Tikit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miuku

Jäsen
28.10.2004
226
0
16
Kuinka nopeeta teillä, joille on tikit jouduttu laittamaan niin ovat sulaneet? Mulle laitettiin kaks tikkiä ja synnytyksestä on nyt kolme viikkoo mut edelleenkään eivät oo sulaneet tai tippuneet va hankaavat siellä. Sairaalasta sanovat et lähteevät kahessa, kolmessa viikossa. Jokohan pitäisi neuvolasta alkaa kysellä onko normaalia vai joudutaanko ne ottamaan irti. Kun ei huvittas lähtee särkeen enää tuota alapäätä yhtään ku muuten on parantunu. Kiitos vastauksista.

Mulla keskimmäisen syntymän jälkeen poistettiin tikit kyn eivät itse sulanneet ja hankasivat. <tais olla 3 viikkoa synnytyksestä. Nyt irtosi ommel kun kävin veskissä ja 3,5 vkoa on synnytyksestä. eivät nähtävästi minulla sulaa noi ompeleet.

mulle laitettiin 3 tikkiä ja sulihan ne sieltä sitten itsestään vaikka kans odottelin jo 2-3viikon sisällä sulavan,mut aina vaan näky sehottavan sielä "langanpätkiä"...no jälkitarkastus oli n.7viikkoo synnytyksestä ja tikit oli suulanut että kyllä siihen menee helposti toista kuukautta ennenku ne kokonaan sulaa. =) tosin mä kans sillon jo neuvolatätiltä kyselin et kuinkahan pian sulaa ja se sano et joillekkin voi jäädä ne "pintatikit" sulamatta ja ne täytyy sit nyppiä,mut odottele vielä rauhassa...jospa ne sulautuu sieltä =) jälkitarkastuksessa sit viimestään kuulet onko sulanut kaikki..

Mulla laitettiin viimeksi n. 10 tikkiä. Leikaushaava alkoi tulehtua.... Olin sairaalassa ja siellä poistettiin muistaakseni sitten pari tikkiä 5 päivänä, jonka ansiosta olo helpotti hiukan. Neuvolan kotikäynnillä lapsen ollessa reilun viikon poistettiin vissiinkin vielä loputkin(en ole ihan varma ottiko kaikki), jonka jälkeen paraneminen oikeastaan vasta alkoi. Mulla ei myöskään muista haavoista ole itsesulavat tikit lähteneet itse vaan tulehtuneet :( Eli jos ne vaivaa, niin suosittelen, että menet poistattamaan, koska semmonen paheneva kipu ei pitäis olla normaalia..

Mua tikattiin niin paljon ettei kukaan tiedä tikkien määrää. Mutta kuulemma seitsemän neulallista - mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Lääkäri sanoi jo tikatessaan että menee jopa kaksi kuukautta ennenkuin kaikki tikit sulaa. Ja pakko niiden oli antaa olla paikallaan vaikka haava tulehtuikin - niin pahat repeämät oli ettei voinut tikkejä poistaa...

Yhteistyössä