Thyroxinista haittoja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Mulla todettiin kuluneella viikolla lievä kilpirauhasen vajaa toiminta. Arvot oli vielä viitearvojen sisäpuolella, mutta ei kuulemma lääkärin mukaan mitkään hyvät. TSH 3,55 ja T4V 12.
Oireina ollut jo pitkään raju vetämättömyys ja uupumus ym, oireita.
Lääkäri ajatteli että kokeillaan auttaako thyroxin vointiini, ja määräsi ks. lääkettä aamuisin 1/2 tablettia.
Samoihin aikoihin kun kävin lääkärissä(keskiviikkona), odottelin kuuakautisia alkavaksi. Silloin keskiviikkona oli kieron 28pv, ja mulla on jo vuosia ollut säännöllinen kierto, vuoto alkaa viimeistään 29pv.
Vaan nytpä ei vuoto alakkaan, ja thyroxinia olen siis syönyt tuosta keskiviikosta asti. Raskaana en voi olla. Voiko tuo thyroxin siis laittaa jotenkin "pakan sekaisin"???Eikös se ole kuitenkin hormoonia?
Ja toinen mikä kummastuttaa, niin mulla on aina toiminut vatsa HYVIN(lukuunottamatta raskausaikoja). Nyt tuon thyrox kuurin aloittamisen jälkeen, on mennyt kovalle, ja tänään ei ole tullutkaan mitään..eli siis ummetusko tässä iskee?!!
Voiko nää johtua thyroxinista??

Imetyttää vaan kun eikös tuo ummetus ole joillakin juuri vajiksen oireita? Että miten se mulle iskee nyt kun tyhyronia syön??

Alkuperäinen kirjoittaja Tukkajumala:
Ummetus ja vuotohäiriöt on kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Sen Thyroxinin vaikutus alkaa näkyä vasta aikaisintaan ~kuukauden kuluttua.

Tiedän että ummetus ja vuotohäiröt on vajaatoiminnan oireita. Siksi ihmettelenkin kun mulla ei niitä ole ollut, ennenkuin nyt thyrox lääkityksen aloittamisen jälkeen on siis alkanut tämä ummetus, eikä kuukautisia näy ei kuulu!

Yhteistyössä