Tiedostatko, jos olet huono työntekijä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Olipa työ sitten mikä tahansa, mutta oleellisena seikkana esim. se, mihin tilaan jätät työpisteesi, jota muut tulevat kohta käyttämään?

Melkein aina työpaikoilta löytyy joku, jonka jäljiltä ihmiset ovat napisseet (ja ihan aiheesta) kun on sotkuista tai hoidettu homma selvästi vaan puolitiehen asti. Onko se ihan tietoista vai puhdasta ajattelemattomuutta, tunnustatko/tunnistatko itsesi sellaisesta?

nimim. supertunnollinen ja tarkka B)

Kyllä mä huomaisin sen. Olen vähän sotkuinen tyyppi, ihan tiedostamattakin, mutta kyllä huomaan aina, kun jätän jonkun sotkun johonkin. Laiskuutta se on.

Siivoan työpisteeni tarpeen mukaan. Hoitsuna ollessa tietty piti huolen siitä, ettei jätä mitään sotkuja jälkeensä. Mutta mulla on jo yli 10 vuotta ollut työpiste, jota ei käytä muut kuin minä ja jätän ilman pienintäkään omantunnontuskaa työpisteeni juuri sellaiseen kuntoon kuin kulloinkin haluan

Munkaan työpistettä ei käytä kukaan muu kuin minä, joten jätän tavarani levälleen, jotta hommasta on seuraavana päivänä helppo jatkaa. Kun lopetan jokun homman niin sitten mapitan paperini, muutoin tosiaan paperit ovat pöydällä levällään.

Musta huono työntekijä tarkoittaa jotain ihan muuta kuin työpisteen järjestystä. Mutta tosiaan ei ole ollut tarvetta jakaa työpistettä yli 20:een vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Musta huono työntekijä tarkoittaa jotain ihan muuta kuin työpisteen järjestystä. Mutta tosiaan ei ole ollut tarvetta jakaa työpistettä yli 20:een vuoteen.

no niin minustakin. tarkoittiko ap yleisesti hommien jättämistä puolitiehen/muiden tehtäviksi?

en mä ainakaan laiskuuttani jätä, mutta epähuomiossa voi joskus jäädäkin. ja juu, kyllä meidän duunista löytyy ne tietyt tyypit, joiden hommia saa aina olla lähes tekemässä uudestaan.

Tiedostan ollessani huono työntekijä. Tosin mullakaan työpisteet siisteys ei liity siihen vaan se, miten paljon ja miten laadukasta työtä teen ja miten hyvin ratkon eteen tulevat ongelmat. Ennen lapsia olen ollut todella hyvä työntekijä. Lasten myötä olen se huono, joka joutuu pois töistä ja jolta hanskat tippuu neljältä, jotta ehtii noutaa lapset. Tällä alalla olen valitettavasti nykyään aika huono...

Itse siivoan kyllä jälkeni ja jätän siistin työpisteen seuraavalle.
Olen kyllä törmänny sellaisiin työkavereihin, joiden jäljiltä on todella inhottava tulla töihin kun työpiste on kuin pyörremyrskyn jäljiltä. Tokihan se suututtaa alkaa toisen sotkuja siivoamaan, mutta en silti ajattele, että kollegani olisi sen takia huono työntekijä :)

Yhteistyössä