Tilaatko lasten vaatteita netistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari

Vieras
Hei,

Olen suomalainen Mari ja asun italiassa. Suunnitelmissani on avata nettikauppa, joka myy italialaisia lastenvaatteita suomalaisille. Ennen avaamista kuitenkin haluisin kysya teiltä mielipidettä siitä että voisiko tälläinen nettikauppa toimia, riittääkö suomessa asiakkaita? Lisäksi jos teillä on toiveita/kommentteja sen suhteen millaisia vaatteita kauppaan toivoisitte niin olen kuulolla!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Tilaan netistä. Kerronko miten juttu oikeasti menee? ;)

Joku palstalainen linkittää jonkun ihanan mekon tai -70 prossan alen ja me muut vauhkona ostamme perässä. :ashamed: Pikkarit, t-paidat yms tilaan H&M stä. Italialaisista vaatteista en tiedä edes millaisia ne ovat.

Ideani lahti siita kun olen tuonut siskontytolleni ja muille tutuille lapsille vaatteita italiasta ja niista on kovasti tykatty. Hintataso ei ole mikaan kovin korkea mutta vaatteet ovat tosi kivoja ja hyvalaatuisia. En ole viela merkkeja paattanyt, koska olen kartoittamassa etta olisiko tallaisella kaupalla Suomessa asiakkaita ylipäätään:) Miinuspuolihan suomen asiakkaisiin nahden taitaa olla se, etta maksu onnistuu vain luottokortilla koska rahat tilittyvat yrityksen italialaisille tilille. Verkkomaksu suomalaisten pankkien tunnuksille ei siis ole mahdollista, onko tama mielestanne ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Ideani lahti siita kun olen tuonut siskontytolleni ja muille tutuille lapsille vaatteita italiasta ja niista on kovasti tykatty. Hintataso ei ole mikaan kovin korkea mutta vaatteet ovat tosi kivoja ja hyvalaatuisia. En ole viela merkkeja paattanyt, koska olen kartoittamassa etta olisiko tallaisella kaupalla Suomessa asiakkaita ylipäätään:) Miinuspuolihan suomen asiakkaisiin nahden taitaa olla se, etta maksu onnistuu vain luottokortilla koska rahat tilittyvat yrityksen italialaisille tilille. Verkkomaksu suomalaisten pankkien tunnuksille ei siis ole mahdollista, onko tama mielestanne ongelma?
Itse asiassa olisisi. Ei mulla ole luottokorttia, en tarvitse sitä muuten. Niistä mitä olen tilannut, oon maksanu laskulla tai suoraan pankkitunnuksilla. Eritt. kätevää.

Ei minua ainakaan haittaa luottokortilla maksaminen. Pikemminkin päinvastoin. Luottokorttiyhtiöltä on mahdollisuus saada rahat takaisin, jos en saakkaan ostamiani tavaroita. Itse kaipaan pesu ja varsinkin kuivausohjeita jo myyntiesittelyyn. Laitan kaikki kumminkin kuivausrumpuun ja kuvasta on vaikea päätellä, kestääkö vaate rumpukuivauksen.

miksi ei onnistuisi suomalaisilla tileillä? netin kautta kaikki on mahdollista ja jos kerran suomessa käyt ajoittain niin pankkiasiatkin varmaan siinä sivussa? vai onko kyseessä verotukselliset asiat? muuten kirjanpidollisesti pitäisi olla mahdollista...

tuo maksu on ongelma,jos ei voi käyttää paypalia.
en omista enkä koskaan hanki luottokorttia.
mutta muuten ostaisin kyllä ehdottomasti ulkomaalaisia vaatteita,italiassa varsinkin on kauniita vaatteita.

Niin paypal itseasiassa on myos yksi vaihtoehto. Kilpparille infoksi että kun yritys on italiassa rekisteroity niin ihan jo italian monimutkaisen byrokratian + verotuksen takia on parasta etta maksut tulevat myos italialaiselle tilille. Postikulujen suuruudesta olen ottamassa selvaa, se onkin tarkeaa koska jos ne nousevat liian suuriksi niin eihan siina sitten ole mitaan jarkea :) Kiitos Hankey hyvästä vinkistä myyntiesittelyyn!!

Yhteistyössä