Hae Anna.fi-sivustolta

Tiedän millaiseen työhön haluan, mutta MIKÄ KOULUTUS?

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä MikäTie, 11.03.2015.

1. MikäTie Vierailija

Hei,

Nyt neuvoja minulle: haluan opiskella (yliopistossa?) jotain, jonka avulla voin suuntautua parantamaan "vähäosaisten" (esim. köyhien naisten, lasten, romanien) oloja.

Pelkkää tutkijaa minusta ei saa, mutta työ jossain järjestössä / EU-rahoitteisessa projektissa on sen suuntaista mikä kiinnostaa ja missä aikaisemmat taitoni olisivat hyvässä käytössä.

Joten mitä opiskella? Kuinka valita juuri oikeat opintopolut? Olen tällä hetkellä työelämässä ja opiskelu tulisi alkaa ensin osa-aikaisesti ja avoimen puolella, en ole ylioppilas.

2. MikäTie Vierailija

Ja vielä tarkennus: minulla on mahdollisuus työskennellä myös Suomen ulkopuolella, kielitaitoa löytyy ja kokemusta joka tukee tuota "haavetyötä", mutta sen tiedän että jokin tutkinto on oltava jotta tuollaisiin projekteihin pääsee mukaan.

3. löytyy Vierailija

Sitten vain avoimenyliopiston nettisivuille valitsemaan. Sopivia opintoja on Yhteiskunta- ja kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

4. öööö-ö Vierailija

Avoimessa ei saa opintotukea.

5. MikäTie Vierailija

Sosiologia?

6. löytyy Vierailija

Esimerkiksi.
    Sieltä nettisivuilta löytyy kyllä tietoa. sinne vain "klikkaileen"

7. Dottoressa Vierailija

Sinuna kävisin tämän maisterikoulutuksen Jyväskylän yliopistossa:

Kansainvälisen kehitystyön maisteriohjelma

https://www.jyu.fi/ytk/opiskelijavalinta/haku-maisterikoulutukseen

Sitä ennen lukisin kandiksi itseni vaikkapa sosiaalipolitiikka pääaineena, kansainväliset suhteet ja sosiologia sivuaineena, myös kestävän kehityksen opintoja Tampereen yliopiston avoimesta olisi varmaan hyvä ottaa. Näitä voi lukea ensin avoimessa yliopistossa (työn ohella) www.avoinyliopisto.fi ja sitten hakea sisälle yliopistoon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri