Hae Anna.fi-sivustolta

tietoa reikin/energiahoitojen vaaroista

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä ex-reikiläinen, 17.09.2009.

1. ´Karuna Vierailija

Mielestäni harhalla on juuri suurikin merkitys niissä kristillisen opetuksen käsityksissä, missä kerrotaan Jeesuksesta juuri näin kuinka sinä sen tuossa kerot. Sillä sen ajan ihmisiä ei oltu valmennettu siten kuin tämän päivän ihmisiä tuntemaan itsensä alkuperää eivätkä tietoisuutensa olleet niin korkeilla taajuuksilla kuin tänään, jolloinka olemme jo suurimman osan siitä Jeesuksen opetuksesta toteuttaneet jo omankin elämisemme teoin. Eli olemme tulossa siksi, mitä Jeesuskin oli aikoinaan, kuten hän itse sanoi.

Vuosisatojen saatossa ihmiskunnan tietoisuus ja ymmärrys ovat laajentuneet sellaisiin mittoihin, ettei heille enää satuja kertoa voi vaan tänä päivänä jokainen tietoinen ihminen tahtookin jo tietää tosiasioita, koska voi perustaa uskonsa sille, että itse kokenut kaiken on samoin. Ei siis vain kuulopuheita uskomalla tule kukaan pelastetuksi vaan elämällä todeksi kaiken sen itse, mitä Jeesus sanoi.

Toki tulevaisuuteenkin jää ihmisiä, jotka odottavat messiaan paluuta ja heille luvattiin se sellaisena, jotenka kukin sitä saa mitenkä sen tahtoi. Ja ne, jotka ovat itse niitä messiaita eli muuttaneet kehonsa ylösnousemuksen aloittajaksi tälle sukupolvelle, auttavat toisille sen ylösnousemisen samoin, koska sekin ON sanottu sanassa. Sanoihan Jeesus nimittäin jo aikoinaan: te tulette tekemään tämän kaiken, kuten minäkin tein ja vieläkin enemmän. Jolla tarkoitti juuri tätä aikaa, jolloin jokaiselle tehdään mahdolliseksi olla se Kristus, joksi se Jeesuskin opiskeli itsetuntemuksensa teoin. Ja käyttäen siihenkin apunaan Reikiä.
    Kristus on tietoisuutemme tila ei mikään ihmisen mittapuu sille, kuka on Jumalan poika/tytär ja kuka ei, koska olemme jokainen sitä!

2. Sapphire83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Reiki on energiaa, kuten muutkin energiahoitomuodot.

Mikä tekee juuri Reikin pelottavaksi?

Uskon näin, että ihmiset kokevat reikin aikana puhdistautumista, toiset voivat kokea sen hyvin voimakkaana, jotkut voivat jopa näkeä energiahoidossa tai sen jälkeen asioita ja luulevat näin ollen, että reiki on pahasta, vaikka tosiasiassa reiki vain tuo käsittelemättömät asiat esiin meistä itsestämme, mitä olemme kokeneet monien elämiemme aikana.

Se on totta, että Reiki energia on Rakkautta!

Me itse luomme omat kokemuksemme ja ruokimme itsessään pelkoja.

Esim. jos reikistä tai muista energiahoitomuodoista ole juurikaan kokemusta ja tulee uusia asioita eteen niin monet ihmiset pelkäävät, että apua mitä tämä asia tarkoittaa, jos tulee esim. joku negatiivinen tunne käsiteltäväksi omasta menneisyydestään.

Niitä asioita, jotka pelottavat tavalla tai toisella on silti hyvä käsitellä läpi, jotta ne poistuvat. :)

3. Sapphire83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "Minusta ihmisten antamat vihkimykset toisilleen ovat ylipäänsä arveluttavia."

Eivät ne vihkimykset mitään pahaa tee kenellekään, vaan omat ajatukset.

Ajatuksilla luomme todellisuutemme.
    Ajattelemme sitten hyvää tai pahaa.

Jos esim. ajattelemme, että heräämme ns. "väärällä" jalalla aamulla ja ajattelemme negatiivisesti asioita koko päivän.
    Mitä siitää seuraa? Lisää negatiivisuutta.

Jos heräämme iloisella mielin aamulla niin positiivisuutemme jatkuu.

Sama homma on reikin kanssa.

Energiat toki voimistuvat mitä enemmän olemme niiden kanssa tekemisissä ja me herkistymme kyllä, mutta itse energiat eivät ole vahingollisia.

(Olen pitkällä tällä henkisen kehityksen tiellä ja nähnyt, kuullut ja kokenut monenlaista.)

4. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Vanha sanonta kuuluukin että olet sitä mitä syöt, mistä emme pidä voimme muuttua ja mikä meissä hallitsee muun kustannuksella voimme sen muuttaa.

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    No ehkäpä syy, minkä takia jouduit suuriin vaikeuksiin oli juuri se että halusit ne viritykset vääristä syistä: ahneus ja ylpeys.

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    :D :D BINGO

7. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Täs on hyvä esimerkki uskovaisen "keskustelusta".

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Kuulostaa erittäin fiksulta. Puki paremmin sanoiksi sen, mitä ajattelin, kun vastasin Heliopolikselle, että vääristä syistä alkoi reikiä harrastamaan. Ahneus ja minkä toisen hän sanoi.

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Ihan järkeenkyvältä kuulostaa myös tää.

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Tämä sun kirjoitukses vahvisti vain sitä, että pelosta johtuu.

11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856

Täshän voi olla susi lammasten vaatteissa. Onhan näitä kahjoja lahkoja kristinuskossakin. Lahkoon kuuluvalle on mitä rakkaudellisin paikka, ulkopuoliset näkee totuuden. Mutta kuten ei tän perusteella voi koko kristinuskoa teilata, ei voi mitään muutakaan. Ei hiilinkiä, ei kanavointia kokonaisuudessaan ja kaikkia näitä harrastavia.

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Niin, kun mitäs jos reiki ja rukous välittää sitä samaa? Ja juu, Pohtamo alkoi uskoa jostain syystä (uskovaisten aivopesu???) että reiki on pahasta. Ja rukoili ja reiki "otettiin pois" (Pohtamon kokemus jota ehkä aivopesu vahvisti)

13. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856

Entä sitten?

Mitä kristinuskoon tulee ja varsinkin näihin pikkuryhmiin, niin samat sanat.

Loppu siitä viestistä olikin tyhjänpöivästä lässynlässyä, ne samat kohdat, joita fanaatikot uskikset aina vetää Raamatusta.

14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Jos se tuli siitä hysteerisestä Jeesus-linkistä, niin eipä oo kovin uskottava lähde.

15. lumisade Vierailija

Kun kysyin tuon niin se oli oikeasti kysymys johon kukaan ei tosin vastannut :)
    Siihen mennessä täällä oli käynyt vain uskiksia jotka laittoivat jonkin linkin ja kun joku kysyi jotain olivakin häipyneet tai sanioivat että linkistä löytyy kaikki tai raamatusta löytyy kaikki.

Siksi mieleeni tuli että onko joku tavannut ylipäätään kristittyä joka keskustelee uskonkysymyksistä Ja keskusteluhan muuta kuin opetus ja sananselityssessio.

Itse olen tavannut kaksi kristittyä jotka on keskustelleet uskonkysymyksistä ja raamatusta. Ihan oikeasti keskustelleet vuorokeskustelua ja fiksusti vieläpä. Jos vastaa siihen mitä kysytään ja rehellisesti argumentoiden jollain loogisella tavalla, on vuorokeskustelu fiksua nähdäkseni.

Mutta että harvassa ovat nämä keksustelevat kristityt minun otannassani olleet, koska olen niin monta ja monenlaisesta piiristä heitä tavannut että kaksi on siinä joukossa todella vähän.
    Tosin ei heidän ole pakko mitään puhuakaan jos ei olisi niin, että he kuitenkin itse tulevat "käännyttämään" ihmisiä ja sitten lieltäytyvät vuorovaikutuksesta. Siksi olin utelias tietämään onko muilla ollut kuitenkin parempi onni näissä asioissa.

Mutta kyllä minusta heliopolis ja 3x3x3 näkyvät enemmän tekevän kuin ne alunperiset jotka laittoivat vain ketjun ja se siitä. harmillisen tyhmiä ketjuja vielä joista olisi milellään keskustellutkin että mikä niiden tarkoitus oli todistaa lukijalleen :)

Sitä en ole seurannut vastaavatko 3x3x3 tai heliopolis siinä vaiheessa kun vasta-argumentteja tulee, mutta yritystä ainakin olisin näkeväni ainakin heliopoliskella. Muuten vain hyvän kirjoituksen itse raamtun teksteistä olen lukenut 3x3x3-nikiltä.

16. lumisade Vierailija

Olikohan se juuri tämä heliopoliksen teksti jossa joku (siisheliopolis) vetosi uskiksen laittamaan linkkiin todistellessaan että kanavat avataan "niihin" henkiin.
    Siinä kohden hämmästyin minäkin heliopoliksen logiikkaa, sillä jos oikein muistan, on heliopolis argumentoinut joskus oikeillakin argumenteilla eikä kehäpäätelmillä..?

17. lumisade Vierailija

Tortut ja piparit on paistettu ja menen kohta nukkumaan, mutta tähän vielä totean että aivan totta haastaa Vesimies! Olen ollut sekä henkisten että usisten kokouksissa joista kumpaakin voisi kuvata juuri noilla samilla sanoilla kuin mitä heliopolis käyttää !

Oli kaksi uskisten kokousta joihin kumpinnkin minut raahattiin, toiseen tosissaan raahattiin nuorena ollessani kadun reunalta melkein väkipakolla ja meinattiin katsaa suorin tein kokoushuoneen takan olevassa kylpyammeessa. Eivätkä olleet pervoja vaan seko äärihelluntalaisryhmittymä. Nimeä en viitsi laittaa ettei tule sanomista.
    Toisesta en oikein päässyt selvyyteen mikä ryhmittymä oli kyseessä, ehkä ev.luterilaisten äärikiikkeitä (kuinka moni tietää että niitäkin on ?) . Menin luokkatoverini pyynnöstä mukaan seuraksi kun ihaili jotain uskovaisia nuoria joihin halusi tutustua mutta ei kehdannut mennä yksin. Ystäväni oli haltioissaan eikä tuntenut mitään huonoa fiilistä demoneista puhumattakaan ja minusta taas kaikki näyttivät omahyväisiltä ja aivan riivatuilat kun kaikki seisoivat ja kohottivat käsiään ääntään yhä korkeammalle nostaen ja Kumalaa kiittäen mitä enempi saarnaaja kuvasi kadotettujen sielujen tuskaa helvetin tulessa. Siellä ei palsoa laulettu vaan meni tunti ja toinenkin tuon yhden ja saman kidutuksen kuvailuun ja Kumalan ylistelyyn hänen ihmeellisistä töistään.

Minusta SIINÄ oli jotain demonista ja istuin ulkopuolella mukavasti rappusilla odotellen ystävääni joka nautti Jumalan...niin no, en oikein tiedä mistä :) Hänestä siellä oli ihanan iloisia ja pelastusvarmoja ihmisiä joihin halsui kuulua. Ehkä myöhemmin kuuluikin jos huolivat joukkoonsa uutta tulokasta. kauan ja hartaasti oli luokkatoverini yrittänyt mutta heillä oli niin sisäänlämpiävän hauskaa keskenään ettei ollut vielä onnistunut...itse en mennyt enää edes seuraksi enkä ollut ihan varma kannattaisiko luokkatoverinikaan moiseen haluta :D
    Niin erilaista voi olla näkemykset lämpimästä tavoiteltavasta ryhmästä tai demonisesta sellaisesta :)

Mutta ymmärrän hyvin mitä heliopolis tarkoittaa omalla kuvauksellaan uslkopuolisuudesta ja okkultismista. Kylmiksi voivat jäädä ja okkulttisilta voivat tuntua. Niin kummassakin ryhmässä, uskisten ja henksiten ryhmittymissä voi kauhistua sen henkeä jos sieltä puuttuu aito rakkaus ja välittäminen. Voi myös olla kokematta rakkautta ja välitämistä jos itse pelkää, mutta luulenpa heliopoliksen tapauksessa että kyse oli todellakin rakkauden ja välittämisen puutteesta ihan oikeasti, ja vain enempi puhetta siitä...

18. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Heliopolis ja 3x3x3 on fiksuja ja omilla aivoilla ajattelevia mun mielestä. Muitapa semmosia uskiksia ei näillä palstoilla liene.

19. Sapphire83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Mitä on sitten se parannus mitä itse Jeesus Kristus teki?

Miksi kaikki "pitää" aina erotella toisistaan?
    Koska kaikki on jokatapauksessa samasta lähteestä peräisin.
    Reiki ei ole missään tekemisissä "rituaalien" kanssa.

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Tätä mäkin oon ihmetelly, mistä erotteleminen? Ja fanatismi tyyliin mä oon ainoa oikeassa oleva. Huono itsetunto? Eivät varmoja omasta suunnastaan? Se saa aikaan mun mielestä tuota fanatismia ja erottelua ja minä olen oikeassa....Kun eivät oo omasta tiestään varmoja...

21. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Mikä se sama lähde on....)

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Jos et sää sitä tiä, niin ei kukaan muukaan...:D :D

Mut rohkenen kumminki ehdottaa, et se alkulähde....Se joka pisti tän koko ruljanssin pyörimään...Emmä tiä mikä se on...:D :D

23. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Voima, joka vilahtelee siellä sun täällä pyhissä jokaisessa kirjoituksissa, eikä ole hidaste mielen energioille kuten monet muut sanat. :))))

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri