tietääkö kukaan mitä tarkoitan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höo...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höo...

Vieras
Olen 27-vuotta, eikä minulla koskaan ennen ole ollut vauvakuumetta. Nyt olen kuitenkin tavannut miehen, joka saa kroppani ihan sekaisin. Minulla on aivan suunnaton halu tulla raskaaksi hänelle, aivan ennen kokematonta! Hän on ihan avoin lapsen saamiselle, vaikka emme sen vakavammin ole asiasta vielä puhuneetkaan. Ongelmallista tässä kuitenkin on se, että en ole niinkään varma olenko valmis oikeasti äitiyteen ja kaikkeen sitä seuraaviin asioihin.. Siksi en olekaan uskaltanut vielä oikeasti alkaa yrittää lasta. Mistä sitä oikeastaan tietää, onko "vauvakuume" vain täysin fyysinen, jokin kaukaa geeneistä tuleva halu "raskautua" vai onko oikeasti jo valmis äitiyteen...??

varmaan vähän sekä että. kyllä siihen äitiyteen sitten kasvaa jo raskaudenkin aikana, viimeistää nsitten kun lapseen on ehtinyt tottua pari päivää. hirveäs yksilöllistä koska tuntee olevansa valmis äidiksi...

Mulle ei varsinaista vauvakuumetta iskenyt koskaan. Tuli vaan semmoinen olo, että nyt olis sitä lasta alettava yrittämään jos koskaan, kun ikää oli jo 29 v. Vauva syntyi kun olin 30 v. Enkä varmasti ollut valmis äitiyteen ennen raskautta, mutta ajatukseen tottui siinä raskauden aikana. Enkä tiedä olenko mitenkään valmis kaikkeen mitä tuleman pitää vieläkään, vaikka vauva on jo melkein vuoden ikäinen. ;) Pikkuhiljaa kai sitä oppii ja tottuu asioihin niiden tullessa eteen. Vauva oli siis todellakin toivottu ja on todella rakastettu, mutta tosiaan mulla ei ollut mitään "fyysistä tarvetta" saada vauvaa. Oonkin aina ihmetellyt kuinka joillekin se tulee niin kokonaisvaltaisena se vauvakuume... Mutta meitä on niin erilaisia.

Olen läheltä seurannut muutamia tapauksia, joissa nainen on uuteen mieheen rakastuttuaan tullut raskaaksi heti suhteen alussa mainitsemasi halun ajamana. Ja valitettavasti täytyy sanoa, että lapsen tulon jälkeen nämä suhteet eivät ole olleet kovin onnellisia, yksi jopa päättyi eroon pian. En nyt tarkoita että aina kävisi näin, mutta mielestäni on parempi rakentaa sitä suhdetta muutama vuosi (yli ensirakastumisen huuman) ja vasta sitten alkaa yrittämään lasta...

Tämä nyt oli vähän ohi aiheen, mutta yksi pointti joka itsellä tuli mieleen. Luulen, että tuo kokemasi halu on juurikin biologista, sisäänrakennettu juttu meihin naisiin :)

Tuo on varmasti totta, ja siksi olenkin yrittänyt tässä parhaani mukaan laittaa jäitä hattuun. Olemme toki tunteneet jo puolitoista vuotta, eli ihan uudesta jutusta ei ole kyse. Tämä raskaaksi tulemisen halunikin on ilmaantunut oikeastaan vasta pari kuukautta sitten, ensihuuman jo laskettua. Tuntuu, kuin tuon ensihuuman tilalle olisi tullut jokin paljon vahvempi huuma, joka tosiaan liittyy tuohon lapsensaantiin. Sinänsä vauvojen näkeminen kadulla tms ei saa minussa aikaan mitään reaktiota, vaan kyse on vain juuri vahvasta raskaaksi tulemisen halusta. Täytynee yrittää ajatella jotain muuta välillä, jos olo tästä "helpottuisi"...;)

Mulla vauvakuume on tullut aina kun olen kunnolla rakastanut. Siis ei vielä rakastumisvaiheessa, vaan sitten kun on jo rakastettu jonkun aikaa (yleensä n.2vuotta).
Nytkin on taas sellainen fiilis ja ikää kohta 28v.
Nyt vaan odottelen, että mieskin olis valmis ja sitten vois oikeesti miettiä ehkäisyn poisjättämistä... jännittävää :)

Yhteistyössä