiden mielipiteet kysyjän arvioitavaksi, tuo omasi esille puuttumatta muiden tekstiin! Tsiisus.

Mikä nyt noin kovasti kopsahti?:) Ihan omia kokemuksia ja mielipiteitä olen esille tuonut. Silloin, kun jostain asiasta virheellisesti puhutaan, on jokaisen oikeus se korjata.

Sinulla on raivostuttava tapa kirjoittaa ilman omaa nikkiäsi, mene lykkäämään Emmaljungiasi;)

Yhteistyössä