Tietämätön tarvitsisi apua !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missmindy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missmindy

Vieras
Minulla oli kaksi viikkoa sitten ihan virtsarakontulehdus oireet. epämukava tunne kirvelyä/polttelua ja koko ajan sai juosta vessassa. Alkoi yhtäkkiä. Sain antibiootti kuurin ja samana päivänä oireet loppuivat kuin seinään. Eli kolme päivää kesti.
Söin kuurin loppuun. Tässä vaiheessa kyllä jo epäilin että noinkohan kyseessä olikaan virtsarakon tulehdus kun jo yhdestä pilleristä muka parantui.
Lääkärit eivät siis edes todenneet tulehdusta. Kysyivät vaan puhelimessa oireet ja määräsivät reseptin!

Reilun viikon päästä kuurista oireet alkoivat uudestaan.
Yöunet jääneet vähiin. Vessassa saa istua koko ajan kun tuntuu että olisi hätä vaikka ei mitään tule. Taas alkoi yllättäen ja kestänyt nyt kaksi päivää.
Välillä helpottaa ja välillä pahenee.
Lääkärissä käynyt pissaamassa kuppiin. Mutta tässä joutuu ensi viikkoon odottamaan tuloksia.
Miten saisi oloon helpotusta?
Juhannus reissun joutunut jo perumaan.

Lisäksi välillä vilu ja välillä tuskan hiki (en tiedä liittykö mitenkään toisiinsa).

Voiko tulehdus uusia noin pian?
Vai mistä voisi olla kyse?

Olen käyttänyt nyt noin vuoden ehkäisykapselia. Ja menkat ovat ainakin tosi epäsäännölliset.
Ja olen myös huomannut turvotusta.
Eikai kapseli voi aiheuttaa tälläisiä oireita?

Olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi edes jotain sanoa. :)

"Virtsis" todellakin uusii tosi helposti ja nopeasti, sitä ei tarvitse ihmetellä. Helpotusta oireisiin saat juomalla paljon, se huuhtelee rakkoa ja poistaa pöpöjä. Kannattaa myös juoda karpalomehua, sitä voisi juoda noin muutenkin "estolääkityksenä" jos tulehdukset alkavat uusia enemmäkin... Karpalo tekee virtsasta niin happaman, että pöpöt eivät "viihdy" siinä. Saman vaikutuksen tekee C-vitamiini. Itse tosin olen huomannut että karpalomehu on tehokkaampaa.

Vaikea sanoa mistä tulehdus tulee - mutta ainakin "pylly"bakteerien joutuminen sinne etupuolelle aiheuttaa tulehduksen (eli seksin yhteydessä niitä kulkeutuu helposti!)
ja minun ei ainakaan pidä hetkeäkään istua maassa eikä varsinkaan kalliolla vaikka olisi kesä!!! Pari vuotta sitten minulla oli melkein puoli vuotta kestänyt tulehduskierre eikä mitään syytä pystytty sanomaan - mahdollisesti limakalvojen kuivuminen iän sekä uuden lääkityksen (diabetes) myötä.
Nuorempana minulla oli se 10 vuoden ajan, vasta 10-vuotiaana "keksitty" kahden vuoden estolääkityskuuri sai vaivan pois.

Huomaa että kun syöt antibiootteja saat myös helposti hiivatulehduksen. Tai ainakin minä saan! Sitä olen itse ehkäissyt samanaikaisesti syötävillä maitohappobakteereilla.

Myös nuo vilunväreet kuuluvat asiaan.

Hyvää juhannusta kuitenkin, koita toipua!

Hae luontaistuotekaupasta valmistetta,jossa on karpaloa.Karpalo ehkäisee noita vaivoja.Ja voisi auttaa,mutta voi olla,ettei siitä ihan pika-apua ole.
Antibioottikuurin takia taas kannattaisi ottaa maitohappobakteereja.

kiitos vinkeistä. vettä olen kyllä juonut ihan hirveesti.
Mutta pitääpä käydä sitten apteekissa ja myös karpalomehua kokeilla.
Hassua että lääkäri ei maininnut mitään kun kysyin häneltä että mikä voisi auttaa.

Osta kaupasta kunnon karpalomehua, mieluiten sellaista johon ei ole lisätty sokeria. Juo sitä paaaljon :) se auttaa ainakin itselläni hyvin oireisiin. Lisäksi voisit käydä ostamassa ihan isosta marketista tai luontaistuotekaupasta karpalokapseleita ja syödä niitä. Lisäksi c-vitamiinia (on vesiliukoinen, joten voit syödä huoletta hieman enemmän kuin päiväannoksen). Ja muista juoda vettä ja käydä vessassa. Ja syödä myös jotain suolaista, ettei kaikki suolat liukene elimistöstä virtsan mukana.

Jos oireet oikein pahat, eli kirvelee pirusti, niin tee itsellesi vaikka kuumavesipullo, ja kierrä sen ympärille vaikka pyyhe ja lämmitä sillä virtsaputken suuta. Toimii siis ihan vaatteiden päältäkin. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta lämpö auttaa oikeastikin oireisiin. Itse käytän tähän mikrossa lämmitettävää kauratyynyä.

Ja tosiaan kuten aiemminkin mainittiin, tulehduksen ja antibioottikuurin jälkeen voi tulla myös hiivatulehdus. Tulee ainakin itselleni joka antibioottikuurin aikana/jälkeen. Jos on yhtään sellainen olo, kokeile apteekista ilman reseptiä saatavia lääkkeitä, esim. gynodaktarinia. Hiivatulehdus toisinaan aiheuttaa samanlaisia oireita kuin virtsatietulehdus.

Kylmä ja hiki ainakin itselläni ovat myös oireita tulehduksesta.
Ja jos oireet menevät pahemmaksi tai selkä tulee hyvin kipeäksi, mene päivystykseen.

Sinulla on erittäin selkeät virtsatietulehduksen oireet. Tulehdus voi uusia heti lääkityksen loputtua, kuten sinulla on tapahtunut.

Karpalomehu (ja puolukkamehu) on todettu hyviksi sen häätämisessä tai ainakin uusiutumisen estämisessä.

Jos sinulle nousee kuumetta tai kipu alkaa tuntua ylhäällä selässä, niin mene heti päivystykseen.

Yhteistyössä