Teuvo Hakkarainen: Nuoret työttömät pakkotöihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tuikku"

Vieras
No niin persujen äänestäjät. Löytyykö kannatusta Hakkaraisen esitykselle pakkotyöstä?

Julkaistu: 26.10.2011 16:33

Kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) on tehnyt budjettialoitteen.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Kansan Uutiset.

Hakkarainen haluaa, että nuoret työttömät laitetaan töihin. Nuorelle kerrottaisiin firma, jossa hän pakertaisi töitä 1-2 viikkoa kuukaudessa.

Nuorelle ei maksettaisi erillistä palkkaa, mutta työnantaja voi maksaa palkkaa ”halutessaan ja havaitessaan työntekijän hyväksi”.

Kyse olisi kokeilusta Hakkaraisen kotiseuduilla Viitasaaren, Pihtiputaan ja Kinnulan alueilla.

Työhallinnon tehtäväksi jäisi etsiä kokeiluun sopivia yrityksiä ja valtiolle tulisi vain työvoimahallinnon kuluja.

Hakkarainen haluaisi 100 000 euroa siihen, että se ”osoitetaan työmarkkinatuella, työttömyyskorvauksella tai ilman työmarkkinaoikeutta olevan työssäkäyntivelvoitteen tutkimiseen ja kokeiluun”.

Kyse on Hakkaraisen omasta budjettialoitteesta, mutta puolueen tapaan lähes kaikki muut perussuomalaiset allekirjoittavat toistensa aloitteet. Pakkotyöaloitteen on allekirjoittanut kaikkiaan 30 perussuomalaista.

Sama porukka tuki myös Hakkaraisen toista budjettialoitetta.

Hakkarainen halusi 2,4 miljoonaa euroa kantatie 77 kunnostamiseen Viitasaarella välillä Taimoniemi-Keitele. Hakkaraisen mukaan tie on huonossa kunnossa ja sieltä tulee raaka-aineita Keiteleen sahalle, ER-sahalle ja Äänekosken tehtaille, ja tiellä on sattunut paljon onnettomuuksia.

Hakkaraisen sukusaha ei sijaitse tämän tien varressa.

Budjettialoitteita tehdään satoja, ja niistä vain muutama toteutuu, opposition kansanedustajalla mahdollisuudet ovat vielä pienemmät.

Teuvo Hakkarainen: Nuoret ty

No mä en ainakaan haluis meidän firmaan jotain tyhjäntoimittajalimaskoa. niistä ei ole hyötyä, vaivaa vaan. hyödylliset nuoret hankkii itse työnsä ja tekee sen.

En nää mitään järkeä, paljonko luulette olevan motivaatiota työhön jonka tekeminen ei kiinnosta p*skaakaan? Sitä paitsi, eikös työkkäri jo patisti ihmisiä mihin sattuu, välittämättä siitä sopivatko edes alalle.

Jos kuitenkin keskityttäisiin saamaan ihmiset kouluttautumaan ja töihin alalle, jossa viihtyvät, sen sijaan, että lykätään heidät vaan johonkin, jotta tilastot näyttävät hyvältä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
En nää mitään järkeä, paljonko luulette olevan motivaatiota työhön jonka tekeminen ei kiinnosta p*skaakaan? Sitä paitsi, eikös työkkäri jo patisti ihmisiä mihin sattuu, välittämättä siitä sopivatko edes alalle.

Jos kuitenkin keskityttäisiin saamaan ihmiset kouluttautumaan ja töihin alalle, jossa viihtyvät, sen sijaan, että lykätään heidät vaan johonkin, jotta tilastot näyttävät hyvältä.

Työkkärin kautta kouluttautuukin paljon ihmisiä, jotka sitten menee harjoittelijaksi. mun kokemus niistä on vaan se, että ei niitä edelleenkään kiinnosta. Saatikka että laitettaisiin vaan johonkin töihin, ihminen, joka ei lähtökohtaisesti tahdo edes mennä töihin.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Hyvä asiahan tuo on. Kannatan vielä pakkotyön laajentamista tänne tuleviin pakolaisiin. Parhaiten he kotoutuvat, kun pääsevät heti kiinni suomalaiseen työelämään ja oppivat kielenkin nopeammin.

Voi kuulkaa. Pakottamisesta ei oo koskaan ollut mitään hyötyä. Ei se nuori mene sinne töihin, jos ei kiinnosta. Sitten haetaan sairaslomat ja ollaan mielenterveyspotilaita, tai mitä vaan, ettei tarvi mennä. Milläs sitten pakotatte?

Muistan kun olisin halunnut mennä työkkärin kautta töihin/harjoitteluun. Sanoivat kuitenkin ettei kaupanalalta löydy nyt töitä, eli katsotaan kesän jälkeen asiaa uudestaan. Kun ilmoittivat elokuussa ettei silloinkaan ole paikkoja, niin menin sitten nuorison sekaan opiskelemaan uutta ammattia.

Eli olisi ollut motivaatiota. Sanoisin myös että nuorilla työttömillä jotka eivät ole vielä päässeet "lusmuilun makuun" niin olisi enemmän motivaatiota työskentelyyn. Lisäksi olisi hyvä että nuori itse saisi valita sen työpaikan eli siten motivaatio olisi myös parempi.

Mun mielestä olis aika jees jos Hakkarainen ja muut alotteen allekirjottaneet tekis ensin itse palkattomana sitä hommaansa vaikka pari viikkoo kuussa. :kieh:

Kuka idiootti vielä kuvittelee, että tuolla tavalla vois kukaan saada työpaikkaa? Ja mikään työnantaja ei varmasti maksais palkkaa, jos se olis vapaaehtoista. :laugh:

• Tykkää
Reactions: Peppi1981
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24900477:
Työkkärin kautta kouluttautuukin paljon ihmisiä, jotka sitten menee harjoittelijaksi. mun kokemus niistä on vaan se, että ei niitä edelleenkään kiinnosta. Saatikka että laitettaisiin vaan johonkin töihin, ihminen, joka ei lähtökohtaisesti tahdo edes mennä töihin.

On niissäkin kuitenkin niitä joita kiinnostaa :) Pakkotyö ei ole koskaan hyvä juttu.

Mun mielestä olis aika jees jos Hakkarainen ja muut alotteen allekirjottaneet tekis ensin itse palkattomana sitä hommaansa vaikka pari viikkoo kuussa. :kieh:

Kuka idiootti vielä kuvittelee, että tuolla tavalla vois kukaan saada työpaikkaa? Ja mikään työnantaja ei varmasti maksais palkkaa, jos se olis vapaaehtoista. :laugh:

Mietin kans, et kokeilisivat ensin itse. Ja jotain duunia, joka ei nappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24900712:
juu on varmasti, mutta paljon on niitä ajelehtijoita, jotka ajattelee, että voi vielä kahdentoista aikaan päivällä soittaa, että ei viitsikään tulla, koska on vatsassa outo olo tms.

kylä aika moni alle 25 haluaa rahaa ja sitä ei tulis ilman sitä harjoittleupaikkaa.

jos alle 25 v ei tee töitä tai opiskele on ihan paikallaan että laitetaan johonkin "pakkotyöhön".
vähentää kummasti syrjäytymistä

Miten se vähentää syrjäytymistä? Mikään yritys ei maksa siitä, että sinne laitetaan joku valumaan ja niljakoimaan. Jokuhan sen toimeentulon maksaa? Enkä mä ainakaan haluaisi työnantajana oplla koko aika vahtimassa, että tuleeko se limasko töihin vai onko taas hassu tunne pikkurillissä, eikä voikaan tulla. Ja että tekeekö hommansa.

Anteeksi, kun olen ihan hirveän epäileväinen tälläsen systeemin toiminnasta. Tätä väkisellä työllistämistä tehdään jo nyt jossain määrin.

• Tykkää
Reactions: idunnor

Yhteistyössä