Hae Anna.fi-sivustolta

Tietoisuuden vaiheet

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä vaihtonikki, 08.12.2011.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Mä pääsin ainaki kärryille hyvin. Ei henkisyyteen kuulu se jotta loputtomasti siedetään paskaa ja paskamaista käytöstä. Kukaan ei edes oikeasti siedä vaikka mitä väittäis. Se kostautuu sitten sillälailla jotta pitää piilovittuilla kun ajattelee jotta henkisenä en voi tuon käytöksestä suuttua. Ja sitten kun on näitä "henkisiä" joiden mielestä jos joku moittii heitä niin se joku vaan peilaa itseään ja kertoo itsestään. Mutta kun tää "henkinen" moittii jotakuta niin ehei eihän hän tokikaan peilaa, toisessa on vissisti vika. :D

Ja eikä ne kaikki toisen vikoihin kiinnittämiset johdu siitä jotta itsessä on sama vika (osa kyllä) En mä ainakaa pedofiili oo vaikken semmosen käytöksestä tykkää. :D

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Mun mielestä tuo on ihan normaali järkevää ajatusta. Eiköhän se rahan perässä juokseminen oo jotaki muuta...

3. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Älä muuta viserrä. He eivät kertakaikkiaan voi olla väärässä. He eivät myönnä erehdystään, vaan väittävät jotta he jopa tietävät mitä sinä tarkoitat paremmin kuin sinä itse. Erimielisyydet ei koskaan johdu heistä. Hyvässä lykyssä voivat myöntää että saatoin erehtyä mutta senkin vikana on sitte vastapuolen huono kommunikointikyky, ei toki heidän ymmärryksensä tai kommunikointikykynsä.... ;D

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Auts, tais se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...

5. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinä Veskari et nyt ihan ajan tasalla ole. Toivon sinulta perehtymistä syvempään olemuspuoleesi. Kaikki ei todellakaan ole sitä, miltä sinusta nyt näyttää.

Onhan sekin tosi kivaa, kun vaihtonikin listalle pääsit.:)

6. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Henkinen ihminen kyllä tiedostaa, että kasvun varaa meissä kaikissa on.
    Totuus meissä on alati muuntuva elementti, ei suinkaan koskaan stabiili. Henkiseen kasvuun pyrkivä on oikeasti utelias uuden totuuden ilmenemiselle.
    Vain vanhoista uskomuksista ja asenteista irtipäästämällä uuden totuuden voi sisimmästään löytää.

Namaste!

7. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinulle vaihtonikki tämä:

?* The Christ Consciousness?* - YouTube

Kristustietoisuus on heillä, joilla 12 chakraa on avautunut pyhän, kultaisen parantavan energian vastaanottamiseen ja välittämiseen kehojensa kautta parannusta tarvitseville, on se sitten fyysistä kuin henkistä.

Monet täällä kyllä tietävät, että fyysiset sairaudet ilmenevät ensin emotionaalisella tasolla eli henkikehossamme siirtyen pitkittyessään fyysiseen kehoomme. Henkistä kehoamme on paljon helpompi parantaa kuin fyysistä, muttei suinkaan mahdonta.

Valo ja rakkaus olkoot voimasi vaihtonikki!

Last edited: 02.02.2012
  8. vaihtonikki Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Innokkuus aihepiirin käsittelyssä johtuu siitä, että ihmisen tyhmyys (niin oma kuin toistenkin) on loppumaton luonnonvara - alati uudistuva ;D Niitä raaka-aineita riittää jatkokäsittelyyn asti ja voihan niitä kierrättääkin ;D Ja jos näyttää siltä, että jotain edistystä on jossain muodossa tapahtunut, niin seuraavassa hetkessä ollaan taas lähtöpisteessä, kun käsittelyyn tulevat samat asiat eri kantilta.

Ihan kaikiela kunnioituksella Awalle, niin ei minulle tarvitse liittää noita musiikkilinkkejä. Jossain vaiheessa kolusin noita linkkejä itsenostatuksen parissa ja silloin niillä oli minulle tukeva merkitys, lohdullinen ja merkityksellinen, vaan en oikein pysty palaamaan samaan olotilaan enää. Kuin se aika olisi jo mennyt omalta kohdalta ohitseni, mutta kiitos kuitenkin.

Kristustietoisuus sanana ei saa minua tuntemaan itseäni yhtään paremmaksi tai pyrkimään siihen tietoisesti yhtään enempää kuin pystyn arkisessa elämässä olemaan tai yrittämään olla kohtalaisen hyvä ihminen toiselle. En oikein jaksa itse enää niin keskittyä teoreettiseen sanomaan, vaan yritän elää hetkessä tässä tietoisuudessa, oli se sitten mitä oli ja kasvaa ihmisenä. Ymmärrän kuitenkin, että noilla videoilla on joillekin ihmisille hyvin suuri merkitys.

Awa*, jos koet, että tuomitsen sinua tai jotain muuta, niin silloin sanat resonoivat jollain tasolla eikö vain. Jos niillä ei ole mitään vaikutusta, niin silloin asia ei kosketa sinua. Mutta vieläkin, vaikka olisi piirteitä mistä minä tai Veskari tai jotkut muut ei tykätä ja näistä piirteistä sanotaan, niin ei se sitä tarkoita etteikö ihmisestä löydy paljon muita hyviä piirteitä. Sinusta toki löytyy niitä roppakaupalla. Ihmisinä meitä kuitenkin ärsyttävät jotkut asiat ja nekin on hyvä tuoda esille, jotta ymmärtäisimme itseämme ja toisiamme ja jokaisella olisi mahdollisuus kasvaa sekä oppia.

Minun mielipiteeni ovat vain mielipiteitä ja keskeneräisyyksiä siinä missä muidenkin ;) Ei niitä kannata kovin vakavasti ottaa.

9. vaihtonikki Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  10. sekonikki Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voisikko Awa*-rakatseinen laittaa taas tänne sen Pekka Strengin sisältäni portin löysin linkin, kun en ole sitä moneen päivään täällä nähnyt ja ikävähän sitä linkkiä jo tulee...

11. Lonedess Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

...Sun kirjotukset herättivät ajatuksia,. Mun "nykyinen tietoisuuteni" hyväksyy ihmiset, sellaisina kun ne ovat -ei ihmisessä ole Hyvää tai Huonoa, sitä ei ole mielestäni enää olemassakaan..Hyvä ja Huono ovat ihmisemielen keksintöjä vaan, niinkuin myös "oikea ja väärä". Kaikkihan me ollaan lopulta tätä ykseyttä, ja kun nähdään sen kaksinaisuuden ylitse, huomaa ettei ole olemassa hyvää tai pahaa -oikeeta tai väärää :) Kaikella on tarkotuksensa, tässä isossa kokonaisuudessa.. Jokaisella on opetuksensa, kaikkia tarvitaan myös meidän kehityksen tiellä, myös niitä egollisia mestareita jotka korottavat itseään,, -ja maailma on peili, se mitä näet muissa (ja joka ei miellytä) niin se kuvastaa jotain osaa sinussa, joka ei ole vielä Rakkaudessasi ;)
    Itsekin olen näitä samoja miettinyt, ja joskus katkeroitunutkin hetkellisesti näistä egon vietävissä olevista tyypeistä, mutta loppupeleissä, mitä väliä sillä on? :D sen jälkeen olen kysynyt itseltäni, MIKÄ minua Häiritsee tässä asiassa? ja aina huomannut, että siihen on joku selitys, mistä se tulee, ja miksi ajattelen niin...
    esim. se on joku osa minussa josta en pidä(tai suostu hyväksymään)..

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    No nimenomaan sitä itsenostatustahan noista saa siinäkin mielessä jotta muut näkee miten henkisestä musiikista pidän ja ai että he aattelevat nyt kuinka henkinen olen.

Aivan, ja onhan Awa itsekkin moittimassa muita. Nämä kuuluisat morkkausketjut joita nimenomaan Awa aloittaa. (Mulle ei niidenkään henkisyys ole vieäkään selvinny, mutta kait ne sitä on kun Awa itseään henkisenä pitää)

13. love_fortune Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Juuri tätä tarkoitin! :)

Rahaa tarvii ja haluaa, mutta ei toisten kustannuksella ja toisia polkien... sitä mää ainakin tuolla aikasemmassa kirjoituksessani meinasin.

14. vaihtonikki Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä, kun herätti ajatuksia. Kyllähän siinä varmasti sitäkin on, että kohtaa osan itsestään tai historiastaan, josta ei pidä tai näkee "vanhoja kaikuja", mutta näkisin myös muuta. Näen sen kärsimyksen, mitä tiedostamaton egopohjainen toiminta ympärilleen virittää. Näen sen, haluanko olla poistamassa kärsimystä. Enkä puhu ainoastaan palstakäyttäytymisestä vaan ihan tavallisesta elämästä.

Egoperusteinen ihminen on henkisyyden ponnahduslaudalla ja ylpeydellään ei halua nähdä itseään sellaisena kuin on. Tietysti osittain voi olla jo persoonallisuuden vääristymiäkin kyseessä mm. narsismi tai muu tasapainon menetys persoonallisuudessa tai vain yleinen persoonallisuus joka ei pysty empatiakykyyn historian ja luonteenpiirteiden vuoksi, näillehän ei voi juuri tehdä mitään vaan hyväksyä ja ohittaa ja tutkailla, miksi mielenterveysongelmat ja hankalat persoonallisuudet yhdistettynä henkisyyteen häiritsee.

Puhuit tuossa ettei ihmisissä ole hyvää tai huonoa ja että ei ole oikeaa tai väärää vaan kaikella on tarkoituksensa. Olen samoilla linjoilla kanssasi, että kehitystä tapahtuu aina ja maanpäällä juurikin ihmiset ovat oppimassa. Kuitenkin ihmisenä haluaisin ilmentää niitä arvoja, joita kokisin sielunakin tarkeäksi ja ihmisyyteen ja omaan kehitykseen kuuluvana asiana. Haluaisin nähdä, että olen välittänyt niin paljon toisista ihmisistä, että olen pyrkinyt hyvään, lisäämään hvyinvointia ympärilläni ja poistamaan kärsimystä arkisilla tavoilla, ihmisten kohtaamisella ja parannustyöllä. Haluaisin, että voisin katsoa itseäni sieluni silmin ja toteamaan, että tein kaikkeni ja että sieluperheenikin voisi olla minusta positiivisesti ylpeä. Siksi analysoimaton kaiken hyväksyminen ei tunnu omalta, jos ihmisiä kiusataan, pahoinpidellään, loukataan, sorretaan tms. Jos näen kärsimystä, miksi en yrittäisi auttaa ja kun näen hyvää, niin nostaisin peukkua pystyyn ja kannustaisin. Tällaista toivoisin itselleni myös tapahtuvan ja siitä kiittäisin myöhemmin, vaikka varmasti monet karvaat hetket tuntuisivat hankalilta sietää ja kestää.

Kuitenkin sen, mitä olen oppinut on, että ihmisinä ja persoonallisuuksina olemme hyvin erilaisia, mutta itsetiedostaminen oli minkälainen persoona vaan ja tietoisuuden taso mikä vaan, kasvulle ainut tie on tiedostaa oman käyttäytymisensä ja toimiensa vaikutukset muihin. Elämä on opettanut, että minä kärsin joskus ja toiset kärsivät ja se kasvattaa meitä ihmisinä. Näitä opetuksia ei siksi tule sulkea tai estää. Ohjaammehan lapsiammekin oikeaan käytökseen, sillä jos emme ohjaisi, emme rakastaisi emmekä välittäisi. Hyväksyisimme silloin itsemme välinpitämättöminä ja emme ottaisi vastuuta kasvustamme ja kaikkien hyvinvoinnista. Itse olen kiitollinen kaikista vaikeistakin opeista mitä olen saanut, enkä juokse niitä vieläkään karkuun. Olen päässyt itsestäni syvemmälle ja hahmottanut asioita elämän ja sielukierron kautta ja rohkeus katsoa itseänsä silmiin sellaisena kuin on lisääntyy vaan ;D

15. vaihtonikki Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuohon raha-asiaan, niin kyllä itsekin pidän turvallisista oloista ja että on lämpöä, tarvittavat vaatteet, tilaa asua ja olla ja että huoli pärjäämisestä ja selviämisestä ei nakerra koko ajan.

Olen myös valmis tekemään töitä sen eteen, että näin tapahtuu ja asettamaan tavoitteita. Eikä se sulje pois sitä, etteikö ihmisenä silti voi tehdä hyviä asioita kaikilla tavoilla - ammatillisesti, ihmissuhteissa ja henkisessä mielessä.

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Aivan, tättä on oikea henkisyys, ei sitä jotta ollaan välinpitämättömiä jos toista vaikka lyödään. Mua kiinnostaisi jotta jos nämä jotka hyväksyvät kaiken näkevät jotta isompi lapsi hakkaa pienemmän päätä asvalttiin niin katsoisivatko vierestä vaan todeten itsekseen jotta tuo pienemmän sielu varmaan valitsi tuon kohtalon ja ei tuossa ole näin ollen mitään väärää.

Hei haloo!!! Jos nyt ei kuitenkaa ihmisyyttä unohdettaisi kun yritetään olla niin hiton henkisiä.

17. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Täällä voidaan olla ihan mitä vain mieltä mutta todellisuudessa valitettavasti myös tapahtuu melkein kuin kerroit ja paljon muutakin pahempaa ja sitä jopa vanhemmat kannustavat kun ei meidän suloinen tyttö tai poika niin voi tehdä. Ja siihen on silloin erityisen vahvasti puuttuttava myös niiden jotka sitä työkseen tekevät. Kun sitä eivät kykene vanhemmat opettamaan niin sitä joutuvat opettamaan sellaiset ihmiset jotka ovat siinä vallan mahtavia Taidoissaan eli Voimassaan. Maailma on lasten kautta pitkälti mitä ovat heidän kasvattajat, ainakin pieninä:)

18. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    No tuo on kyllä totta valitettavasti. Ihmiset on hiton välinpitämättömiä ainakin mitä oon lukenu kolumneista esmes hesassa. Jos mummo kaatuu bussipysäkillä niin kukaan ei auta saa jäädä makaamaan maahan. Joku sitten yrittää eikä saa nostettua ylös niin kukaan ei reagoi vaikka pyytää jotta auttakaa.

Ja linja-autossa ainoostaan yks nainen nousi keskeyttämään ku joku tyttö meinattiin raiskata, kukaa muu (mukaanlukien kuski) ei reagoinu mitää. Sairasta.

Ja just tuo "ei meidän tyttö tai poika ne on ne muut".

19. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Valitettavasti sitä tapahtuu ympäri suomenmaan. Välinpitämättömyydelle ei ole rajoja.

20. love_fortune Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Juu, olen huomannut saman ja se jos jokin on siis aivan häkellyttävän kamalaa, miten "minä, minä, minä, eikä kukaan muu" -asenne tuntuu olevan melkein ihan muodissa. Onko maailma mennyt siihen suuntaan uraputkineen ja kilpailuineen, ettei muista enää pidä välittää, että oma nahka on tärkeintä.
    Ei mene mun jakeluun. Onko sitten kasvatus, vai onko vaan mun luonne, mutta ei hyvän tähden se ole itseltä pois, jos toista hädässä auttaa.

Joskus se pilkkakin osuu omaan nilkkaan ja pitäs elää sen mukaan että tekee muille sen, mitä toivoisi itselleenkin tekevän. Välillä tuntuu ihan siltä että toivo on menetetty ihmisten kanssa ja voimille ottaa kovasti katsella sitä kylmää touhua, mutta uskon ja haluan uskoa että hyvä palaa hyvien tekojen luokse. Vaikka välillä se on hyvin vaikeaa huomata.... Ja en tarkoita tällä sitä että olen täydellinen (en todellakaan :) )

Mutta, esimerkiksi:

"Ystävä hädässä tunnetaan... " tämän huomannut hyvin monen monituista kertaa... hyvässä ja pahassa...

21. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Me olemme myös laumaeläimiä, emme ollenkaan niin yksilöllisiä näissä päätöksissämme.

Muistan erään dokkarin televisiossa, jossa ihmiset istuivat odotushuoneessa. Osa istujista oli näyttelijöitä. sitten oven alta alkoi tulla savua ja näytti siltä että rakennus on tulessa. Mutta koska näyttelijät istuivat kaikessa rauhassa paikoillaan, eivät koehenkilötkään lähteneet poistumaan palavasta rakennuksesta.

Samoin se koe jossa henkilöä painostettiin antamaan kivuliaita sähköshokkeja vääristä vastauksista. Yksilön oli vaikea toimia ryhmän painetta vastaan ja sähköiskuja annettiin tuskanhuudoista huolimatta.

Jos Helsingin rautatieasemalla makaa tajuton ihminen, oletamme että siinä se narkkari vain makaa. Kenellekään ei tule edes mieleen mennä tutkimaan tajuttoman tilannetta sen enempää. Itsekin kävelen ohi...

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Se mummojuttu oli kuitenki vähä eri... Hän oli ihan normaali mummo ei näyttäny narkkarilta. Huonojalkasena kaatui.

Joku naisjulkkis en muista minkä alan, näyttelijä, laulaja vai mikä, sai muuten turpiinsa ku meni auttamaan kännissä maassa makaavaa miestä. Tästä ihan hiljan jostain luin. Siis se mies vetäsi turpaan.

23. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    En ainakaan minä voi väittää osaavani tehdä diagnoosia maassa makaavasta ihmisestä ohi kävellessäni. En mitenkään pysty arvioimaan että onko kysymyksessä sairaskohtaus tai onko maassa makaava edes hengissä vain ohitse kävelemällä. Nuorikin ihminen voi saada sairaskohtauksen...

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Juu mutta siis se vanhus ei maannu maassa vaan tuli bussipysäkille kävellen ihan asiallisesti puettuna ja muutenki ihan normaalinäköinen. Siiten hän liukastu. Ja kaatu.

En mäkää arvaisi välttämättä mennä jossaki isossa kaupungissa kattomaan jotaki massa makaavaa, toisaalta jos se makaa maassa -30 steen pakkasessa niin kyllä mun olis pakko soittaa johonki 112 ainaki jotta nyt joku kait paleltuu. Ei kai se jotta ihminen on juoppo tai narkkari meinaa sitä jotta sen saa jättää paleltumaan.

Kylmä totuushan on se, jotta esmes jos yksin ajaisin autolla mettätaipaleella ja sielä joku huitois jotta pysähdy autonsa vierellä niin ei välttämättä uskaltaisi ku kaikkia juttuja on näistäki valeavunpyytäjistä. Mutta mä soittaisin sitte taas siihen 112 jotta sielä ja sielä on avuntarvittija..

25. love_fortune Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    jos ihan rehellisiä ollaan, suurin osa kävelee ohitse, mutta uskon silti että moni myös kiinnittää asiaan huomiota. Kesällä maassa makaava, on ihan eri kuin näillä talvipakkasilla, myöskin vaatetuksesta huomaa jonkin verran eroja.

Varmasti myös pelko siitä että mitä se "narkkari" tekee jos siihen menee viereen hillumaan?

Äiti opetti minut ainakin huomioimaan ihmiset jotka makaavat maassa tmv... että pitää kysyä onko kaikki hyvin. Menin sitten kerran kysymään teininä joltain ukolta mikä nukkui puistossa kesällä nurmikolla, että onko teillä kaikki hyvin, niin hymyili mulle vaan humalassa että on hyvin. Toisaalta lapsen ei kannattaisi tuollaiseen kyselyyn ryhtyä. Sen jälkeen en kauheasti uskaltanut vierailta kysellä. Kasvatuksesta myös kiinni että esim. pääkaupunkiseudulla täysinäisissä liikennevälineissä annetaan vanhukselle/muuten heikohkossa kunnossa olevalle paikka.
    Hyvin, hyvin pettynyt olen ollut niihin "läskiperseisiin" mitkä vaan istuvat ja antavat mummon heilua keppi kädessä käytävällä. Kun kysyy että haluatteko istua, niin muut matkustajat katsovat minua kuin olisin "hullu". Toisaalta mielessäni katson heitä ja luon halveksuvan katseen itsekkyydestä ja ajattelemattomuudesta..

... mut jokainen taaplaa tyylillään...

Vaikea maailma, huoh!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri