Tietynlaiset nimimerkit nostavat niskavillani pystyyn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puistatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puistatus

Vieras
Tällä ja muillakin lapsiperheiden keskustelupalstoilla (ja sama ilmiö on nähtävissä myös fb:ssä). Ja mitä ne sellaiset nimimerkit ovat? No sellaisia, kuten "Nico-Petterin äippä" tai "Nico-Petteri & Iida-Sofia" tms.

Siis mitä ihmettä?!? Eikö ole enää edes omaa identiteettiä, vaan minuuskin määräytyy lasten kautta? Ei ole enää edes omaa nimeä vaan käytetään lasten? Puhuukohan nämä mammaset kotonaankin esim. miehelleen "nyt tää NIco-Petterin ja Iida-Sofian äiti lähtis käymään kaupassa".

Puistattavaa.

Ne on varmaan unohtaneet itsensä ja määrittelee itsensä vaan lasten kautta. Näihin törmää tosi usein. Jos vaikka pitää esittäytyä, niin ne vaan sanoo että: "oon 3-v. Nicon ja 2-v. Annelin äiti". Okei? Mitä sä teet? "Hoidan lapsia kotona" No mitä sä harrastat? "Joskus käydään lasten kans uimassa". Mistä sä tykkäät? "Lasten kans me leivotaan kun ne tykkää siitä, niin se on mustakin kivaa"

:laugh: Että oikein LAPSIperheiden keskustelupalstoilla käytetään nikissä lapsen nimeä? Pöyristyttävää tosiaan...

Itse muuten määrittelit oman nikkisi juuri sen perusteella, millaisia tuntemuksia kotiäitien toiminta sinussa aiheuttaa. Aika säälittävää, vai mitä ?

[QUOTE="vieras";25879379]:laugh: Että oikein LAPSIperheiden keskustelupalstoilla käytetään nikissä lapsen nimeä? Pöyristyttävää tosiaan...

Itse muuten määrittelit oman nikkisi juuri sen perusteella, millaisia tuntemuksia kotiäitien toiminta sinussa aiheuttaa. Aika säälittävää, vai mitä ?[/QUOTE]

Missä kohtaa tässä puhuttiin kotiäitiydestä? Ei missään.

[QUOTE="vieras";25879379]:laugh: Että oikein LAPSIperheiden keskustelupalstoilla käytetään nikissä lapsen nimeä? Pöyristyttävää tosiaan...

Itse muuten määrittelit oman nikkisi juuri sen perusteella, millaisia tuntemuksia kotiäitien toiminta sinussa aiheuttaa. Aika säälittävää, vai mitä ?[/QUOTE]

Äläs nyt Nico-Petterin äippä hermostu. Kai meillä kaikilla saa olla omat mielipiteemme? Enkä ole puhunut sitäpaitsi mitään kotiäitiydestä, mistä sen oikein tähän vedit?

Mua on sama ärsyttänyt tai ihmetyttänyt jo vuosia. Siis kaikki nikit jotka on tyyliä masuilija, 2xäiti, kolmen äiti, äiti neljälle. Silloin ne menee, jos keskustellaan todellakin lapsista tai lasten kasvatuksesta. Mutta kun aiheena on vaikka tsunamin uhrit tai rämemajavat niin eikö näillä ihmisillä ole omaa identiteettiä ollenkaan?

Äläs nyt Nico-Petterin äippä hermostu. Kai meillä kaikilla saa olla omat mielipiteemme? Enkä ole puhunut sitäpaitsi mitään kotiäitiydestä, mistä sen oikein tähän vedit?

No katos, mammaset = kotiäidit, tällä palstalla. Ja mistäs sä tähän vedit, et mä oon NIco-Petterin äippä? ;)

Vai pitäisikö sun olla huolestunut omasta identiteetistäsi? Eikö se oo vaan luonnollista, että äidin identiteetti määrittyy lapsen kautta. Kamalaa, jos äiti ei ollenkaan muuttuisi lasten myötä. Tai että miksi sinua puistattaa, mitä joku muu tekee, varsinkin kun kyse on tavallisesta asiasta.

Elämä on. Älä ota sitä niin vakavasti. Äläkä varsinkaan kaikkea mitä palstalla kirjoitellaan.

Musta on hienoa, että edelleen on äitejä, jotka omistautuvat 100% lapsilleen ja jättävät ne oma toiveet ja tuntemukset taka-alalle siksi pieneksi hetkeksi, kun lapset ovat pieniä. Ei ole kivaa katseltavaa, kun töissä käyvä äiti käy vielä iltaisinkin omissa harrastuksissa ja on niin huolissaan omasta jaksamisestaan, omasta ajastaan ja omasta itsestään, että lapsi unohtuu kokonaan. Itse ainakin olen asennoitunut niin, että nyt minulla on pikkulapsi aika ja kymmenen vuoden päästä taas on enemmän aikaa itselle. Ongelmaksi asia koituu, jos vielä lasten kasvettuakin koitetaan roikkua heissä kiinni eikä ollenkaan halutakaan irtautua missään vaiheessa. Olen elänyt lähes symbioottisessa suhteessa lapsiini ekat 1,5 vuotta jotka ovat lapselle tärkeitä perusturvallisuuden kehittymisen kannalta. Kun sitten lapsi itse alkaa irtautua minusta, alan ottaa enemmän sitä omaakin aikaa. Ja kun lapsi on pienenä aina halutessaan saanut turvautua vanhempiinsa (tai edes toiseen), käy se irtautuminen luonnollisemmin, koska lapsi tietää, että aina voi luottaa vanhempiin. Lapsista tulee reippaita ja sosiaalisia. Kuinka paljon olenkaan saanut kuraa niskaani siitä, miten teen lapsista mammantyttöjä ja -poikia, mutta kaksivuotiaana on jo jokainen ollut aivan yhtä sosiaalinen, reipas ja ulospäinsuuntautunut kuin nämä pienenä "karaistut" lapsukaisetkin, jopa sosiaalisempia ja aina on kehuja saaneet.

Mua on sama ärsyttänyt tai ihmetyttänyt jo vuosia. Siis kaikki nikit jotka on tyyliä masuilija, 2xäiti, kolmen äiti, äiti neljälle. Silloin ne menee, jos keskustellaan todellakin lapsista tai lasten kasvatuksesta. Mutta kun aiheena on vaikka tsunamin uhrit tai rämemajavat niin eikö näillä ihmisillä ole omaa identiteettiä ollenkaan?

Niinpä. Se "Nico-Petterikö" siellä alapään sheivaus-ketjussa tosiaan on kommentoimassa? :D

"Nyt tämä mamma lähtee kauppaan!" :D

Mutta juu, pakko myöntää että nyt kun on kohta 1,5v ollut kotona kuopuksen kanssa ja samalla hoidellut mielettömän määrän kahden isomman erityislapsen asioita niin kyllä sitä jonnekin uuteen paikkaan soittaessaan tai mennessään jo miltei automaattisesti meinaa esitellä itsensä "hei, olen Maija Meikäläinen, Xxxxx:n äiti!"...

[QUOTE="vieras";25879497]No katos, mammaset = kotiäidit, tällä palstalla. Ja mistäs sä tähän vedit, et mä oon NIco-Petterin äippä? ;)

Vai pitäisikö sun olla huolestunut omasta identiteetistäsi? Eikö se oo vaan luonnollista, että äidin identiteetti määrittyy lapsen kautta. Kamalaa, jos äiti ei ollenkaan muuttuisi lasten myötä. Tai että miksi sinua puistattaa, mitä joku muu tekee, varsinkin kun kyse on tavallisesta asiasta.

Elämä on. Älä ota sitä niin vakavasti. Äläkä varsinkaan kaikkea mitä palstalla kirjoitellaan.[/QUOTE]

Kyllä se mamma tarkoittaa ihan yleisesti ottaen äitiä, eikä mitään kotiäitiä. Tämä pitäisi tietää, jos on edes yläasteen läpäissyt.

Minä olen ainakin ihminen ja nainen. Nainen joka on äiti ja vaimo. Työntekijä, ystävä jne. Ei pelkästään äiti, vaikka se suuri asia elämässäni onkin.

Sitten kun siimä rämemajavaharrasteketjussa on tuollainen nikki avana jonkun lapsen kuva niin yhteisvaikutus on täydellinen.