Thaimaassa matkailleet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja passi&hammasharja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

passi&hammasharja

Vieras
Tilasin ja maksoin just parin viikon äkkilähdön Thaikkuihin. Sellainen semi-omatoimimatka, eli Finnmatkoilta lennot ja yksi yö heti maahan saavuttua hotellissa, sen jälkeen saadaan itse etsiä sopiva paikka. Lennetään Phuketiin, mutta ajateltiin siirtyä sieltä heti ekan yön jälkeen Krabiin päin. Nyt seuraa muutama kysymys.

1. Paljonko kannattaa ottaa rahaa mukaan? Meitä lähdössä 2 aikuista ja taapero. Lähinnä siis ne hotellikulut (ihan joku pieni, vaatimatonkin paikka kelpaa, kunhan on oma kylppäri ja ilmastointi) ja ruokailut verottaa, vähän ehkä ostellaankin jotain mutta enemmän ollaan menossa luontoa ihailemaan kuin ostoskeskuksissa pyörimään.

2. Mitä kannattaa ottaa mukaan jo Suomesta? Siis sellaisia tavaroita, joita ei jaksa lähteä heti koneen laskeuduttua metsästämään. Tyyliin lippalakki ja aurinkorasva.

Kaikkea muutakin saa vinkata, reissu kestää pari viikkoa ja tosiaan akselilla Phuket-Krabi pyöritään!

Käsimatkatavaroihin tai muitten vaatteiden alle kevyemmät vaatteet, että voi Bangkokin kentällä vessassa ennen passin tarkastusta jo keventää.

Mitään ei minun mielestäni kannata ottaa mukaan.

Budjettipuoli on minulle liian hankala, siihen en ota kantaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Käsimatkatavaroihin tai muitten vaatteiden alle kevyemmät vaatteet, että voi Bangkokin kentällä vessassa ennen passin tarkastusta jo keventää.

Mitään ei minun mielestäni kannata ottaa mukaan.

Budjettipuoli on minulle liian hankala, siihen en ota kantaa. :D

Me lennetään siis suoraan Phuketiin, mutta se nyt on se ja sama, kuuma tulee kun koneesta nousee pois :D

Kauhean vaikea toisten budjettia sanoa, meillä meni hyvin 50e/päiväbudjetti samalla porukalla ruokiin yms. Majotus lienee 20-200e/yö, ihan sen mukaan millaista haluatte ja saatte. Sitten jos meinaatte teettää vaatteita jne niin niihin varata rahaa. T-paitoja yms vaatetta saa 1-2e/kpl kun tinkii tai tietää hyvät paikat, jos siis ette aio ottaa vaatetta suomesta mukaan.

Itse pakkaisin suomesta kuitenkin kaikki hygieniatuotteet ja aurinkorasvat, vaikka saa niitä tuoltakin, maahantuoduissa vaan on noin hinnat ihan suomen hinnoissa. samoin pakkaisin uimapuvut ja vaatetta vähintään 2-3 päivän tarpeeksi, sitten ostaisin sieltä tai pesettäisin pesulassa.

Itse ottaisin ainakin kaikki lomalla tarvittavat vaatteet ja kengät mukaan. En luota siihen että paikan päältä löytyy sopivia vaatteita. Lisäksi tietenkin hiustenhoitoaineet ym. otan mukaan, näitä on inhottava lähteä ostamaan ja siinä menee aikaakin.

Rahaa ei kannata ottaa ku muutama sata euroa jotka voi sitten kentällä heti vaihtaa. Rahaa saa automaateista visalla joten sitä ei kannata varastoida. Koneeseen kivat, paksummat vaatteet ja lämpimät sukat (koneessa tulee kylmä) mutta heti kun astutte ulos niin sortsit+t-paita. Uimapuvut, hätälääkkeet (mahatauti, särkylääkkeet), hyvät kengät (sandaalit), laukku (reput?) . nämä tuli äkkisiltään mieleen.

Yhteistyössä