The Anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ja harmaa

Vieras
Meillä anoppi asuu liian lähellä..Tykkää kovasti olla se, joka päättää miten lapsia tulisi kasvattaa. Ohjeistaa ja neuvoo, miten 4 vuotiasta ei saa komentaa, ei saa kieltää.Mutta rajat pitää asettaa?

Hän ikäänkuin omii lapsenlapsen itselleen, ei ota kuuleviin korviinsakkaan vanhempien asettamia rajoja ja sääntöjä, vaan tekee tasan juuri niinkuin itse haluaa. Ja miten reagoi mies? Ei "uskalla" asettua äitään vastaan, ettei saa haukkuryöppyä niskaansa. Way to go! Arvatkaa vituttaako!

Mun anoppi asuu meitä vastapäätä, mutta onneksi se on vain hyvä asia. Mulla on ihana anoppi. Taas oma äitini, on tuollainen joka latelee ohjeitaan, ja tietää kaiken paremmin lapsistani kuin minä tai mieheni. Äitini asuu meistä monen sadan kilometrin päässä nykyään, ja nyt sit soittamalla latelee ohjeitaan.. mulla onkin aika viileet välit äitiini nykyään, kun ei osaa perääntyä.

musta olis kiva jos mulla olis anoppi ja tulevalla vauvalla mummo. Onneksi oma äitini hoitelee sitten tätä roolia itsekseen. Kyllä nuo ohjeet voi pistää toisesta korvasta sisään, toisesta ulos tai ihan voit itsekin sanoa anopille että meillä tehdään näin ja toivot hänenkin kunnioittavan tätä teidän lasten kohdalla. Jos mies ei uskalla niin mikset itse sano?

Juuri tänään itse sanoin. Ja sain tosi "rakentavasti" paskaa niskaan..ekaa kertaa näin, mutta oli eka kerta kun häntä kielsin asioista ja sanoin mitä mieltä ME täällä ollaan..

joo ymmärsin :D

meillä tää anoppi tykkää "dissata" minua aika huolella..Hakee lapsen sinne, no olen aamulla pukenut puhtaat vaatteet päälle. Lapsi kun haetaan kotiin, niin kaikki vaatteet sukista kalsareihin on kaikki vaihdettu toisiin. Ja aiemmin puetut vaatteet palautetaan pussissa, täysin puhtaina. tässäpä yksi esimerkki...

Hei ap,

Meillä sama tilanne, paitsi että määräilijä on minun äitini. Puolisoni vanhemmat asuvat 300 km päässä, joten heidän kanssaan ei tarvitse ottaa yhteen kun nähdään niin harvoin ja silloin vietetään "sunnuntaita" eli eivät tule meidän iholle.

Se on sen vanhemman tehtävä pitää rajat mummoon, jonka äiti mummo on. Miehgesi on aikuistuttava ja eriydyttävä äidistään. Hänen tehtävbänsä on puolustaa perheenne omaa tilaa ja määräysvaltaa omiin asioihinne. On aina hankalaa jos miniä joutuu sanomaan mummolle että missä rajat menee, siitä tulee helpommin vaan miniän ja anopin välinen riita. Minusta miehesi on asiassa yhtä suuri ongelma kuin hänen äitinsäkin. Puhu vakavasti miehesi kanssa.

Meillä välit tooodella viileät äitiini, koska hän on tehnyt uskomattomia temppuja, mm. leikkasi lastemme tukat, jota olimme kasvattamassa, aivan lyhyiksi, kielloistamme huolimatta. Lapset ovat ihan pieniä vielä, eivätkä onneksi ymmärtäneet mitä tapahtui. Mummo pyysi näennäisesti anteeksi "En nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma, mutta jos nyt olen teitä joteeeenkin loukannut, niin anteeksi nyt."-mutta samaan hengenvetoon haukkui puolisoni alimpaan maan rakoon, koska hän oli jyrähtänyt mummolle kun oli hakenut kyseisellä kerralla lapsia kotiin mummolasta... Että ei sais suuttua mummolle vaikka se teksi mitä, "hyväähän minä vain tarkoitin".

Eli sinulle "äiti" ja muut epäilijät: On todella olemassa anoppeja jotka ovat se ongelma, ja joilla on suuria henkilökohtaisia ongelmia ja taipumus kävellä lastensa perheiden yli. Ongelma ei aina ole kiittämättömissä miniöissä.

j : olet niin oikeassa. Ja tänään saa luvan mieheni tehdä asialle jotain. Mun mittari tuli täyteen. Tähän asti oon nätisti hymyillyt ja purrut hammasta..Enää en vaan jaksa.

Yhteistyössä