Tilasin Kelan sivuilta äp:n,vaikken ole saanut neuvolasta todistusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiwiwi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wiwiwi

Vieras
Eli siis neuvola oli just päivää ennen kuin se "aika" täyttyi että voi hakea äitiysavustusta. neuvolatäti sanoi kirjoittavansa todistuksen sitten seuraavassa neuvolassa, mikä ajoittuu jonnekin rv 26+. No menin kelan sivuille ja täytin huvikseni jo sen äitiyspakkausanomuksen, ne päivät on siis jo täyttynyt mut todistusta ei vielä ole. lähettääköhän ne mulle sen pakkauksen, sillä sain jätettyä hakemuksen sisään? pitääkö sinne toimittaa se todistus raskaudesta?

Ei ne lähetä ennen kuin olet toimittanut sen todistuksen kelaan. Minäkin täytin netissä hakemuksen ja sitten piti vielä viedä tai postittaa todistus kelaan, jotta tekevät päätösen.

Ihan ensiksi pitää sanoa et miten se tein terkka on noin hiton tarkka? Mä sain kaks viikkoa ennen ajan täyttymistä sen todistuksen missä oli sitten ne päivät milloin aika on täysi. Miksiköhän se sitä panttasi. Pyysitkö edes kirjoittamaan?

Toiseksi: En tiedä oletko odottamassa ensimmäistäsi, mutta olen huomannut että neuvolatätit käyttää "valtaansa" uusille tietämättömille äideille. Itse odotan neljättä ja kahsessa viimeisessä raskaudessa ollu eri täti ja ne yrittää kertoa sellaisia asioita mistä itse tiedän paremmin kuin he itse ja sit on ihmeissään kun korjailen hein juttujaan. Molemmat tätit ollu nuoria. Oikeesti hauskaa laittaa niille luu kurkkuu monessa asiassa.

Kolmanneksi: Hakemuksen voi tehsä kyllä Kelan sivuilla mutta ennen kuin todistus on siellä eivät tee päätöstä. Ihan sama kuin rahahakemuksessakin. Hakemuksen voi tehdä, mutta päätöstä ei tule ennen kuin on palkkatodistus toimitettu.

Lain mukaan sen voi kirjoittaa vasta kun se 154 on täynnä. Mut "aikana ennen tietokoneita" kirjoitin itsekin sen joitain päiviä ennen ja päiväsin vaan 154.pv:n kohdalle.
Nyt kun on tietokoneella kaikki, ei niitä päivämääriä voi muutella.

Lain mukaan sen voi kirjoittaa vasta kun se 154 on täynnä. Mut "aikana ennen tietokoneita" kirjoitin itsekin sen joitain päiviä ennen ja päiväsin vaan 154.pv:n kohdalle.
Nyt kun on tietokoneella kaikki, ei niitä päivämääriä voi muutella.

Kyllä mun terkka sen kirjoitti ihan tietokoneella syyskuun lopulla vaikka se päivä tuli täyteen 5.10.
Siis lapussa luki 5.10. vaikka terkka kirjoitti sen 28.9.

Yhteistyössä