Tiesitkö, että Valio tekee Ruotsiin ihan erimakuisia jogurtteja kuin tänne Suomeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jukurtti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jukurtti

Vieras
Tehtaanmyymälästä tarttui mukaan tänään sitruunaa, päärynää ja raparperia. Tai sen johtopäätöksen olen tehnyt, että Ruotsiin menevät, kun purkit ovat ruotsinkieliset, ja Suomessa niitä ei myydä. Muitakin hyviä makuja sieltä on löytynyt ruotsalaisista. Lisäksi sinne tehdään sellaista jogurttia, jota ainakin minä olen kaivannut kauan, maustettua rasvatonta, joka on makeutettu vähäisemmällä määrällä tavallista sokeria.

Niin, Ruotsissa näkyy olevan tosi hyviä makuja. Joku kysyi, miksi syön rasvattomia jokurtteja. Minä uskon edelleen valtakunnallisiin ravitsemussuosituksiin, joiden mukaan maitotuotteet tulisi syödä rasvattomina, tai tosivähärasvaisina (alle 2%). Olen varmaan ainoa maailmassa, kaikki muut vetävät sellaista 10 prosenttista.

Huomasin tämän viikonloppuna, kun kävin Haaparannalla. Isoissa mainoksissa mainostettiin valion vanilla jogurtteja, joissa makuina juurikin raparperi, päärynä jne.

Mua taas ärsyttää, ettei täältä saa kirsikkajogurttia..tai no valiolla on, mutta se maksaa kokoonsa nähden ihan liikaa |O niitäkin varmaan viedään sinne Ruotsiin..päärynäjogurttia on ainakin tarjolla s-ryhmissä.

Tiedän. Asun osan vuodesta Ruotsissa ja siellä on myös samat tuotteet välillä pikkasen eri makuisia (Arlan). Esimerkiksi 17% kermajuusto on samannäköistä mutta eri makuista.

Joo ja punainen Oltermanni menee 90% venäläisille, Suomessa sitä saadaan lähinnä joulun alla minierä!

Sama juttu ihan kaikessa muussakin, ruoasta cd-levyihin: ulkomaalaisten versioissa on enemmän kaikkea kivaa ja suomalaisten versiot ovat riisuttuja ja kalliita.

Ja se on kanssa hanurista, että Suomeen tuodaan esim. hedelmissä takuulla halvin bulkkitavara mitä vaan markkinoilta löytyy, ja myydään kalliilla (jos niitä nyt joku joskus ostaa, taitaa mennä kaatikselle suurin osa).

Yhteistyössä