Hae Anna.fi-sivustolta

tietoa reikin/energiahoitojen vaaroista

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä ex-reikiläinen, 17.09.2009.

1. Vesimies unrec Vierailija

2. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Vesimies unrec sinä juurikin teet noin..pata kattilaa soimaa=) Esimerkkinä heitän sen kun Sem ei heti ilmaissut olemistaan samaa mieltä kanssasi(eräässä toisessa ketjussa) sinä aloit huutelemaan välittömästi että hänellä on jotain sinua vastaan...

Mutta mitä väliä,äläkä turhaan ala nostaa haloota tästäkin sillä et saa minusta siihen riitelykaveria tälläkertaa =)

3. Ikimieli;) Vierailija

Toisinaan haluaa myös tulla ymmärretyksi/kuulluksi ja voi tuntua turhauttavalta kun niin ei käy. Ainakin itse joskus turhaudun kun yritän tuoda esiin omasta mielestäni mielenkiintoista näkökulmaa joka sitten ymmärretään aivan väärin tai ei saa vastakaikua.

Välttämättä ei ole kysymys siitä että haluaa käännyttää muita vaan ainoastaan halusta tulla ymmärretyksi.

4.  

5. Nii-in, mutta onhan ihan eri asia jos keskustelussa haluaa tulla kuulluksi ja ymmärretyksi oikein kuin että haluaa pakottaa toisen ajattelemaan laillaan lopullisesti, muuttaa toisen elämänkatsomuksen tai elämysmaailman omansalaiseksi ...
    tosin jos ei toinen osapuoli (noin yleisesti puhuttuna ) osaa kuunnella niin eihän kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen sitten onnistu , mutta ainakin on antanut keskustelukumppanille mahdollisuuden jos on nähnyt sen vaivan että on tuonut asiaansa useammin ja useammalla tavalla esille että sen voisi toinenkin ymmärtää. Ja samalla itselle saattaa selvitä mistä on kyse jos ei toinen ota ymmärtääkseen. Tai sitten käy juuri niin hyvin että toinen huomaakin että ahaa, sinulla on jokin syvempi ajatus tuossa, tutkitaanpa :)

Parhaimmillaan hedelmiä kaikki, jos hyvin käy, ja kieltämättä, joskus äärettömän turhauttavaa jos aihe tms olisi ollut mielenkiintoinen ja laajemman pohdinnan arvoinen eikä siitä tule mitään.

Pälähti mieleeni että että ethän viitanne Vesimiehen mainitsemia:

ongelman ratkaisuna tai hyvänä/ymmärrettävänä käytöksenä turhautuneenakaan ?

Huomaan olettaneeni suoraan ettei kirjoituksesi ollut puolustuspuhe tuolle missä Vesimies luetteli huonoja tapoja suhtautua toisen kirjoitukseen :O mutta nyt kun huomasin tuon toisenkin tavan lukea tekstiäsi niin korjaa vain jos ymmärsin väärin miten asian ajattelit ja mihin asiaan kirjoitit :)
    (ja kolmas tapa lukea tekstiäsi on että' toit vain irrallisena huomiona esille halun tulla ymmärretyksi jolloin joutuu pyytämään toista ajattelemaan hetkeksi omalla laillaan, mutta kun viittasit ettei ole välttämätä kyse halusta käännyttää muita niin kytkin sen viimeiseen kirjoitukseen).
    Mielenkiintosta tämä kirjoittelu :)

6. Ikimieli... Vierailija

Ajattelin vain tuossa tuota ymmärretyksi tulemista. Että saako toisen kirjoituksista sellaisen käsityksen että joku haluaa saada muut samanmielisiksi itsensä kanssa tai onko kysymys kirjoittajan tavasta ilmaista asiansa kärkevästi, hieman provosoiden. Herättääkseen keskusteluun vauhtia.

Mietin vain omakohtaisesti että jos minun tekstini jossakin kohdin vaikuttaa käännytysyritykseltä niin saattaa olla kysymys vain tarpeesta saada kirjoitettua niin että kirjoitus noteerataan. Joistakin asioista saattaa olla aika voimakkaita mielipiteitä joita pitää aivan Erityisen Tärkeinä:)

Mutta te ehkä pohditte näillä palstoilla esiintyvää riitelyä jonka yritän ohittaa näkemättä...

7. lumisade Vierailija

Niin, minua puolestaan kiinnostaa esim Kopernikuksen, Freudin, Jungin ja Darwinin kohtalot vaikka esittivät asiansa tavalliseen tapaan. Jotkut innostuneemmin jotkut varovasti mutta ei provosivasti kukaan ja silti asiat menivät vaikeiksi ja jokainen joutui kärsimään aiheettomista syytöksistä, kirjoitustensa ja ajatustensa vääristämisestä ja eristämisestä sekä ajatustensa perumisesta ja muuttamisesta.

Eli oikeastaan minua kiinnostaa tuon tapahtuman takana olevat ihmisen ominaisuudet ei provosivien ja kärjistävien ihmistenkin kohdalla ja kuulijoiden reaktiot "toisenlaisiin" ajatuksiin. En tosin tuo esille tässä niitä ajatushahmotelmiani, mutta kirjaan vain tähän että nämä minua tässä kiinnostavat yt tällä hetkellä kommunikaatiota vaikeuttavina tai estävinä tekijöinä :)

8. lumisade Vierailija

"sekä ajatustensa perumisesta ja muuttamisesta". pitäisi olla että: joutuivat muuttamaan ajatuksiaan ja tutkimustuloksiaan tai peräti kieltämään ne.

Viimeyön valvominen verottaa pahasti tänään kirjoittamista ;D

9. Ikimieli... Vierailija

Silti nämä ihmiset (KOpernikukset, Jungit sun muut) toivat uudet ajatuksensa julki. Ne ajatukset muuttivat maailmaa, ajattelua, näkemyksiä.
    Kaikella on hintansa. Kun tuo ajatuksensa julki tai esittelee keksintönsä, antaa tavallaan lahjan maailmalle. Mutta kiitoksen sijaan uudistaja joutuu kohtaamaan torjuntaa, pelkoa, muutosvastarintaa (ei ole se helppo tie).

Myös moni muu on esittänyt mullistavia teorioita, tehnyt keksintöjä jotka ovat unohtuneet ja kadonneet niin että kukaan ei niitä koskaan löydä. Joku muu, ehkä vuosisatojen päästä tekee saman oivalluksen ja saa nimensä aikakirjoihin.

10. Aivan. Joka kohtaan tuo aivan tuossa kirjoituksessasi :) ja juuri tuo prosessi sen keksutelun vaikeuden takana minua kiinnostaa vaikka muutosvastarinnat yms. on jo tutkittu, mutta uuttakin miettimistä siinä löytyy :)

Kiva huomio tuo viimeisen kappaleen huomio. Tunnettu, mutta hyvä tuoda tässä kohden esiin että noinkin on :)

11. Laitanpa tähän kiitokseni kanssakeskustelijoille siitä, että olen saanut harjoitella väittelyä (väittely sanan positiivisessa merkityksessä).

Puolisen vuottakohan olen täällä tätä harjoitellut ja huomasin parin ihmisen siitä mahdollisesti loukkaantuneen. (Healeria en laske tähän mukaan sillä hän loukkaantuu aina ja loukkaa itse sitä mitenkään pahoittelematta ).
    Vaikka en pahaa tarkoittanutkaan niin yritin hioa tekstiäni sellaiseksi ettei siitä voisi kukaan loukkaantua, joten itselleni oli apua siitä että halusitte tuoda esille mitä olin mielestänne tehnyt ja tarkoittanut. Motiivit ja diagnoosit jätin kyllä huomiotta mutta laskin ne mukaan kuitenkin eräänlaisena loukkaantumisen ososituksena ja mittatikkina tekstini korjaamiselle. Tavoite siitä ettei kukaan loukkaantuisi on tällaisella foorumilla tietenkin mahdoton mutta kun siihen pyrkii, on se hyvä harjoituskenttä kuitenkin, sillä pidän ihmisistä sen verran paljon että sitä haluan tavoitella olematta kuitenkaan tuppisuuna keskusteluareenoilla :)

Nyt kun luulen että kaikki minua kiinnostavat aiheet on jo kohdallani käsitelty ja minä oppini saanut niin keskustelusta kuin itsestäni tässä asiassa niin kiitän kunnioittaen ja iloisena kanssakesksuetlijoita ja - väittelijöitä ja kuten sanottu, toivon ettei kenellekään jäänyt minusta hampaankoloon mitään. Jos jäin niin pahoittelen ja pyydän taitamattomuuttani anteeksi.

<3 lumis

12. Ikimieli. Vierailija

Myös minun pyrkimykseni on kyllä ollut saada aikaan keskustelua, jonka tarkoituksena ei ole taistelu siitä kuka on eniten oikeassa. Oikeastaan olen halunnut laajentaa omaa käsityskykyäni ja näkökulmiani. Riidat olen pyrkinyt vain ohittamaan.
    Välillä olen tuntenut itseni yksinäiseksi mutta aina välillä on syntynyt mukavia keskusteluja. Toisinaan olen lueskellut hyviä ajatuksia ja keskusteluja sotkeentumatta niihin omine mielipiteineni.

Olen oikeastaan oppinut itsestäni aika paljon täällä. Siitä tyytyväinen.

13. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0

14. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0

Ymmärrän tuonkin, vaan olen alkanut ajattelemaan toisin jotta tärkeintä ei aina ole se jotta tulee itse ymmärretyksi vaan se, että itse ymmärtää muiden tarkoitukset. Siksihän sitä haluaa joskus palautetta.

15. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    No sitä juttua ei kannata sen enempää ajatella, sillä kuuluu palstojen luonteeseen että emme aina ole samantien ymmärtämässä toistemme kirjoittelua, eikä sen olekaan aina väliksi. Joten turha edes miettiä mitään anteeksipyyntöjä kun niitä ei tarvita, mitä vesimiehen kirjoituksiin tulee.

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Älä ny jaksa ,aikuinen ihminen, osta ny jo ne hammastikut ja kaiva kuona sieltä hampaittesvälistä. Sem lainasi mun kirjoituksia, eli hän vastas mulle, eli tuo ei käy, mitä sinä tuossa sössötät. Mutta tietysti minä saatoin käsittää Semin vaikeaselkoiset ;D vastaukset väärin.
    Tässä nyt sensijaan taisi tapahtua se klassinen, et Healer "luuli tulleensa tarkoitetuksi" (jälleen kerran) No en minä voi sille mitään, että hän omasta mielestään tunnistaa itsensä seuraavasta, vaikka minä puhuin ihan yleisesti.

"on olemassa ihmisiä, jotka ottaa jo pelkän eri mieltä olemisen riitelynä, vittuiluna ja henkilöön menevänä. Tai jos kirjoittaa yleisesti jostain negatiivisesta, tai mainitsee jonkunlaisen käytöksen negatiivisena, niin löytyy ihmeesti tyyppejä, jotka jotenkin tunnistaa siitä itsensä, että nyt hänestä puhutaan."

Vedä ne herneet Healer nenästä, puhuin ihan yleisesti, en sinusta. Niinkun ennenkin oon sanonu, sä et kerta kaikkiaan oo niin kiinnostava tai merkittävä immeinen, et jaksaisin susta koko ajan puhua. Itse asiassa sä oot aika tylsä, sorry, mutkun toistat koko ajan samaa käytösmallia ja oot täysin arvattava.

17. Todella hieno esimerkki toistensa erilaisuuden kunnioittamisesta :) Olisikin julmaa ja täysin hyödytöntä alkaa ketään mistään osoittelemaan jos kukin pystyy kuitenkin työnsä hoitamaan säällisesti eikä kukaan ole pahantahtoisesti tai muusta syystä kenenkään kimpussa. Noita ihania työpaikkoja todella on, sen olen itsekin useasti todennut :)

18. vesinäkki Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olet aivan oikeassa. Hyvä kun otit tuonkin puolen esille niin voin taas vähän kouluttaa itseäni. Usein luen rauhassa toisten tekstejä ja pyrin ymmärtämään. Mutta joskus tuppaa käymään niin että esitän omia erilaisia näkökulmiani huomioimatta kunnolla keskustelun aiempaa kulkua. Sellaista se tuppaa välillä olemaan reaalikanssakäymisessäkin:)

19. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Sellaista sattuu ja mielestäni juurikin on paljon parempi niin kuin jotta olisi "kaikkitietäväinen ja tylsä" erehtyväisessä seurassa on jotenkin leppoisaa olla, täällä taas on tavallaan jonkinlainen "miinakenttätunnelma" jossa jokainen sanomasi punnitaan ja löydetään jos mitäkin henkilökohtaista siitä silloinkin kuin ei edes tarkoita jotain tekstiä vakavuudella. Huumori käännetään nurinniskoin toisen lausumana ja silti se on joskus todella mukavaa. Taisi jopa olla niin jotta eellisestä huumoripläjäyksestä Semille putosi se kuulu banni. Ja vieläkin tätä kikatuttaa ne puketit, kova poika juomaan tuo Sem.

Mutta tätä tyyliä sitten opetellaan täällä, oli miten oli. Sattuu sitä minullekin usein sitä jotta tuuppaan itseni keskelle ketjua puhumaan kenties aiheesta joka on kenties jo käsitelty, mutta kun täällä on välillä sellaisia maratoniketjuja jos niitä alkaa lukemaan alusta, niin loppuun päästessä keskustelu on jo tyrehtynyt tai sitten ei enää jaksa mitään kommentoida...

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Näin on näreet. Hmh...olikohan tossakin jotain henkilökohtaista...

21. tulipa mieleen Vierailija

Se, että maailmassa on monenlaisia (usein hyviäkin) vaihtoehtoja, ei välttämättä tarkoita sitä, että ne kaikki on pakko kahmia myös itselle ja käyttää kaikkia. Mielestäni se on jo tyhmyyttä, ajan sekä energian turhaa hukkaamista. Itsensä hajottaminen liian moniin projekteihin ei ole koskaan hyväksi: olemmehan sittenkin vain rajallisia, inhimillisiä ihmisiä! Vähemmästäkin tulee burn out ja polla sekoaa. :eek:) Kun löytää ne muutaman, monipuolisen ja kokonaisvaltaisen "oman jutun", niin sen kuin pysyy niissä sitten. Ruoho kun EI ole sen vihreämpää aidan toisella puolella! - Sikäli, jos ne todella ovat hyviä "juttuja". Jos eivät ole, niin sitten vain ennakkoluulottomasti (mutta tervettä järkeä unohtamatta) jatkamaan etsintää sekä hylkäämään itselle huonot tai tarpeettomat hörhellykset raa'asti pois!

22. samaa mieltä Vierailija

23. reabaebefa Vierailija

En jaksanut lukea tuota koko ketjua läpi, mutta vastaan alkuperäiseen, että reikissä on vaara joutua alhaisten henkien vaikutuspiiriin.

Mielenkiintoista taas tässäkin keskustelussa, että nimenomaan nuo reikin kannattajat vaikuttavat intohimoisilta kristinuskon vastustajilta. Sehän jo pelkästään kertoo asiasta kaiken tarpeellisen.

24. ´Karuna Vierailija

Väärää luuloa. Reikin kanssa tekemisissä olevat nimittäin tietävät Jeesuksenkin käyttäneen Reikiä parantaessaan sairaita ja auttaessaan ihmisiä "kasteessa", jotenka vain tulkinnat on erilaisia siitä kristinuskosta. Ei tuomitsevia,

25. gb Vierailija

Kirjoitustesi perusteella et tunne kristinuskoa. Reikin persoonaton energia kun ei liity millään tavoin kristinuskoon.

Kristillisen näkemyksen mukaan Jumalalla on kolme eri persoonaa; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Vaikka jokainen persoona on erillinen, kristinuskossa korostetaan, että Jumala on olemukseltaan yksi. Kristinuskon mukaan Jeesus on maailman vapahtaja, Vanhan testamentin ennustuksien Messias ja Jumalan ainoa poika, joka sovitti ihmiskunnan synnit kuolemallaan ja voitti kuoleman ylösnousemuksellaan.

Sanot itsekin sinulla olevan erilaiset tulkinnat kuin kristinuskossa, joten sinun tulkintaasi voi nimittää harhaopiksi kristinuskon mukaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri