Tiesittekö että lapsella on tarve miellyttää ja tällä voi vammauttaa lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mun muru

Aktiivinen jäsen
05.05.2008
10 344
2
36
Lapsella on luonnostaan tarve miellyttää läheisiä ihmisiään. Puhun siis lapselle läheisistä ihmisistä joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä vanhempien riitojen ja pappalan riitojen kanssa.

Esim. Jos lapsi rakastaa ukkiaan ja isä ( myöskin rakas) haukkuu ukin lapselle niin lapsi saattaa mennä isän puolelle mutta saa henkisiä vammoja ja persoona kasvaa vinoon. Lapsi ei kertakaikkiaan käsittele asioita kuten aikuinen. Koko lapsen kyky ajatella on toisenlainen. Lapsen loogisuus kehittyy "aikuiseen mittakaavaan" 15 ikävuotena. Varmasti on myös poikkeuksia joilla loogisuus kehittyy aiemmin tai myöhemmin. Mutta pointti on siinä että älkää käyttäkö lasta riitakapulana jos ette halua lapsen alkavan oireilla jopa vielä aikuisiällä.

toi on totta niin totta!!! ja sekin on hyvin yleistä että vanhemmat/vanhempi haukkuu lapsen opettajaa lapsen kuulleen siis nyt on kyse kun lapsi on ala-asteella 1-2-3 luokalla niin sekin voi aiheuttaa pahoja häröjä lapsen kehitykseen/tunne puoleen koska opettaja on useimmalle lapselle "jumala"...joo...tuli vain tällänenkin mieleen.että vanhemmat ei aina huomaa tekevänsäkamalan väärin joka sitten vaikuttaa lapseen suuresti.

tuli tuosta mieleen, et vanhempi haukkuu lapsen opettajaa lapsen kuullen, että meillä keväällä oli tulevien ekaluokkalaisten vanhemmille koululla tilaisuus. Siellä rehtori pyysi, että jos ei ole tyytyväinen opettajaan, ottaa opettajaan tai rehtoriin yhteyttä, eikä hauku opea lapsen kuullen. Jäin miettimään, et minkämoinen ihminen sitten niin tekis? Ei tulisi mun mieleenkään...

Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
no nykypäivänä lapsen nyt voi vammauttaa ihan millä vaan... hengität tai oot hengittämättä :snotty:

Nykyään ihmisillä on tietoa ja aikaa käyttää tietoaan lapsen parhaaksi. Ennen ei ehkä näin ollut...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Tiesin.

Oliko asia uutta jollekulle? :saint:

no kyllä se vain jollekkin on uusi asia kun näitä juttuja tää lukee niin joskus tulee juttuja että vanhemmat käyttää lastaa riitakapulana tai "kiristysvälineenä"niin kamalalta kun se kuulostaakin mutta näin se vain on
:(

Alkuperäinen kirjoittaja butukka:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Tiesin.

Oliko asia uutta jollekulle? :saint:

no kyllä se vain jollekkin on uusi asia kun näitä juttuja tää lukee niin joskus tulee juttuja että vanhemmat käyttää lastaa riitakapulana tai "kiristysvälineenä"niin kamalalta kun se kuulostaakin mutta näin se vain on
:(

Tuskin uutta heillekään, eivät vain välitä.

Totta on!
Ihan on käytännön kokemusta. Olin itse huoltajuusriidan pelinappula vuosikausia.
Yritän olla viisaampi aikuinen omien lasteni elämässä, tosin me ei olla erottu, mutta meillä kipuillaan anopin kanssa. Vakaasti olen päättänyt ehdottaa perheterapiaa, mutta se saa odottaa hiukka rahakkaampia aikoja.
Kiva kun lapset tulee itkien mummolasta... Pätevä syy harventaa yhteydenpitoa.

Yhteistyössä