thaimaa & itikat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilla78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hilla78

Uusi jäsen
19.03.2008
4
0
1
Hei!

Miten olette suojanneet lasta itikoilta? Olemme lähdössä 1 vuotiaan kanssa thaimaahan ja mietin minkä verran kannattaa ottaa pitkähihaisia vaatteita mukaan? Läkähtyykö lapsi illalla trikoissa?

Jhonsson&Jhonssonin Baby hyttysöljyä saa Thaimaasta apteekeista. Samalla kun ostaa hyttysmyrkyt, kannattaa ostaa myös jotain pistoksiin, niitä tulee kuitenkin ja siellä apteekissa ne osaavat neuvoa mitä kenellekin ja millaiseen paukuraan.
Ei kannata ottaa pitkähihaista mukaan kuin se, mitä matkalla tarvii, kauppakeskuksissa ja julkisissa kulkuneuvoissa on kyllä ilmastoinnit usein kovalla, eli jos vauva nukuu vaunuissa, vaikka pyyhettä voi kuljettaa mukana peittona, että saa sisälle mennessä päälle.

Tuo LisaMarien mainitsema hyttysöljy...baby antimosqito on tosi hyvä aine. Sitä kun sivelee iholle illalla ennen kuin lähtee illalliselle yms niin välttyy aika hyvin moskiiton pistoilta. Me ostimme lisäksi pienen purkin tiikeribalsamia jota sitten sivelimme omiin kinttuihin puremakohtiin niin kutina loppui samantien.

Riippuen tietty minne päin Thaimaata menette...mutta ainakaan Phuketin suunnalta ei löytynyt sitten lapsille mitään purkkiruokaa eli kaikki mitä tarvitsette niin ottakaa mukaan Suomesta.

Minkä verran siellä päin noita itikoita on? Itse olen erittäin allerginen itikan pistoille, eli mulle tulee aivan valtavat paukamat, meidän keskimmäinen on saanut voimakkaan allergisen reaktion kahdesta itikan pistosta, meni veltoksi ja koko kroppa voimakkaassa nokkosrokossa.

Empä ole tullut ajatelleeksi, että Thaimaata pitäisi tuosta syystä vältellä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minkä verran siellä päin noita itikoita on?

Paljon ja kaikkialla ja ne on lajia, jota ei näe eikä kuule ennen kun huomaa olevansa syöty. Illan tullen hyttysmyrkyt kehiin, vaikka pönhiittisiäei muka olis missään. Miehelle tuli kerran joku ärhäkämpi paukura, mutta apteekista sai siihenkin jotain suun kautta otettavaa allergialääkettä ja kahta lajia voidetta ja heti se helpotti kun lääkitys alkoi.
Toi Tiikerisalva on hyvää aikuisille hyttysenpuremiin, mutta se on niin tuju, ettälapselle en laittais, varsinkaan semmoseen paikkaan, mihin voi päästä käsiksi; jos lapsi raapii sitä ja sitten silmiä, on lopputulos aika tuskallinen.
Thaimaasta saa kyllä todella tehokat hyttysmyrkyt ja mä olen esim. rattaat ja lapsen kengät suihkuttanu niillä, mutta ihan pienen lapsen ihoon en kyllä uskalla laittaa niitä.

Minakaan en kylla ihan pienelle lapselle kayttaisi hyttysmyrkkyja, vaikka aika olisikin vain 2 viikkoa. Ohuet pitkalahkeiset puuvilla housut ja sukat jalkaan ja ohut pitkahih.pusero on mun mielesta parempi vaihtoehto kuin hyttysmyrkyt.

Nain pukeudun itsekin....

Ja, kuten joku jo sanoi, niita hyttysia todella on. Eli, huoneen parvekkeenovea ei missaan nimessa kannata pitaa auki iltaisin (emme pida edes paivisin). Joissain hotelleissa on sankyjen paalla hyttysverkot, valitettavasti ei kaikissa. Lasten sangyn paalle voi ostaa oman hyttysverkon, olemme sellaista kantaneet aina mukana. Tais olla Chiccon verkko ja menee matkasangyn kokoisen sangyn paalle.

Ja, hassua kylla, illalla "viilenee" ja kun iho on tottunut paivan kuumuuteen, ei pitkahihallisen/lahkeiset vaatteet tunnu niin kamalan kuumilta.

Mukavaa matkaa :flower:

Mulla meinas järki lähtee siitä kutinasta, jonka puremat aiheutti! Ja mulla ainakin puremat/pistokset oli huomattavasti ärhäkämpiä kuin kotimaiset vastaavat. Tiikerisalva ei mulla auttanut yhtään. Myöhemmin kuulin, että sitä on erilaisia, me ostettiin muistaakseni jotain keltasävyisen väristä. Apteekissa myytiin myös ihan jotain lääkerasvaa tuubissa, valkoinen tuubi, jossa lukee punaisella tekstillä jotain thaimaaksi ja myös länsimaisilla kirjaimilla. Se ei ole kortisonia, mutta luulisin että samantapaista. Se oli pelastukseni! Sitä on vielä jäljellä ja esim. viime kesänä mökillä pahimaan paarma-aikaan kuljin se mukanani koko ajan ja kyllä helpottaa kutinaan!

Lapsen kanssa Thaimaassa matkustamisesta ei ole kokemusta, omamme kun sai vasta alkunsa siellä ;)

Yhteistyössä