Tiiliseinän maalaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onko joku maalannut tiiliseinää? Tai käsitellyt jotenkin muuten? Meillä on tuossa takka ja puuhella jotka on sitä perinteistä punaista tiiltä. Takana olevat seinät on myös tiilestä. Eli aika iso alue kyseessä. Vähän hirvittää alkaa mitään tekemään mutta tuohon on kymmenessä vuodessa kyllästynyt jo aika perusteellisesti.
Ollaan muutenkin tekemässä nyt remonttia niin vois tässä samassa rytäkässä tuonkin sitten tehdä.
Mutta siis kokemuksia kaipaisin.

Sä voit rapata sen, on aika simppeli juttu. Ostat rautakaupasta haluamasi väristä rappia ja laitat pintaan ja jos haluat vaikka sellasen karhean pinnan niin harjaat sen pinnan. Meillä oli oikein muurari mutta itse tein takkahuoneessa takanhatulle saman homman , muurari ei kerennyt ja sanoi että osaat itse aivan hyvin ja monen mielestä se takkahuoneen takka on paremman näkönen kun sen muurarin tekemä leivinuunin seinusta telkkarihuoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja virppu:
Onnistuu tiiliseinänkin maalaus, voi olla että joudut vaan maalaamaan lämpöä kestävällä maalilla...Kysy jostain maaliliikkeestä, osaavat sanoa varmasti.

Tavallinen sisälateksi käy vallan mainiosti.

Kaveri on ammattimaalari ja se kyllä suositteli jotain muuta, mutta mä olisinkin maalannu takan. Seinään varmasti sopii lateksikin..

Luultavasti tuohon ei tavallinen maali käy. Kuitenkin talvella on jatkuvassa käytössä tuo takka. Mutta eiköhän niitä vaihtoehtoja löydy kunhan ensin tietää mitä tuolle alkaa tekemään.