Hae Anna.fi-sivustolta

tietoa reikin/energiahoitojen vaaroista

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä ex-reikiläinen, 17.09.2009.

1. olla aitoa uskoa hengellisyyttä. Ei voi yleistää että näin ei olisi.

2. heliopolis unrec Vierailija

Vielä jatkan:
    Kuinka moni ihmettelee ja tuomitsee sen mitä natsisaksassa tapahtui? En minä ainakaan jaksa sitä ihmetellä. Jos se tapahtui vastikään, ihan tavallisille ihmisille, se voisi aivan yhtä hyvin tapahtua tänäänkin. Meille. Siksi en välitä tuomitakaan, olen kyllä iloinen etten ole ollut mukana. Meidän etumme tänään on tuohon päivään nähden että olemme syntyneet tämän ilmiön jälkeen jolloin ymmärrämme että tällainen on mahdollista kun ihmisillä on riittävän pitkään riittävän ankeaa ja tulee voimakastahtoinen ihminen johon ihmiset uskovat tilanteen korjaajana. Kun tilanne riistäytyy käsistä on myöhäistä. Ihmisen mieli on manipuloitavissa yllättävään suuntaan, varsinkin kun hän on vaikeuksissa ja oman elämänsä ja itsensä kanssa hukassa. Ylimielisyys tai ulkopuolelta tuomitseminen on ihan turhaa. Silti voi surra maailman pahuutta ja yrittää tehdä oman osansa sen ehkäisemiseksi.

3. heliopolis unrec Vierailija

Kyllä pitää täysin paikkansa, ja sitä onkin, paljon. Kirjoitukseni oli vastaveto sille yleistykselle että kristinusko sitä ja tätä. Totuus on että ihmiset sitä ja tätä.

4. miten olisi Vierailija

Ruanda. Lähimenneisyyden karmeita tapahtumia.

5. heliopolis unrec Vierailija

Aivan niin. Mikä saa meidät luulemaan että olisimme ihmisinä jotenkin parempia tai viisampia. Voimme vain todeta että katso itseäsi ihminen

6. ankerias.... Vierailija

tästä kirjoituksesta todella huokuu, miten kulttuurin painolasti ja lapsuudesta asti tiettyihin käsityksiin kasvaminen, näkyy yksilön rajoittuneisuutena ja kyvyttömyytenä valinnan vapauteen.

7. kettusafari Vierailija

Ei sitä ihminen tiedä olevansa paha. Aika sen näyttää, kun etäältä tarkastellaan sitten asioita. Tälläkin hetkellä meillä kaikilla on jonkinlaisia sivilisaatioomme liittyviä traumoja, yhteiskunnallisia traumoja, jne,jne. Hyviä tässä koitetaan olla. Tilanne sattaa näyttää hassulta niiden mielestä, jotka tarkastelee tätä aikaamme historiana, vaikkapa muutaman sadan vuoden kuluttua.

Ehkä ihmisen paras rauhoitaja on kulttuuri, ja pahin kiihotaja "pahuuksiin" on yhteiskunnallinen trauma. Vrt. Muslimit ja heidän ajattelu, Kommunismi,sekä länsimaisempi ajattelu. Tarkoitan nyt yhteisöjä kokonaisuutena, ikään kuin yhdyskuntina ja niiden kokonaistoiminnan lopputulosksia.

8. Tämäkö Vierailija

huokuu kulttuurin painolastia ja lapsuudesta asti tiettyihin käsityksiin kasvamista, yksilön rajoittuneisuutta ja kyvyttömyyttä valinnan vapauteen, kun näkee yleisinhimilliset piirteet kaikissa ihmisissä eikä vain kristityissä :O.

ankerias....ovatko kaikki pedofiilit (sala)katolisia vai mitä tarkoitat ?

9. heliopolis unrec Vierailija

10. helioplis unrec Vierailija

No voihan se niinkin olla. Kerrotko kuitenkin millä tavalla? Väitteeseen on ihan hyvä laittaa perustelu mukaan :)

Meni tuo tekstini väärään paikkaan.

11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 844

En jaksanu enkunkielistä nyt tähhän aikaan lukea, mut jos se on katolisen kirkon niin sehän on tietty katolisen kirkon kanta, ja katolinen kirkko on ahdasmielinen. Ja kysyit, miksi kristinuskoa kohtaan ollaan hyökkääviä? Ehkäpä sen takia, että kristinuskohan se on todella hyökkäävä muita uskontoja kohtaan. Otappa sä nyt nimmari vaikka kantaa noihin Lumiksen ja voi ei taas nimimerkin laittamiin juttuihin. Mut ei, et tietenkään, kun muissahan on vain vikaa ei kristityssä.

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 844
    Mä kuvittelin sua Heliopilis avarakatseiseksi? :(

13. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 844
    Pitää paikkansa myös kristinuskon kohdalta ylipäätään. Tästä johtuen sit tuomitaan muut. Uskonnot siis.

14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 844
    Ei voi myöskään yleistää muut uskonnot sitä tai tätä. Totuus on siinäkin että ihmiset sitä tai tätä. Ja mitään todisteita ei oo millään uskonnolla, et se olis ainoo oikee.

15. Ikimieli... Vierailija

Olen monesti miettinyt tuota aika-perspektiiviä; kuinka järjettömältä meidän toimintamme ja lainsäädäntömme onkaan muiden aikojen ja kulttuurien näkökulmasta.

Aika hyvin kiteytit ajatuksiasi ja niihin on helppo yhtyä.

16. heliopolis unrec Vierailija

Olen mitä olen. Tässä kirjoituksessa kuitenkin vastasin kysymykseen, miksi reikin puolustajat ovat niin hyökkääviä kristittyjä kohtaan. Ja aivan oikein: vice verca.

Koska selkeästi tässä ollaan eri linjoilla: toiset ajattelevat että reiki aiheuttaa jotain mistä kannataa pysyä erossa, toiset ovat sitä mieltä, että reiki on yhteistä rakkautta Jumalasta lähtöistä.
    No. Ihmiset ovat uskonnollisissa näkemyksissään fanaattisia ja hyökkääviä usein sen vuoksi, että jos he alkaisivat ajatella ja nähdä tämän toisen puolen kantaa hyvänä, heidän maailmankuvansa ja käsityksensä romahtaisi. Kyse on psyyken defenssistä.

Luulenpa että voit yhtyä tähän näkemykseeni ja pidät tätä faktana, koska sitä se on. Siksi ihmiset ovat hyökkääviä.
    Ja minusta tämä on objetiivisuuteen perustuvana näkemyksenä avarakatseinen. Se perustuu siihen millaisena ihmisen toiminnan näen. Syyt ja seuraukset. Ketään tuomitsematta, ketään puolustamatta.

17. Ikimieli. Vierailija

Ihmiset myös ajattelevat mielellään olevansa järkeviä ja viisaita. Uskontommekin pyrimme perustelemaan järkisyillä, vaikka luultavasti emme yllä (=järkeilykykymme ei yllä) uskontojen ja uskonnollisuuden loogisuuteen.

Yritys määritellä Jumala tai Perimmäinen Totuus ihmisen kulttuuriin ja moraaliin sopivaksi onkin ollut loputon työsarka koko ihmiskunnan olemassaolon ajan.

18. heliopolis unrec Vierailija

Tai lievennetäänpäs nyt omaa kirjoitusta hieman siitä kohtaa kun sanoin että tämä näkemykseni on fakta. Minulla on taipumus olla hieman oahyväisesti oikeassa näkemyksineni.
    Siksipä kysynkin nyt tähän että mitä mieltä muut ovat? Miksi ihmiset ovat hyökkääviä juuri tällaisissa näkemysasioissa? Uskonnot, politiikka..usein siihen tulee puolusaminen, hyökkääminen, tunteella reagoiminen mukaan. Miksi? Mikä teidän mielestä siihen on pohjimmainen syy, jos nyt oletetaan että min olen väärässä näkemykseni kanssa että ihmiset suojaavat persoonallisuuttaan muutoksilta.

19. terveisin kristitty Vierailija

jottei totuus unohdu: mikä oli alkuasetelma? (viestiketjun ensimmäinen teksti)
    kuka hyökkäsi ja mitä vastaan?

kuka heitti ensimmäisen kiven?

kuka tuomitsi?

20. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    heliopolis:
    Olisiko niinkin että tämä omaksuttu poliittinen tai uskonnollinen suunta koetaan niin henkilökohtaiseksi,olevan sidoksissa jopa ihmiseen itseensä niin lujasti ,että sitä puolustetaan kuin mitä tahansa OMAA..ja on näin ollen hyvin luonnollista että toisenlainen aate tai what ever koetaan näin uhkaavaksi (uhkaavaksi itselle siis nimenomaan)?

Ei nähdä sitä että jokikinen aate ja "uskonto" on jonkun toisen "keksimä" tai kehittynyt toisten toimesta,jo ennen eläneiden.Ei siis kumpua Itsestä ne ja jos omalta kohdalta sanon niin on minulle jo aikoja sitten menettäneet merkityksensä ne jotka eivät resonoi minun sydämeni kanssa,sillä tiedän ja olisi muidenkin jo aika alkaa tietää ,että se tosi totuus asuu vain omassa sydämessä,eikä missään muualla.Eikä ainakaan siellä missä jonkun toisen mieli niin sanoo.
    TOKI voi se aate tai uskonto olla lähellä omaa sydäntä ja sydämen totuutta,mutta on vaikea minun uskoa että mikään,edes uskonto voi niputtaa miljoonia ihmisiä samaan pakettiin,samaan muottiin(mitä se tietysti on tehnyt aioonien ajan)kun tiedetään että jokainen ihminen on hiukan erilainen toisistaan, persoonallinen.

Jos riivitään alas kaikki dogmit,uskonnot ja aatteet,niin jää jäljelle se aito asia,Yhteys Jumalaan ja samalla riivitään alas myös se ihmismäinen tapa harjoittaa,tai etsiä sitä Yhteyttä,kaikkine lieveilmiöineen ja palataan alkuperään,,sydämen Yhteyteen,Rakkaudellisuus =) Se on ainoa asia mitä itse esim kannatan missään uskonnoissa tai missään muussakaan.

21. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Helluntailaiskirkon pedofiliaa, tapausta ei edes tutkittu henkirikoksena 90-luvulla. Helluntailaismies ensin yritettyään raiskata nuoren tytön siksi koska tämä oli papin kanssa harrastanut seksiä aiemmin. Tyttö paetessaan kompastuu ja tipahtaa ojaan tukehtumaan ja mies antaa hänen kuolla sinne.

Eli sammuta ensin siitä keskeltä ruksista se mainos ja valitse se ojaan unohdettu oikealta.

http://www.katsomo.fi/?progId=19592

Olen pahoillani jos täällä on joitakuita kirkkouskovaisia, mutta minusta tälläiset vain ovat saatanallisia tekoja ei Jumalan työtä.

22. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Puhut henkilöistä joilla on suuri suu ja ovat esillä ja heitä on teittyjen tahojen helppo pyöritellä omien määränpäidensä edistämiseen. Ego on monimutkainen ja hengen on helppo käyttää sitä hyväkseen. Tälläisiä ajatuksia tuli minulle. En silti lähde mainitsemaan kuka olisi pyörittäjän asemassa, siitä saakoon jokainen vetää omat johtopäätöksensä makunsa mukaan.

Niin tai jokainen haluaa edetä muutoksissaan omaan mieltämäänsä tahtiin toivoen tätä sääntöä muidenkin kunnioittavan.

23. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    eli mikä tarkoittaisi tätä yksinkertaista: jokainen tulkoon autuaaksi omassa uskossaan :)

24. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0

Omalta kohdaltani voin sanoa vaikka en ole missään korostanut uskonnollisuutta, niin juuri "uskovaisiksi" itseään nimittelevät useinkin haluavat mainita olevansa ainoita ja oikeassa. He ovat kivittäneet jo pitkään ja kaikenaikaa toisinajattelevia. Tosin tämä näkemykseni on ollut vain keskustelupalstoilta nähtyä ja harvemmin henkilökohtaista kokemusta.

25. terveisin kristitty Vierailija

juuri näin

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus