Tiedän olevani ihan p*ska, mutta tunnen pientä oikeudenmukaisuutta kun siskoni toinen lapsi on vaikea tapaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p*skasisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p*skasisko

Vieras
Heidän ensimmäisensä oli/on helppo; nukahti illalla vaikka ois huudettu vieressä ja jo kuukauden ikäisestä nukkui 8 tuntia putkeen. Meidän lapsi taas oli kamalan herkkä äänille, säpsähteli pieniä ääniä, heräili monen monta kertaa yössä. Siskon mukaan ei vaan osattu hoitaa vauvaa oikein :( Kävi oikein kädestä pitäen meille opettamassa öitä paremmiksi, mutta eivät ne silloin siitä parantuneet. Jos oltiin vanhempiemme kotona yhtä aikaa viikonloppukylässä niin puhui kovaan ääneen iltaisin niin että lapsemme heräsi usein. Oma lapsensa ei metelistä välittänyt. Ja huom kyllä me normaalisti, mutta vähän hiljempaa puhuimme itsekin! Kusi sukassa hiljaa ei istuttu, mutta ei myöskään täysillä kaakatettu.

Mutta nyt siskolla toinen lapsi on herkkäuninen ja huonosti nukkuva. Oltiin kaikki viikonloppuna mummolassa. Sisko nukutti kuopustaan ja me muut aikuiset katsottiin tv:tä. Tv hiljaisella ja puhuttiin hiljaa. Niin yks tulee huutamaan naama punaisena, että olkaa hiljaa kun tyttö ei pysty nukkumaan! Loppuilta kuiskailtiin. Ja tää toistuu aina jos satutaan yhtä aikaa mummolaan. Teki mieli kettuilla, että muistatkos mitä sanoit meidän esikoisesta silloin kerran... Olen ollut hiljaa, mutta kieltämättä tuntenut vahingoniloa.

Tällä hetkellä meidän esikoinen nukkuu ihan hyvin ja lisäksi on kuopus, joka ei välitä äänistä mitään.

No kannattaako sitä nyt alkaa sivaltamaan?! ihan varmasti muistaa, mutta jos se on tosi väsynytkin ja rasittunut, niin en alkaisi lyömään takaisin.

Ai niin, pitää lisätä, että meidän esikoinen on tosi rauhallinen ja "helppo" muuten ja siskon esikoinen tosi villi. Niin hän mulle pari kertaa sanoi et toivottavasti teillekin tulee tällainen villi lapsi et tiedätte mitä tää on. Sanoin et kiitti vaan, toivottavasti teille EI tule tällaista valvottajaa! Ja miten kävi? Meidän toinenkin on rauhallinen ja hyvä nukkuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
mä ehkä vaan tyytyisin sanomaan, että ei näköjään salama osu kahta kertaa samaan puuhun!

lisään vielä, että mua oikeastaan harmittaa kun siskon lapset oli niin huonoja nukkumaan, muuten he olisivat "hankkineet" lisää lapsia. Olisi enempi serkkuja meidän lapsilla!

En menis sanoon mitään.. Meillä oli just noin että eka lapsi nukku niiiin hyvin ja oli niin helppo vauva.. ja sitä aina hehkutin.. :) mutta tää toinen äitin pieni onkin ihan eri maata,nukkuu huonosti vieläkin. toivottavasti kukaan ei ala meille kettuileen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
En menis sanoon mitään.. Meillä oli just noin että eka lapsi nukku niiiin hyvin ja oli niin helppo vauva.. ja sitä aina hehkutin.. :) mutta tää toinen äitin pieni onkin ihan eri maata,nukkuu huonosti vieläkin. toivottavasti kukaan ei ala meille kettuileen. :D

Neuvoitko myös muita? :D Tuon takia just en kehtaa kuittailla, ehkä siskokin nyt tajuaa mitä tuli möläyteltyä...

Yhteistyössä