Tiedätkö jotain..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ratahäirikkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ratahäirikkö

Vieras
Haluaisin jotain tietoa tai paremminkin omakohtaista kokemusta sydämen johtoratahäiriöstä.
Minulla todettiin sellainen eikä sitä ole aikaisemmin ollut.
Nyt on useita viikkoja päivittäin tuntunut rytmihäiriöitä ja niitä in useita päivässä.
Olen aiemmin käynyt tutkimuksissa ja olivat silloin puhtaasti vaarattomia lisälyöntejä.nyt odottelen pääsyä tutkimuksiin, mutta mielelläni kuulisin jotain jos joku tietäisi asiasta.

Niitä on montaa erilaista häiriötä... Meidän kuopuksella esim. on oikeanpuoleinen haarakatkos (RBBB), ja toistaiseksi se ei ole vielä vaivaillut, mutta voipi joskus tehdä rytmäreitä.

Sitten on kaikenlaisia ylimääräisiä johtoratoja, jos ne vaivaavat niin niitä voidaan polttaa pois.

Ongelman laatu selviää vasta sitten kun saat tietoosi että mikä siellä mättää, hoito riippuu ihan siitä. Kärsivällisyyttä odotteluun, se on piinaavaa, tiedän... Mulla oli rytmäreitä tossa reilu 6kk takaisin ihan hillittömästi, todettiin sitten stressiperäisiksi, vaikkei näyttöä juurikaan ollut... EKG:ssä niitä ei saatu kiinni, Holter ei kuulemma tarpeellinen, ja koska tulivat vain levossa niin ovat todennäköisesti hyvälaatuisia. Että se siitä sitten. Ei tutkittu enempää. (no thorax otettiin mutta pumppu ihan normaaleissa mitoissa) Ja välillä niitä on enemmän, välillä ei lainkaan, välillä jotain siltä väliltä...

Mutta johtoratojen häikät usein näkyvät EKG:ssä, jos on kyse katkoksesta. Että sulla voi kenties olla siellä joku ylimääräinen johtorata häiritsemässä rytmiä.

kiitos sinulle, yritän olla levollisin mielin ja täytyy myös olla mahdsollisuuksien mukaan välittämättä rinnanalla tapahtuvasta pulputtelusta..rupee pian käymään pumpun päälle :) hehh hheh

Alkuperäinen kirjoittaja ratahäirikkö:
kiitos sinulle, yritän olla levollisin mielin ja täytyy myös olla mahdsollisuuksien mukaan välittämättä rinnanalla tapahtuvasta pulputtelusta..rupee pian käymään pumpun päälle :) hehh hheh

:D Voi ruveta joo. Se on v-mäinen tunne kyllä. Mulla vei yöunetkin toviksi, kun aina kun kävin maate niin saakelinmoinen muljuminen :headwall:

Yhteistyössä