Tietääkö joku Ajokortti asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten uusia ajokortti jos on ennen ollut voimassa oleva, muistaakseni voimassa olo loppui 2004,oli lyhytaikainen kortti, En ehtinyt suorittaa toista vaihetta kunnolla loppuun asti.
Tarviiko nyt käydä koko autokoulu uudestaan alusta vai riittääkö että uusii sen testin ja ajokokeen?ja sitten saa kortin?
Olisi kiva jos joku tietää, osaisi vähän miettiä että paljonko tulee maksamaan sitten jos pitää koko juttu aloittaa alusta..
Nykyään tuo on muuttunut jotenkin , jäikö se toinen vaihe kokonaan pois ?

Mä olen 33-vuotias ja aloin ajaa autoa seitsämäntoistavuotiaana. Kertaakaan ei ole pysäytetty ja kysytty ajokorttia. Ei yhden yhtä kertaa. Tasan yhden kerran olen ajanut puhallutukseen, mutta silloinkaan ei korttia kysytty. Suurin murhe on se kun autohuollossa eivät voi antaa sijaisautoa ilman ajokortin näkemistä. Siitäkin hyvästä ne usein antaa parinkympin alennuksen huoltohinnasta, kun sijaisautoa ei ota. Niin ja autoa ostaessa pitää ottaa kortillinen "tekemään paperityöt".

Ei tämä suunniteltu juttu ollut. Tarkoitus oli käydä autokoulu aikoinaan. Siinä nyt tuli ns. pari muuttujaa, ei niistä sen enempää. Nyt en todellakaan maksa jotain tonnia, vai mitä se autokoulu nyt maksaakaan. Mä oikeasti uskon että sitä korttia ei kukaan ikinä tule kysymään liikenteessä.

Mä olen 33-vuotias ja aloin ajaa autoa seitsämäntoistavuotiaana. Kertaakaan ei ole pysäytetty ja kysytty ajokorttia. Ei yhden yhtä kertaa. Tasan yhden kerran olen ajanut puhallutukseen, mutta silloinkaan ei korttia kysytty. Suurin murhe on se kun autohuollossa eivät voi antaa sijaisautoa ilman ajokortin näkemistä. Siitäkin hyvästä ne usein antaa parinkympin alennuksen huoltohinnasta, kun sijaisautoa ei ota. Niin ja autoa ostaessa pitää ottaa kortillinen "tekemään paperityöt".

Ei tämä suunniteltu juttu ollut. Tarkoitus oli käydä autokoulu aikoinaan. Siinä nyt tuli ns. pari muuttujaa, ei niistä sen enempää. Nyt en todellakaan maksa jotain tonnia, vai mitä se autokoulu nyt maksaakaan. Mä oikeasti uskon että sitä korttia ei kukaan ikinä tule kysymään liikenteessä.
Ei sitä korttia varmaan kukaan liikenteessä kysykään. Mutta entäpä vakuutus? Jos rysäytät kolarin syyllisenä niin maksaako vakuutus ollenkaan kun huomataan, että ajoit kortitta? Vastapuoli saa varmaan korvauksen, mutta saatko sinä vai maksatko kaiken omasta pussistasi?

Hanki opetusluvalla. Kai joku sopiva löytyy tuttavapiiristä?
https://www.opetuslupa.net/content/opetusluvan-hinta

Yhteistyössä