Tiedättekö mikä on ärsyttävää/turhauttavaa?

27.02.2012
394
0
16
Vanhemmat joiden lapsissa ei koskaanikinä ole mitään vikaa :saint:

Olen tässä tekstiviestitse selvitellyt yhtä asiaa erään kaverin kanssa (meidän lapset kavereita keskenään) ja oikeesti; HUO-KAUS :xmas:

Ei, mä en lukeudu näihin vanhempiin.

Mun lapsi on tullut usein esim."Matti tönäs mua tänään...." Johon olen kysynyt, että no, teitkö itse ensin Matille jotain?! "No kamppasin sen..." Aivan... :whistle: :xmas:

Ei jokaista lasten välistä kahnausta tarvii ottaa niin vakavasti et selvitellään selvittelemästä päästyä, mutta se sellanen v*tun vähättely rassaa mua...!
"No meidän Pekka nyt on sellanen vilkas ja hehhehhehe..."
"No pojat on poikia..."
"No mut meidän Santtu nyt ei vaan kestäny että sillä ei ollu omaa ilmapalloo, lapset on sellasia!"

ARGH! :headwall: :xmas:

Kyllä,just tollaset huonon käytöksen puolustelijat ja selittelijät on sairaan ärsyttäviä! Miksei ihmiset voi opettaa lapsiaan,ja myös niissä tilanteissa kun joku on tehny jotain väärin?

Itse pyrin opettamaan omaa ja kavereiden lapsia joka tilanteessa. Esim just hiljattain kun olimme kavereilla kylässä,heidän n 3,5v kuopuksensa löi mua (ei saanu tarpeeksi huomiota..). Mua ei sattunu yhtään,mutta periaatteen vuoks huudahdin "ai!" ja sanoin ettei saa lyödä jne.. lapsen äiti onneks tajus tilanteen ja torui lasta,valitettavasti kaikki eivät ole yhtä fiksuja.

Ja vanhemmat jotka uskovat heti että lapsen sanoma on koko totuus! Esim. tuossa tapauksessa "Matti tönäs mua" aletaan heti soitella ja haukkua Mattia väkivaltaiseksi ja pitäisi laittaa lapsensa kuriin jne. Meidän naapuri on nimittäin tuollainen, meidän nuorin ja heidän vanhin lapsensa ovat kavereita ja näitä saa selvitellä vähän turhankin paljon... Toistaiseksi meidän lapsen sanoma on aina pitänyt paikkansa ja toinen on sitten pyörtänyt sanojaan "ai niin, niinhän se menikin". Onneksi se äiti on vähän alkanut oppia ja nykyään useimmiten kysyy jo asiasta eikä ala syytellä enää heti.

• Tykkää
Reactions: ArjestaSelviytyjä

Yhteistyössä