Lääkäri vaihtoi mun astmalääkkeen tehokkaampaan, kun PEF:it ei olleet muuttuneet tarpeeksi hyviksi edellisellä lääkkeellä. Nyt en kuitenkaan tiedä voinko aloittaa sitä, kun tuossa uuden lääkkeen pakkausselosteessa lukee että pitää olla erityisen varovainen sen käytössä jos on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja että siitä pitää kertoa lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle, samoin kuin pitää erityisesti kertoa siitä jos käyttää tyroksiinia. Vähän vaikea näin jälkikäteen kertoa, eikä se lääkäri välttämättä muistanut että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, kun ei se maininnut mitään noiden yhteisvaikutuksista nyt kerta. Ja toukokuussa kun se kertoi mulle verikoearvoja, niin kun kun kyselin uudestaan kilpirauhasarvot niin se muisti vasta sitten että mulla oli vajaatoiminta ja lääkitys. Ei jaksais lähteä apteekkin kyselemään, joten ajattelin jos joku täällä tietäis kun palsta on niin suosittu. Vaikuttavavina aineina tuossa lääkkeessä on siis budesonidi ja formoteroli. Ajattelin että eka että otan sitä vaan ja kokeilen että mitä tapahtuu, mutta en nyt sitten tiedä onko siinä järkeä...