Tietääkö joku imetyksestä, mikä voi kipeyttää rinnan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Vauva 5 vko ja imetys ehti olla muutaman päivän kivutonta kun haavat parani, mutta nyt toinen rinta kipeytyi uudelleen ja koko rinta on kipeä. Nänni on arka, mutta sattuu myös syvemmältä rinnasta ihan koko ajan ja varsinkin kun siihen koskee. Imetys tuntuu tosi ikävältä, ihan kun jotain kiskottais sieltä syvältä rinnasta. Vauvalla epäiltiin sammasta, kuulostaako tämmöinen kipu siltä että hiiva olis myös rinnassa vai mikä voi tehdä näin kipeää? Rintatulehdus ei ole, niitäkin olen kokenut monia.

Tiehyttukos? Mulla se tuntui just tollaselta repivältä. Tuntui myös kovempi patti siinä kohdassa jossa tukos oli. Tosi kipeää teki. kerran vauva sitten kiukkusesti imaisi ja tukos aukesi. Herranenaika se kirpasi mut kipu loppui siihen paikkaan.

Kyllä mä ajattelisin että toinon tiehyttukos tai alkava rintatulehdus. Mee kuumaan suihkuun jankoita saada rinta mahdollisimman tyhjäksi, ota kipulääkettämjosmei muuten kärsi lypsää. Tai imettäessä paina sitä rintaa jotta kipeät kojdat tyhjenee

mulla noi rintatulehdukset on ollut just sellaisia että tulee kova patti joka muuttuu punaiseksi ja nousee kuume ja lopuksi koko kroppaa kiristää kun tissi on niin täys.. Nyt rinta tuntuu ihan tyhjältä, mutta ehä se tulehdus on vasta taas tulossa... :(

Yhteistyössä