Hae Anna.fi-sivustolta

tietoa reikin/energiahoitojen vaaroista

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä ex-reikiläinen, 17.09.2009.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Mä henkilökohtaisesti en varsinaisesti ole kumpaakaan mieltä tuosta että reiki aiheuttaa jotain mistä kannattaa pysyä erossa tai että reiki on yhteistä rakkautta. Siis mitä tahansa voi käyttää väärinkin. Puukkoa voi käyttää vuolemiseen tai tappamiseen. Se ei sinällään tee puukosta hyvää eikä pahaa. Energia on energiaa. Toisaalta eikös reiki nimenomaan oo energiahoitoa, hoitaminen mun mielestä liitty hyvään? Mutta sitten hyvään tarkotettua voi tietty käyttää myös pahaan. Ja pitää myös ottaa huomioon, että valitettavasti opettajia on vähemmän hyviäkin. Jotka eivät ehkä oo itte sisäistäneet kaikkea. Ja onhan valitettavasti kaikenmoisia rahastajiakin. Ehkä osa pahoista viboista ilmenee tuon takia. Ja kun nyt kaikki ei sovi kaikille. Mulle ei esmes sovi kristinusko. Mä koen sen ahdistavana, kapeakatseisena ja suvaitsemattomana. Mä saan siitä huonoja viboja. Mut mä ymmärrän, et se sopii taas joillekkin muille. Mä en ajattele että kaikkien pitäis pysyä erossa kristinuskosta. Mulle itelle on paree et mä pysyn. Ehkä joillekkin muillekkin olis, näille kiihkouskiksille. En tarkota sua. Mut sitten taas, kiihkouskis on kiihkouskis varmaankin, vaikka hän edustais mitä tahansa elämänkatsomusta ja mä allekirjoitan tuon sun seuraavan lausumas täysin:

"Ihmiset ovat uskonnollisissa näkemyksissään fanaattisia ja hyökkääviä usein sen vuoksi, että jos he alkaisivat ajatella ja nähdä tämän toisen puolen kantaa hyvänä, heidän maailmankuvansa ja käsityksensä romahtaisi. Kyse on psyyken defenssistä."

Mun mielestä tuo pitää paikkansa myös ateisteihin. Tai siis joihinkin ateisteihin. Jotkut heistäkin kiihkoilee sen ateisminsa kanssa niinkuin uskonnon.

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856

Tohon on helppo vastata. Ekassa tämän ketjun viestissä ex-reikiläinen tuomitsi reikin. Ja jopa vieläpä lyömällä Raamatulla päähän. Linkki kun ekaks julsitaaa Jesus loves you. Ilmeiseisti ei loves you, jos kannatat reikiä.

3. terveisin kristitty Vierailija

juuri näin tapahtui.

4. lu Vierailija

:)
    Tuo on juuri niiden kristittyjen ajatus jotka uskovat vain oman tulkintansa olevan oikean (eivätkä kykene/uskalla kohdata muita näkemyksiä)

Hieno kehäpäätös joka tapauksessa ;)

5. miten tuolla tekstillä oli noin kiire päästä esille ettei antanut minun edes nikkiäni kirjoittaa loppuun :O :)

Äskeinen oli siis minun, lumisateen kirjoitus.

6. ON myös olemassa kristittyjä jotka pyrkivät aitoon vuorokeskusteluun muiden uskontojen edustajien kanssa ja heidän uskontojensa tasavertaiseen/oikeudenmukaiseen kohtaamiseen ja arvostamiseen. Sanon ihan vain siksi ettei jäisi käsitystä että kaikki olisi ollut tässä. Tosin tämän ketjun tapaiset kristityt taitavat olla enemmistönä tai ainakin enemmän äänessä ?

7. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Lu on se keksimerkki :)

On mun silti pakko myöntää vaikka kuka olisi ollut äänessä, niin olen kyllä kohdannut elämäni aikana useita myös aivan ihania uskovaisia joidenka ei ole tarvinnut uskontoaan korostaa vaan eläneet hyvinkin samankaltaisten arvojen kanssa "noin about" ja juuri siksi heitä kunnioittanut ja nuorempana elämänmalliakin ottanut.

Mutta siis edelleenkin olen sitä mieltä jotta jokaisen oma usko tehköön autuaaksi, mutta sekin pitäisi käsitellä itsensä kanssa siten jotta ei aliarvioi toisen uskoa samalla mihin kukakin haluaa uskoa. Eikä tämä kyllä ole mikään helpoin tehtävä sisäistää.

Olen ollut seuraamassa myös keskustelua jossa kaikki kristiinuskoon liittyvät sanat/asiat joku halusi moittia lävitse. Isä meidän rukousta ei olisi saanut lukea koska se aiheutti vääränlaisia energioita parissa henkilössä. Mutta kai se silti aina on niin jotta itsessä se reagtio tapahtuu omissa energioissa jos jostain ei tykkää. Ja mitä enemmän joutuu kuuntelemaan ihmisiä jotka ei tykkää "yhtään mistään tai toinen toisesta ja toinen toisesta" Niin munsta silloin ei kukaan pääse etiäpäin yhtään missään eikä se aina ees tunnu enää edistävältä keskustelulta.

Nii jotta itekseni olen miettinyt jotta vaikein tehtävä onkin aina se jotta ei tarvis kertoa ääneen jotta on eriämieltä jostain.

8. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan totta Anita =) Mielipiteitä on niin miljoonia ja niistä ei voi kukaan toinen mennä sanomaan mikä on se oikea,joten kiisteleminen mielipiteistä on sinällään hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa ja saa pikemmin riitaa kuin mitään rakentavaa aikaan.Tätä olen yrittänyt tolkuttaa mutta aika usein kuuroille korville,joskus tuntuu olevan hyvin tärkeää päästä kinastelemaan,riitely on tärkeämpää kuin se mistä on edes kyse.Mutta mitäs siitä,eihän siihen ole edes pakko osallistua ;))

9. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    itse olen saanut olla työkaverina aidosti uskovalle ihmiselle,eikä ollut edes ev.lut vaan joku toinen koulukunta kyseessä ..ja vieläkin ajattelen häntä suurella lämmöllä ja,voisi sanoa että rakkaudella.
    Hän ei koskaan tuonut esille uskomistaan,mutta keskustelimme hänen kanssaan uskon asioista joskus,kertaakaan ei ollut lähelläkään sellaisia fiboja että tarvitsisi kinastella,tai että hän tuputtaisi omaa tapaansa tai Jumalaa,olimme liikuttavan yhtämielisiä Jumalan olemuksesta ja vaikka hän olisi ollutkin erimieltä hän ei yrittänyt oikaista tai julistaa tai saarnata mitään.
    Hänen lähellään oli aina ihana olla,hänestä huokui sellaista hyväksymisen energiaa jota en ole monista kokenut.Ja vaikka hän oli superkiltti ja mukautuva,kukaan ei häntä kiusannut tai yrittänytkään käyttää hyväkseen,hänen hiljainen kunniotuksensa siirtyi automaattisesti hänelle takaisin.
    Ajattelin silloin ja ajattelen vielä nytkin että jumala todella vaikutti hänessä ja hänen kauttaan,mitenkään muuten en voi kertoa ihmisestä jolla oli muistaakseni 6-7 lasta ja joka kävi vuorotyössä,silti ei koskaan valittanut mistään,ei ollut pahalla päällä,vaan halusi auttaa jos joku tarvitsi apua ja oli aina kannusta ja hymyili lempeästi.
    Tämä ihminen teki minuun suuren vaikutuksen ja olen pitänyt hänet mieleni pohjalla esimerkkinä uskovaisesta ihmisestä ja olen jopa joskus ollut kateellinen hänelle =) Toivoisin uskon tuovan samanlaista rauhaa sydämeen meille jokaiselle.

10. Toisaalta Healer, taidat aika usein sanoa keskustelua kiistelyksi ;) Vai tarkoitatko noilla sanomisilla aina jotain muuta kuin puheena olevaa ketjua ? Itse anataisin arvia keskustelulle ja jopa hyvälle kiistelylle jossa keskustelijoita ei moitita siitä että keskustelevat.

Mutta viisaita puhui Anita Aurinkoinen, paitsi että itse kannatan juuri tällaisia hienoja tämän ketjun kaltaisia keskusteluja ennemmin kuin vaikenemista yeisenä ohjenuorana. Mikään ei selvene jos vain tuppisuuna ollaan ja siinä ne väärinkäsitykset ja muut "demonít" vasta sikiääkin. Tässä ketjussa kuitenkin jokainen kertoi ajatuksensa eikö kukaan pantannut enää loppupeleissä ajatuksiaan. Keskustelun ei tarvitse enää jatkuakaan sen jälkeen kun asiat on tulleet selväksi ?

11. Itse anataisin arvia keskustelulle ja jopa hyvälle kiistelylle = Itse antaisin arvoa keskustelulle ja jopa hyvälle kiistelylle

12. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu minkälaista keskustelua tarkoitat,sellaistako jossa jaetaan mielipiteitä,niin sellainen menee hyvin nopeasti kinasteluksi,mikäli ei joukossa ole joku tai tahtoa,olla ja jatkaa sovussa,mutta jos halutaan vaan ilmaista tyyliin tästä en pidä ja tästä pidän,sellaista en edes pidä keskusteluna (koska keskustelu on mielestäni jotain sellaista kommunikointia jossa edetään johonkin suuntaan ja mieluummin päästään yhteisymmärrykseen.)
    Keskusteluna siis voisi pitää sellaistakin podiskelua missä kun toinen lopettaa niin toinen jatkaa samasta aiheesta ja se etenee näin,eikä jäädä vääntelemään ja kääntelemään omia mielipiteitään.
    En pidä kinastelusta,mutta keskutella voisin vaikka tuntikausia ja olen niin monesti tehnytkin =) se kun on kanavointia myös ja saa meissä parhaimmat puolemme esille,virtaamaan luonnollisesti,ilmaisemaan ja kommunikoimaan mielestäni hyvällä tavalla.

13. kuka kirjoitti Vierailija

Riippuu minkälaista keskustelua tarkoitat,sellaistako jossa jaetaan mielipiteitä,niin sellainen menee hyvin nopeasti kinasteluksi,mikäli ei joukossa ole joku tai tahtoa,olla ja jatkaa sovussa,mutta jos halutaan vaan ilmaista tyyliin tästä en pidä ja tästä pidän,sellaista en edes pidä keskusteluna (koska keskustelu on mielestäni jotain sellaista kommunikointia jossa edetään johonkin suuntaan ja mieluummin päästään yhteisymmärrykseen.)
    Keskusteluna siis voisi pitää sellaistakin podiskelua missä kun toinen lopettaa niin toinen jatkaa samasta aiheesta ja se etenee näin,eikä jäädä vääntelemään ja kääntelemään omia mielipiteitään.
    En pidä kinastelusta,mutta keskutella voisin vaikka tuntikausia ja olen niin monesti tehnytkin =) se kun on kanavointia myös ja saa meissä parhaimmat puolemme esille,virtaamaan luonnollisesti,ilmaisemaan ja kommunikoimaan mielestäni hyvällä tavalla.[/quote]

mitäkin?

14. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä hän kirjoituksensa tunnistaa..

15. kuka kirjoitti Vierailija

Ei siitä olekaan kysymys. Älä omi toisten tekstejä! Sanovat sitä varastamiseksi.

16. En ota muuten tuohon kantaa kuin että pysyttelen tässä ketjussa enkä yleisesti nyt koska tässä ketjussa juuri keskusteltiin ja minusta tämä ketju ei edennyt kuvailemallasi hyvän keskustelun tavalla kóska se ei toisen osapuolen osalta noudattanut tuota minunkin jossain vaiheessa toivomaa "podiskelua missä kun toinen lopettaa niin toinen jatkaa samasta aiheesta ja se etenee näin,eikä jäädä vääntelemään ja kääntelemään omia mielipiteitään" kuten totesit. Minusta tämä oli silti hyvä keskustelu koska kaikki, myös ne joiden argumentit ohitettiin toistuvasti, pohdiskelivat ja keskustelivat rauhassa ja etenivät siinä loogisesti argumentoiden sen mukaan kuin vastapuoli antoi siihen mahdollisuuden. Minusta myös vastapuoli yritti rajoitetuilla mahdollisuuksillaan parhaansa ja onnistuneen keskustelun lopputuloksena pidän sitä että lopulta vastapuolen eli ap:laisten näkemys ja argumentointitapa taisi tulla sekä tähän määrättyyn asiaan että yleisemminkin selväksi ?

Vielä jatkan kuitenkin yleisemminkin että itse en pidä itseisarvona onnistuneelle keskustelulle sitä että päästään yhteisymärrykseen jos se tarkoittaa muuta kuin (et määritellyt mitä se yhteisymmärrys sinusta sisältää) että olemme samaa mieltä että sinä olet tuota mieltä ja minä tätä- Sillä myös sen tiedon saaminen mitä toinen on oikeasti mieltä voi olla keskustelun arvokas hedelmä mikäli sitä yleensä yritetään peitellä.
    Esim. jos vastapuoli kysyy miksi toiset ovat niin hyökkääviä ja sitten käy ilmi että heissä itsessään on vihaa koska he eivät voi rakastaa keskustelijoita vaikka eivät sitä sanokaan tai sen suoraan sanominen tuottaa heille vaikeuksia, avaa se valtavia näkymiä itse asiaan ja ydinongelmaan vaikka keskustelua ei sillä erää olisi syytä enää jatkaakaan.

Jos pyrkii sellaiseen samanmielisyyteen että toisen on ajateltava kuin minä perustavaa laatua olevista asioista ( tai mistäänkään tietenkään) ei kyse ole puhtaasta aidosta keskustelusta vaan toisen käännyttämisestä tjsp. Ja sehän juuri estää kuulemasta oikeasti mitä toinen sanoi jos itsellä on lopputuloksesta päätelmiä ja toiveita ?

Esimerkiksi tuo mihin varsinainen keskustelu tässä ketjussa loppui:

Kertoo minulle sen että nim. "terveisin kristitty" vahvistaa että raamatulla on tarkoitus "lyödäkin" nimenomaan ja että siitä on juuri kyse ettei "Jeesus rakastaa sinua" tarkoita että Jeesus rakastaa meitä (tai teitä) tai ylipäätään ihan ketä tahansa.

Vaikka tämä ei ollut minulle uutinen niin minusta se on tämän keskustelun hedelmä sillä siinä ei ollut mitään uutta että kristityt demonisoivat ja valehtelevat muista (kyllä valehtelevat, olen usein istunut hämmästyksestä suu apposen auki kuunnellessani miten he ovat valehdelleet esim kuolleista elvytettyjen tutkimusten tutkimustuloksista suorastaan karjuen ja suu vaahdossa saadakseenniihin oman mieleisiään tuloksia. (karmeita tuloksia tietysti toisuskoisille ja "pakanoille". Ja kansa joka lukee vain "ristinvoittoa" jatkaa niitä valheita ) mutta se yleinen luulo että kristityt tarkoittaisivat sillä että "Jeesus rakastaa sinua" sitä mitä moni luulee niin sen harhan selkeä aukeaminen jos tuon äskeisen sanoman huomasi ja tulkitsi kuten minä, vaikka siinä väistettiinkin itse asian sanominen omilta huulin, kristityn tapaan, niin se on minusta myös hedelmä. Hedelmiä siis minusta on keskustelussa monenlaisia kun vain uskaltaa keskustella pidäkkeettä ilman ennakko-oletuksia ja -odotuksia.

Itse olen kirjoitellut aikoinaan sekä omasta elämästäni (en niin että minua tai ketään voisi tunnistaa) että muuta asiaa täällä ja yllättynyt miten paljon oivalluksia ja tietoa sain itsestäni pelkästään seuraamalla omia reaktioitani vastaajien kirjoituksiin. Ja nekin ovat hedelmiå joita ei voi kontrolloida etukäteen, tai jos yrittää niin ei tule niitä hedelmiä.

Näitä nyt minä tässä mietin...
    mutta Healer, tuolla joku kysyi että kuka kirjoittaa, kun lainasit tekstiäni. On ihan totta että toisten on helpompaa seurata keskustelua kun laittaa siihen että ketä on lainannut. Jos ei osaa laittaa siihen sinerryksen sisään niin voi kirjoittaa sen siihen sinerryksen yläpuolelle ja kaksoispiste perään.

17. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0

Juu siinä on vain jokin taika jotta missä keskusteluissa riidellään, niin sinne haluavat kaikki mennä painavan sanansa sanomaan, mutta olenhan huolissani tästäkin kun tuntuu jotta ei ole mitään puhuttavaa. Tuleeko sitten hiljaa hyvää :)

Niin ja tylsään vaikkakin oikeaan,asialliseen keskustelunavaukseen ei välttämättä kukaan jaksa kiinnittää huomiota

vaan en juurikaan oikeassa elämässä kiistele, saan paljon enemmän kuuntelemalla, mutta täällä olen kyllä ollut melkoinen pukari, "nyrkit pystyssä" :)

Kiitos ja pokkaus jotta olette sen kestäneet...

18. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä on ollut keskustelu, lukenut olen jokaisen kohdan mielenkiinnolla, reikihän koskettaa minua läheisesti kun kurssinkin aikoinaan kävin, vaikka en enää miellä juurikaan reikiä harrastavani vaan tämä on jo jotain aivan muuta. Vaan kiitollinen saa olla jotta senkin kurssin tajusi aikoinaan aloittaa, olisin ilman sitä jotain vailla.

19. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja kiitos lumisade vielä yhteenvedosta, mielestäni se on kovin oivallinen tapa tavallaan tarkistaa onko omat ajatukset käyneet lähellekään yksiin muiden keskustelijoiden kanssa. Tavallaanhan siinä päästäisiin varmaankin Healerin ajatukseen, nähtäisiin onko keskustelu edistänyt ajatuksia. Näin kun ajattelen voisi se olla vaikka yleisempääkin. Niitäkin lukijoita varten jotka eivät ole kommentoineet,voisivat hekin tarkentaa ovatko omat ajatukset menneen samaan tai erisuuntaan. Sillä toivoni mukaan heitä on paljon silloin kun on keskustelussa hyvä aihe.

20. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta taisin johdatella sivuraiteille, aihe oli: Reiki

21. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0

Tänään, 20:56
    lumisade rekkautumattomana (vierailija)
    En ole koskaan pyrkinyt tämänkaltaiseen samanmielisyyteen,mutta toki olen huomannut tuon saman trendin täällä vallitsevan,eli jos "et ole samaa mieltä et ole myöskään minun kaveri ja kärsi siitä sitten.."

Ei muuta sanottavaa.

22. lumisade Vierailija

Aivan, et sanonutkaan pyrkiväsi senlaiseen samanmielisyyteen :) Kuten sanoin samaisessa kirjoituksessani mistä tuonkin lainasit :

Otin tuosta vielä erilleen sen kohdan jossa otan huomioon ettet ollut määritellyt oman samanmielisyytesi sisältöä, eli mitä sinä sillä tarkkaanottaen tarkoitat.

Loppu onkin sitten omaa pohdintaani siitä mielenkiintoisesta asiasta. Et tainnut pitää siitä että pohdiskelin, kun tuntuu että otit siitä herneitä ? :O

Mutta asiaan ei nyt voi vastata kun ei sinulla ole muuta sanottavaa enkä itsekään niin ollen enää arvaa asiaan palata. Samaa mieltä siis ;D ?

23. lumisade Vierailija

Otin erilleen mutta unohdin liittää :D Yksi pää kesät talvet :)
    Tuossa siis healer tarkoitan sinua tuolla "et määritellyt... jne" eli ettei ole sinun määritelmistäsi kyse vaan omista pohdinnoistani.

24. lumisade Vierailija

Silmät sikkurassa teen vielä töitä vaikka ollaan jo aamun puolella yötä, hohhoijaa. Tauon paikka ja huomaan tässä sinunkin kirjoituksesi Anita Aurinkoinen, vaikka silmät onkin sirrillään ;)

Ensinnäkin huomasin tuossa yläpuolella että olet käynyt reikikurssin. Jostain syystä olen saanut sinusta käsityksen ette ole kursseja käynyt. Kävitkö vasta sen jälkeen kun löysit pallon vaiko jo aiemmin ? Ja tyytyväinen olet ollut kun näin kirjoittelet:

Tuo yhteenveto voi tosiaan palvella noinkin kun sanoit. Minulla se palveli omia ajatuksiani joita tästä ketjusta nousi. Tämä nosti esiin paljon ajatuksia jotka olivat jo painumassa pohjalle, ja jännösti kirkasti monta aiemmin auki jäänyttä asiaa niin, että nyt vahvistuivat näkemykseni eikä enää tarvinnut jättää mitään myöhempää tarkistusta varten aukin. Siitä syvä henkilökohtainen ilahdukseni tästä ketjusta :)

Jos muut eivät nyt tästä saaneet mitään niin eipä se paljoa merkitse koska he saavat sitten muusta, jostain mistä minä tai sinä ei ymmärretä koko hedelmää edes silmä kädessä nähdä ;D

Täytyy nyt lopettaa nämä "jorinat" kun työt jutsuu. Tosin toivon että tässä jotain asiaakin löytyy vaikka aikas väsynyt jo olenkin. Voikaatte hyvin Anita' Aurinkoinen, Healer sekä muut ketjulaiset.

25.  
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari