H
Heruttaja
Vieras
Soitin omalääkärilleni joka minulla diagnosoi genitaaliherpeksen 2003 ja uusin häneltä nyt taas reseptini. Juteltiin samalla vähän odotuksesta, synnytyksestä ja tästäherpeksestä, joka minulla uusii joka kuukausi kuukautisten aikaan ellen syö estolääkitystä. Nyt odotusaikana (olen 5.kk) oireet on puhjenneet kolme kertaa. Neuvolalääkäri sanoi että "eihän se edes ole genitaaliherpes jos oireet eivät tule suoraan emättimen suulle": minulla rakkulat nousee aina yleensä samaan paikkaan; eka peräaukon lähelle, ja siitä sitten häpyhuuliin jne. Olin aikas yllättynyt... Lääkäri ei myöskään osannut sanoa että voinko syödä estolääkitystä ja jos voin niin missä vaiheessa raskautta, ja että miten herpes saattaisi vaikuttaa synnytykseen. Neuvolantäti sanoi että toisinaan synnäreiltä teippailevat jos on näkyviä rakkuloita. Noh, toisessa ultrassa sanottiin etteivät kyllä enää teippaile mitään, on joku vanha käytäntö, mutta että estolääkitystä voisi alkaa syömään jostain tietysti odotusviikosta ennen synnytystä. Mistään en ole oikeastaan saanut konkreettista infoa että MIKÄ odotusviikko. Nyt omalääkärini oli aika käärmeissään, sanoi että heidän pitäisi neuvolasta hoitaa minulle se resepti odotusajan estoon (vaikka tietty tää mun lääkäri uusi reseptini välittömästi, varmuuden vuoksi), ja ihmetteli että miksei ne ole mitenkään neuvoneet tai maininneet sektiota. Onkos teillä kokemuksia tällaisen tiuhaan uusivan herpeksen hoidosta odotusaikana, ja synnytyksestä? Näen taas (tällä kertaa eri neuvolalääkärin kuin viimekerralla....) lääkäriä maaliskuussa, joten nostan sitten kissan pöydälle. Mutta olis tietty kiva lukea teiltä kokemuksia, jos semmosia löytyy.
Ja ihanaa ystävänpäivää, muuten! Teille ja masuillenne!
Ja ihanaa ystävänpäivää, muuten! Teille ja masuillenne!