Tietääkö joku silmäsairauksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Aamulla vasen silmä tuntui oudolta, niinkuin roska olis silmässä. Huomaamattani hieroin silmää, jonka jälkeen turposi ja muuttui aivan punaiseksi. Nyt punaisuus ja turvotus on laskenut, mutta silmän pinnalla näkyy niinkuin silmänkalvon alla olisi nestettä. Sellainen lollyvä pussi ulkonurkassa!? Muistin juuri että muutama päivä takaperin ihmettelin kun samalla silmällä näin ns. valopalloja! Onko kellään ollut tällaista koskaan ja mitähän tää oikeen meinaa??

Vastatkaa jos joku tietää!

Valopalloista en tiedä mutta nuo muut kuvaamasi jutut kuullostavat allergiselta reaktiolta. mulla tapahtuu tuollaista joka kevät koivun kukintaaikaan. Hierominen pahentaa tilannetta. kun pystyy olemaan koskematta silmään niin turvotus laskee ja sarveiskalvo tasoittuu. Silmätipat auttaa. Käy silmälääkärissä!

Myös silmän huuhtelu auttaa... Ihan vaikka samaan tapaan ku aamusin kasvoja pestessä. Hieromista kannattaa tosiaan välttää ja silmätippoja hakea. Suosittelen huuhteleen silmät ennen tippojen laittoa ja tietty pesemään kädet kunnolla. Sellaset tippa-ampullit on hyviä, paljon hygieenisempiä ja pitempään säilyviä ku pullossa olevat silmätipat.

Valopalloista en osaa sanoa. Mä nään sellasia migreenin auraoireena ja valoa päin katottuani.

Kiitos vastauksista! Olen huuhdellut silmää nyt lämpimällä vedellä, kokoajan siellä kuitenkin kaihertaa joku. Taidan käydä illalla päivystyksessä jos ei ala rauhottumaan. Jos vaikka olis noille silmätipoille tarvetta.