Tietämättään raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja Paniikki iskee
  • Ensimmäinen viesti
Paniikki iskee
Tiedän, että ovat urbaaneja legendoja..olla raskaana tajumatta sitä..tai no, kai sitä tapahtuu, mutta itse en ole koskaan ymmärtänyt miten se voi olla mahdollista...Nyt kuitenkin huomaan olevani tilanteessa, jossa pieni paniikki iskee..toki, voi olla, että ihan turhaan...luultavasti...johtuneen varmaan raskauspeloistani.

Kuukautiset olivat viimeksi n. 3kk sitten. Havahduin menkkojen poisjääntiin, kun olivat myöhässä 1kk. Tuo kuukaus, kun meni itselläni periaatteessa ohi perheessämme tapahtuneen kuolemanjohdon osalta. En osaa tätä tarkemmin selittää, mutta kuvastaneen sitä, että nähtyäni hautakivessä olleen kuolinpäivän, hämmästyin ja luulin aluksi, että olivat kirjoittaneet väärin, kuukauden liian aikaisin...Tässä siis havahduin sitten, että herranjestas..missä mun kuukautiset.

No ei siinä mitään. Tein testin, niinkuin jokainen kuuliainen kansalainen ja tiesin, että aika mahdottomuus, kun ehkäisystä ollaan huolehdittu ja tarkastettu, ettei ole kondoomit rikkoontuneet. Kondoomit siksi, kun ko, tapauksen johdosta en muistanut tilata aikaa ehkäsimen uusintaan ja sitä ei ennen seuraavia menkkoja voinut laittaa. Joten siihen asti oli pärjättävä kondoomeilla.

Ja testikin siis oli nega. Varmaan pitää paikkansa..ainakaan raskausoireita ei ole ollut ja kolmen lapsen synnyttäneenä luulisin, että osaisin ne tunnistaa.

Tänään sitten yritin saada itseäni lääkärille, mutta kappas...en kuulukkaan terveyskeskuksen asiakkaaksi ongelmallani, vaan on mentävä yksityiselle...ja sitäkään ei täksipäiväksi saa.

Kertokaa nyt kaikki kauhutarinat ja tarinat, joissa ei hämminkiä ollutkaan, kun menkat ovat kadonneet. Minulla ei ole koskaan ollut yhtä viikkoa pidempää kadoksissa, jos en raskaana ole ollut ja en ole edes niin vanha, että voisi kyse olla vaihdevuosista, kun ikääkin on alle 30.
 
*
Voithan tehdä uuden testin nyt, jos edellisen olet tehnyt kuukausi (?) sitten. Stressi kyllä siirtää ovulaatiota ja näin ollen myös kuukautisia hyvin herkästi, mutta noin pitkä tauko.. no, sattuuhan niitäkin. Elimistösi voi olla myös hieman sekaisin jos hormonaaliseen ehkäisyyn on tullut tauko, omat hormonit eivät välttämättä heti toimi.
 
mietteitä...
Kannattaa varmaan tehdä se testi, eiköhän se helpota mietintää. Itsellä on kierto ollut suht tasaisesti 30 päivän kieppeillä, ja stressin, matkustamisen, kovan treenin, huonon syömisen ym. vuoksi venymistä on pari kertaa tapahtunut max 45 päivään asti. On kuitenkin eri tilanne jos sinulla on ollut joku hormonaalinen ehkäisy joka on nyt loppunut, silloin voi hyvinkin käydä niin ettei kuukautisia kuulu moneen viikkoon.

Nyt kun itse vihdoinkin olen raskaana, en usko että olisin voinut olla päivääkään pidempään tietämättä siitä :) Joku sisäinen tieto siitä tuli jo ennen menkkojen poisjääntiä. Mutta jos kauhutarinoita saa kertoa, niin eräs ystäväni juuri sanoi huomanneensa raskautensa vasta viikolla 13, mitään oireita ei ollut. Lisäksi tunnen yhden näistä urbaanilegendoista, ja tämä on tosi vaikka tiedän ettei kukaan sitä usko... hän synnytti sänkyynsä ja tajusi vasta synnytyksen käynnistyessä olevansa raskaana.
 
Paniikki iskee
Kiitos vastauksista! Itselläni on ollut hormoonallinen ehkäisy, mutta en ole sitä käyttänyt kuin vasta sen 6kk. Niin ja teho loppui aika nopeasti viimeisten kuukautisten jälkeen.

Että voi olla toki, jotta on menneet hormoonit sekaisin. Itselläni iskee vaan epäusko välillä...negatestin jälkeen ajattelin, että tsressistä johtuu, jotta odotellaan...
 
S
Itselläni oli ennen ensimmäistä raskauttani 3kk kun ei tullut kuukautisia ollenkaan. Syy ei kylläkään koskaan selvinnyt mutta hirveät alavatsakivut veivät lopulta lääkäriin joka sitten määräsi keltarauhashormonia jotta ne saataisiin jälleen tulemaan. Eikä siinä sitten kovin kauaa kestänytkään!!

 
kielo
minun äitini huomasi olevansa raskaana vasta viikolla 12.
oli erittäin laiha jonka takia kuukautiset tulivat joskus ja joskus ei. vatsan turpoamisen takia hakeutui lääkäriin...
ja parhaan kaverini äiti joutui synnytykseen vaikkei tiennyt olevansa raskaana, mut oli todella ylilihava...sanoivat et oli melkein ihme et ylipäänsä oli tullut raskaaksi.
mut nämä on ollut ääripäitä... en tiedä miten norm. vartaloisilla ihmisillä voisi käydä niin hassusti et olisivat raskaana tietämättään...
 

Yhteistyössä